חדשות

לא רוצים לעבור למקיף ג'

חדשות18 ביולי 2019    4 דקות
1

הורים ל-8 מבוגרי בית הספר היסודי "בארי" בבאר שבע מאיימים להשאיר את ילדיהם בבתיהם בפתיחת שנת הלימודים, אם לא יועברו עם רוב חבריהם לספסל הלימודים למקיף ו'

לא רוצים לעבור למקיף ג'
מקיף ג' באר שבע | צילום: "שבע"

8 מבוגרי בית הספר היסודי "בארי" בבאר שבע הוחרגו מרוב חבריהם לספסל הלימודים, ולפי החלטת העירייה אמורים להתחיל את לימודיהם בכיתה ז' בשנת הלימודים התש"פ במקיף ג', ולא במקיף ו'.

באמצע החודש שעבר, פנו הורים ל-10 תלמידים שהיו באותה עת בעלי אותה בעיה, במכתב לראש הרשות רוביק דנילוביץ', זאת בהמשך לערעור שהגישו כחודש לפני כן על רישום ילדיהם למקיף ג'. המתלוננים כתבו, בין היתר, ש"אזור הרישום נקבע למקיף ג' ללא ידיעתנו או אישורנו. לפיכך, כיום נסגר בפנינו הרישום למקיף ו', ואין באפשרותנו להשתבץ למקיף ו'".

ההורים ציינו, שלפי אחת מתקנות החינוך הממלכתי, החלטה של רשות מקומית להעביר תלמיד מבית ספר אחד לבית ספר שני צריכה לתת משקל גם לנימוקים של טובת הילד. הם טענו שרישום ילדיהם למקיף ג' בניגוד לרוב חבריהם ללימודים מנוגד לנושא השנתי להתשע"ט שבחר משרד החינוך "אחדות וייחודיות", ש"נבחר במטרה לחזק את תחושת השייכות, ולפתח מחויבות וערבות בין קבוצות שונות, מה שלא קרה לצערנו ברגע שהופרדנו מהתלמידים שכן קיבלו את מקיף ו'. איך מנהלת אגף החינוך בעיריית באר שבע מביאה לידי ביטוי את האחדות והייחודיות ברגע שהיא מבדלת בין ילדינו? אנו דורשים בכל תוקף, שהרשות המקומית ואתה רוביק תחלו להתחשב בהשלכות המנטליות, הרגשיות והנפשיות של ילדינו שבידלו אותם משאר הקבוצה של חבריהם לספסל הלימודים. שיסתכלו להם ב'עיניים', ויאמרו להם: הם כן, ואתם לא"!

בנוסף, "לפי אזור מגורנו, המקיף הקרוב לביתנו הינו מקיף ו', ולא מקיף ג'. התמקמנו ורכשנו בתים בהישענות על החינוך של ילדינו מתוך מודעות גמורה שהמסלול מ'בארי' הוא למקיף ו'. לא ניתן יד להתניידות כה רחוקה מהבית של ילדינו ועד למוסד הלימודים אליו עליהם להגיע בכל בוקר, ולחזור בכל צהרי יום. מי נושא באחריות ההתניידות של ילדינו"?

וההורים סיכמו: "ילדינו לא יפתחו את שנת הלימודים, ויישארו בבתיהם בתחושה של אפליה, הבדלה ושונות משאר חבריהם, בזמן שאלו שאושרו ילכו בגאון ובתחושה שהם חלק מ… בעוד ילדינו אינם חלק מהקבוצה השווה בני שווים. אנחנו דורשים בכל תוקף את התייחסותך האישית לעניין. אין ברצוננו להישבר, להתייאש, לוותר ובטח שלא להסתכל על ילדינו, ולומר להם שנכשלנו במשימה כה פשוטה על החלטה שאיננה הגיונית ו/או בעלת סיבה מוצדקת והבנה".

תשובה קיבלו ההורים דווקא מראש מינהל החינוך בעירייה זהבה הראל, שענתה שמערכת החינוך בעיר בשיתוף "משרד החינוך והנהגת ההורים בחשיבה משותפת החליטו על שינוי אזורי הרישום לפני כ-3 שנים. בית הספר 'בארי' אוזר לתיכון מקיף ג', שהינו בית ספר מצוין המגיע להישגים והצלחות הן בתחום הערכי והן בתחום הלימודי. גילינו קשב רב ורגישות לפניות פרטניות, וחלק מהבקשות אושרו בהתאם להחלטת הוועדה. ועדת הערעורים העליונה דנה בכל הבקשות, וקיבלתם תשובות. כעת, עומדת לכם הזכות לערער למשרד החינוך במחוז".

נציגי ההורים ל-8 התלמידים שנותרו רשומים למקיף ג' מסרבים לעבור למקיף, ומתעקשים שילדיהם ילמדו אך ורק במקיף ו' או לא ילמדו בכלל בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

דובר הרשות אמנון יוסף, מסר בתגובה, ש"כידוע, מערכת החינוך" בבירת הנגב "נחשבת דינאמית, צומחת ומתפתחת כל העת. מינהל החינוך נערך מדי שנה יחד עם הנהלת המחוז במשרד החינוך, ובוחן מגמות, שינויים דמוגרפיים, ביקוש, היצע וכו'. כזכור, לפני כ-3 שנים בתום מהלך מקצועי משותף לכלל גורמי המקצוע, להנהגת ההורים ולהנהלת בית הספר, הוחלט על שינוי אזורי רישום. השיקולים המגוונים הוסברו לכולם, ונבנה מהלך רב שנתי שיאפשר יישום מיטבי תוך התחשבות בתלמידים וההורים. לכל אורך הדרך גילה מינהל החינוך רגישות רבה וקשב רב להורים ולבקשותיהם; נושאים שהועלו טופלו במהרה ולשביעות רצונם, כדוגמת הסדרת קו אוטובוס שיקל על התלמידים, וינגיש את המקיף לאזור המגורים" שלהם.

והדובר המשיך: "מנהלת מקיף ג' וצוותה קיימה מספר מפגשים עם הנהגת ההורים במטרה ובשאיפה להקל על השינוי, ולאפשר השתלבות מיטבית של התלמידים. כחלק מהמהלך המוסכם על כולם והיישום המדורג, אושרו גם איחודי אחים (אגב, לא רק כבקשה חריגה של תלמידי 'בארי' בלבד, אלא בראייה מערכתית של כל בקשות האיחוד בכל העיר לכל המקיפים גם יחד, שוב מתוך ראיית טובת הילדים וההורים), והכל נעשה בוועדה מקצועית ששקלה כל בקשה לגופה תוך אישורים מקצועיים אך ורק לפי הקריטריונים והמדיניות. יש להצטער, למרות הסיכום והמהלך המשותף, אותם הורים מסרבים ליישום ההחלטה. לאותם הורים עומדת הזכות להגיש ערעור נוסף למשרד החינוך. עליי לציין, ראשי החינוך בעירייה נפגשו מספר פעמים עם ההורים כדי להסביר את הדברים ובמיוחד להבהיר להם, שהילדים יוכלו להשתלב באופן מיטבי במקיף ג'".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • דניאל
    מקיף ג' הוא בית ספר מעולה

    יעשה להם רק טוב לעבור לשם, הרבה יותר ממקיף ו'