חדשות

כנופיית סחטני המחשבים

חדשות30 ביולי 2019    2 דקות
0

הוגשו כתבי אישום נגד 3 חשודים בגניבת מחשבי רכב ממשאיות ודרישת תשלום על החזרת המחשבים

כנופיית סחטני המחשבים
המשאית הושבתה. חלק מהציוד החשוד שנגנב | צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מג"ב ומחוז דרום של המשטרה ניהלו בשבועות האחרונים חקירה של פרשיה שבמרכזה כנופיה בת 3 חברים, תושבי הפזורה הבדואית בנגב בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, שנהגו לפי כתבי האישום שהוגשו נגדם אתמול (שני) לבית המשפט השלום בבאר שבע לפרוץ לכלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי), עפר ומשאיות, ולגנוב מהם את מחשבי הרכב.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת חקירת הפרשייה התחקו השוטרים אחר חברי הכנופיה תוך שימוש באמצעים מיוחדים וטכנולוגיות מתקדמות שהובילו לכך שב-15 בחודש עקבו השוטרים אחר 3 הנאשמים שעשו דרכם לצפון, שם בסמוך למחלף אליקים הצליחו ה-3 לשבור את החלון של כלי צמ"ה, לפרוץ אותו, ולגנוב ממנו את המחשב ולוח השעונים. לאחר מכן, איתרו הנאשמים מוביל עפר ממנו גנבו את מחשב הרכב. עם סיום הגניבות, נסעו החשודים חזרה דרומה, ובאזור מושב בניה הצליחו השוטרים לבצע את מעצרם, ולאתר את המחשבים אותם הסליקו ה-3 בצמחיה באזור.

כתבי האישום שהגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל עוסקים בעוד מספר מקרים בהם לפי החשד פרצו הנאשמים לכלי צמ"ה ומשאיות, וגנבו מהם את מחשבי הרכב; כך למשל, ב-4.2 השנה פרצו ה-3 לכלי צמ"ה שחנה במחצבת חצרים, וגנבו ממנו את המחשב. במקרה אחר שהתרחש ב-6 בחודש הנוכחי פרצו הנאשמים ל-4 משאיות עפר וכלי צמ"ה, וגנבו מהם 7 מחשבי רכב. בנוסף, לפי כתבי האישום, ב-15 וב-16 במאי השנה, פרצו ה-3 ל-2 כלי צמ"ה, וגנבו מהם 2 מחשבים.

במשטרה מעריכים שהנאשמים שהיו מאוד שיטתיים, מאורגנים ומתוחכמים, הם חלק מכנופיה גדולה אף יותר שחבריה נהגו להשאיר מספר טלפון על המשאית ממנה נגנב מחשב הרכב, וכשהבעלים היה מתקשר הוא היה נסחט, ונדרש לשלם סכום גדול של כסף בתמורה להחזרת המחשב. בסך הכל, מיוחסים ל-3 גניבה של 12 מחשבי רכב ו-2 לוחות שעונים בשווי של כ-600 אלף שקלים.

קצין החקירות של מג"ב שניהל את התיק הוסיף: "מעבר לשווי הכספי הגדול של המחשבים שנגנבו, מדובר בנזק כפול ומשולש לאור העובדה שכלי צמ"ה ממנו נגנב מחשב הרכב לא יכול לחזור לעבוד במשך תקופה ארוכה, וכל הפסד כזה של ימי עבודה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים לבעל הכלי.

במשטרת ישראל מדגישים שהמשטרה "פועלת במשך כל ימות השנה לאכיפת החוק וצמצום פשיעת הרכוש בכל רחבי הארץ, משקיעה מאמצים ומשאבים רבים, ומבצעת באופן תדיר פעילות אכיפה מוגברת במישור המודיעיני והמבצעי נגד כנופיות ועבריינים. פעילותה בשנים האחרונות הובילה להורדה של 30 אחוזים בעבירות הרכוש בישראל ב-5 השנים האחרונות ומנגד לעלייה של 26.5 אחוזים בכמות כתבי האישום שהוגשו נגד עברייני רכוש. משטרת ישראל הצליחה להוריד את כמות עבירות הרכוש בארץ לשפל חסר תקדים מזה שנים רבות, על אף הגידול המתמשך בשיעור האוכלוסייה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה