חדשות

מרכז ייחודי לבעלי חיים במקום ה"נגב zoo" בבאר שבע

חדשות4 באוגוסט 2019    4 דקות
0

20 מיליון דולר תרומת קרן מנדל יסייעו בבניית מרכז קיימות חווייתי חינוכי לבעלי חיים ראשון מסוגו בארץ ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל

מרכז ייחודי לבעלי חיים במקום ה"נגב zoo" בבאר שבע
זה מה שיהיה במקום ה"נגב zoo". הדמיית מרכז הקיימות | הדמיה: אסף לרמן

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', הודיע היום (ראשון) על קבלת תרומה בגובה 20 מיליון דולר מקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל שבקליבלנד אוהיו. ל"שבע" נמסר, שהתרומה אמורה לממן את הקמת המרכז החווייתי לקיימות של בעלי חיים, פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל של העירייה העתיד להיפתח לקהל המבקרים במהלך 2021. זוהי התרומה המשמעותית ה-2 של הקרן לפרויקט חינוכי מוביל וייחודי בירת הנגב; התרומה הקודמת הייתה בת 5 מיליון דולר לבניית מוזיאון הילדים ה"לונדע" ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל.

מרכז הקיימות צפוי להוות מוסד חדשני לאינטר-אקציה חינוכית בין האדם ובעלי החיים. הוא יאפשר להכיר את הרגלי החיים של בעלי החיים, תרומתם ליקום, מערכות הקשר בין בעלי החיים השונים והתנהלותם המשפחתית של בעלי החיים, ויקנה הבנה של מערכות אקולוגיות על פני כדור הארץ. הוא ישתרע על שטח של כ-120 דונם בסמוך לכניסה המערבית של באר שבע באתר ה"נגב zoo".

המרכז אמור להיות פלטפורמה חינוכית חדשנית לשינוי חברתי סביבתי, לא גן חיות רגיל, אלא מרכז שיקלוט בעלי חיים מדבריים הנמצאים בסכנת הכחדה, פצועים או שנולדו בשבי ואינם יכולים לחזור לסביבתם הטבעית. הוא יהיה ביו-פארק המציע מרחב שמשלב בעלי חיים ובני אדם במערכת האקולוגית המקומית. מרכז הקיימות יציע למבקרים הזדמנויות למפגש ייחודי עם בעלי חיים באמצעות מיצבים ואינטר-אקציות שיהוו הזדמנות לחוות כיצד זה "להרגיש בנעלי החיה", תוך למידת כישוריה הספציפיים של כל חיה. בעלי החיים הם "המנחים", המעודדים את המבקרים לדחוף את עצמם לגבולות האישיים שלהם באמצעות שיקוף יכולותיהם.

המשחק אמור לעודד את המבקרים להעריך את היכולות השונות של בעלי החיים בסביבתם הטבעית, וכתוצאה מכך להגביר את נכונותם של אנשים להשפיע על רווחת בעלי החיים בתוך גן החיות ומחוצה לו, ולהרחיב את השקפתם על אחרים בתוך הקהילה המגוונת שלהם. כל אלה ועוד צפויים לשפר את הבנת הכוח של הקבוצה והקסם של גיוון והבנה שניתן ליישם בחברה. הפרויקט מיועד לעורר אנשים לשים לב לסביבתם, ולהגביר את האמפתיה שלהם ליצורים החיים בו. המטרה היא להשפיע על הסביבה באמצעות משחק. יישום מיטבי של ביו-פארק זה, מאמינים יזמיו, ישפיע על הבנת המערכת האקולוגית בסביבות באר שבע ובכל רחבי הארץ והעולם.

המרכז משקף תכנון ייחודי, המבוסס על שיתוף פעולה בין אדריכל מאירופה ואדריכלים ישראלים, שמציע תפישה אדריכלית ייחודית של טשטוש הגבולות בין בני האדם לבעלי החיים תוך שמירה מקסימלית על בטיחות המבקרים. התוכנית מביאה בחשבון את הסביבה הטבעית של מדבר הנגב ואת ביתם של מינים רבים תוך פיתוח איים ירוקים של נווה מדבר .

בנגב ZOO | צילום ארכיון: יניב סול

מורט מנדל (יו"ר ונשיא קרן מנדל), המסור זה עשרות שנים לשגשוגה של מדינת ישראל ואזרחיה, תרם עד כה בישראל באמצעות הקרן בין היתר, יותר מ-40 מיליון דולר לאוניברסיטה העברית, 25 מיליון דולר להקמת הקמפוס והבניין החדשים של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים, 14 מיליון דולר לאוניברסיטת בן גוריון ו-7 מיליון דולר לבניית מרכז מתקדם לחדשנות חינוכית בירוחם.

מנדל: "אני גאה להמשיך לתמוך בפרויקטים חינוכיים ייחודיים ומשמעותיים בבאר שבע לרווחת תושבי באר שבע ותושבי הנגב בכללותו. הקרן מאמינה שהפרויקט החדש יסייע לשיפור נוסף של מערכות החינוך בבאר שבע ולהגברת ההבנה של מערכות היחסים בין האדם ובעלי החיים".

דנילוביץ': "העיר באר שבע בשותפות גדולה ובתרומה נדיבה (הגדולה ביותר בהיסטוריה של העיר באר שבע) של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, מקימה מיזם בינלאומי חדשני, שיהווה פריצת דרך עולמית ביחס של בני האדם לבעלי החיים והאינטר-אקציה ביניהם. מרכז הקיימות לבעלי חיים הוא מרכז לכל המשפחה, והוא ישלב חוויה, ריגוש, סקרנות, חדשנות ויצירתיות, תוך לימוד, הנאה והעשרה. הוא מתאים לכלל הגילאים, ומבטא חלק מרכזי מהמדיניות העירונית ומתפישת העולם הגלובלית של בירת ההזדמנויות, באר שבע".

והוא סיכם: "אנו מלאי הערכה לקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, על השותפות האמיצה שנרקמה עם העיר באר שבע ותושביה, כבר בהקמתו של ה'לונדע', שהפך למוביל ולמתקדם בתרבות הפנאי בארץ. הקמת מיזמים בינלאומיים כאלה בנגב מהווה אבן שואבת חינוכית, תיירותית, תרבותית וכלכלית. תודה מעומק ליבי, לידידי הטוב מורטון מנדל, שמיישם הלכה למעשה את חזון פיתוח הנגב, ברוחו של דוד בן גוריון, ולתפארת מדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה