חדשות

בלעדי: ההסכם שהביא לפיזור מועצת רהט

חדשות15 ביולי 2019    4 דקות
9

הסיבה הרשמית: תקציב העירייה לא אושר. בפועל, טוען ראש הרשות פאיז אבו סהיבאן, 3 רשימות סיכמו, עוד לפני הבחירות, לא להיכנס לקואליציה, תוך פיצוי של 2 מיליון דולר מצד מי שיפר את ההסכם

בלעדי: ההסכם שהביא לפיזור מועצת רהט
פיצוי בכסף אמריקאי. טופס ההסכם

לא ייאמן: הסכם לפני הבחירות המקומיות האחרונות בין 3 רשימות שרצו לראשות עיריית רהט ולמועצה, הוא זה שהביא הבוקר להחלטת שר הפנים אריה דרעי לפזר את מועצת העיר, ולזמן את ראש העירייה פאיז אבו סהיבאן לשימוע בפני מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן.

ל"שבע" נודע, שלשימועים יזומנו גם חברי המועצה המודחים, כדי שיסבירו מדוע כשלה מועצת רהט, בה כיהנו, באישור התקציב. לאחר השימוע, יעביר מנכ"ל המשרד לשר דרעי את המלצתו, והשר יכריע האם ימשיך אבו סהיבאן לכהן בתפקידו או שיוצב במקומו ראש רשות ממונה מטעם משרד הפנים.

כזכור, העניק שר הפנים ארכה של 14 יום לאישור תקציב למספר רשויות מקומיות, ביניהן רהט, אך גם ארכה זו לא הספיקה, והתקציב העירוני לא אושר. בעקבות זאת, הודיע המשרד על פיזור מליאת המועצה.

"איך אפשר לנהל כך עירייה? פאיז אבו סהיבאן | צילום: באדיבות לשכת ראש עיריית רהט

בתגובה להחלטה, מסר ראש העירייה: "זהו יום שחור. אני לא חסכתי לא משא ולא מתן ולא אנשים מחוץ לעיר, כדי לקרב בין הצדדים. העניין הוא חמולתי-שבטי. אחת המשפחות ביישוב רצתה מאוד את תיק החינוך אותו היא מחזיקה מ-89'. אז, הסכמתי לתת להם אותו, אחרי כ-6 חודשים מתחילת הקדנציה. בהמשך הם ביקשו עוד משהו, ואחר כך עוד דבר. ראיתי בזה סחיטה פוליטית ולא עניינית. קיימתי 7 ישיבות לאישור התקציב, כבר שברתי שיא במדינת ישראל, נכנסתי לספר השיאים של גינס, אבל בסוף, כשאתה עומד בפני אנשים שרוצים את העוגה ולא מעניין אותם התושב, זה לא התאים לי. אי אפשר להשאיר את התושב רעב, ומנגד לאייש את הלשכות והמזכירויות בעיריית רהט, באנשי שלומם".

אבו סהיבאן הוסיף: "בכל הישיבות לאישור התקציב לא הייתה כלל התייחסות לעניין התקציב, ויש לי פרוטוקולים בנושא. הכנתי את עצמי ליום הזה. ביקשתי לקבל מהם התייחסות לתקציב, אבל הם אומרים: 'קודם כל, תן לנו מה שאנחנו מבקשים'. והם אומרים את זה לפרוטוקול, וזה גם מוקלט! וזה אותו תקציב משנה שעברה שראש הרשות היוצא (טלאל אל קרינאווי – י.ס.ד) הכין והצביע עליו. ועכשיו, הוא התנגד".

וכאן מגיעה ההפתעה: "הם חתמו על הסכם ב-5 בספטמבר (לפני הבחירות המקומיות), שמחשק אותם, ועשה מהם בלוק חוסם לקואליציה במועצת רהט. מי שמפר את ההסכם הזה, ישלם 2 מיליון דולר. ההסכם הופקד אצל אחד השייח'ים מרהט. אז תגיד לי, איך אני אנהל כך עירייה? זה דבר אבסורדי! אתייעץ עם יועץ משפטי כדי להגיש תלונה נגדם. אפנה גם למס הכנסה. מאיפה יש להם את הכסף הזה? באתי ממערכת החינוך למנף את המערכת ברהט. מה, לא שמו לב שההישגים של התלמידים אצלנו במצב קריטי, על הפנים. אנחנו מתחת ל-50 אחוז הצלחה בבגרות. המטרה שלי היא למנף את העיר הזאת עם כמה שיותר אקדמאים. אם אנחנו פותרים את בעיית החינוך, אנחנו פותרים את כל הבעיות: אלימות, ונדליזם ודברים אחרים שאנחנו צועקים וסובלים מהם".

אבוסהיבאן מסכם: "ישבתי איתם 18 ישיבות, פרטני, זוגות ומה לא. ראש הרשות היוצא הכריז בפרוטוקול הישיבה הראשונה של המועצה בנוכחות מנהלת המחוז של משרד הפנים לילי פיינטוך, שהוא נשאר באופוזיציה. הכתובת הייתה על הקיר, אבל גם אנשים אקדמאים נכנסו לתמונה, גם יו"ר הוועד הארצי של הרשויות הערביות וראש מועצת אל קסום, סלאם אל אטרש, נכנס לתמונה וראשי רשויות בדואים אחרים גם, ולא עזר. אנו מחכים לשימוע ב-28 בחודש, ואפרוס את הכול בפני מנכ"ל משרד הפנים. אני מאמין במשרד הפנים ובמחוז. עבדנו ביחד, התקציב קיבל גם תגובה חיובית מהחשב המלווה מטעם המשרד, ואני מאמין שיהיה בסדר, ואשאר בע"ה בתפקיד שלי, ואנהל את העיר הזאת בסיוע משרד הפנים, שימנה חברי מועצה מטעמו שיעזרו לי".

"שראש העירייה יחפש את האשמה אצלו". טלאל אל קרינאווי עם השר כחלון | צילום: יח"צ "כולנו"

ראש העירייה היוצא, טלאל אל קרינאווי, מסר בתגובה: "שראש העירייה יחפש את האשמה אצלו מדוע לא הצליח להרכיב קואליציה, כי הוא התחייב בהסכמים שמכר את כל משאבי הרשות ותפקידיה המוניציפליים והפוליטיים. החובה להרכבת קואליציה מוטלת עליו. תקציב אינו כלות הכל, והוא בא לשקף את עמדת מירב הדעות שתומכות בתוכנית העבודה השנתית. ההסכם שהוא מדבר עליו הינו הסכם שנערך בספטמבר 2018, חודשיים לפני הבחירות, הסכם פוליטי שבו סיעות מתחייבות לתמוך אחת בשנייה בסיבוב ה-2. ראש העירייה, יומיים לפני הבחירות, סיכם עם סיעה שמתמודדת לראשות הרשות להסיר מועמדות, ובתמורה השאיר בידיו רק חדר ראש העירייה נטול סמכויות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • רפי פרץ

    עבירה פלילית יש לכלוא אותם ובראשם מר טלאל קרינאוי ולהשאיר מר סיבאן בתפקיד תחת וועדה בניהולו

  • מוחמד

    ראינו ,שמענו היו מספר ישיבות
    אך לא התקדם כלום
    גוש חוסם באמת חסם לנו את הדרך
    אלו אנשים היו ראש עיר לשעבר
    והיום הם מפזרים את הכל
    איך יכול להיות דבר כזה ממנהיגים שהיו בעבר
    והם יודעים מה מתרחש בתחום העיר כולו
    אגב אין סיבות מאומתות שיתן להם לעשות דבר כזה
    העניין כולו היה איגו

  • אדם

    אין מה להגיב
    בושה על מנהיגים שהיו בעבר לעשות דבר כזה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברוך השם הנבחרים של עריית רהט סוף סוף הביתה

  • עו"ד שירן
    בהול-לחקור אותם

    אסור שזה יעבור על סדר היום ואסור בתכלית האיסור שמשרד הפנים יעביר בשקט עבירה כה חמורה של קבוצת פלילייסטים שמעבירה עסקאות כאלה מתחת לאפם של משרד הפנים והמשטרה והכל במטרה לחבל לנבחר ציבור במתן שירות נאמן לתושבים. זוהי סחיטה פוליטית שתוכננה מראש והכל ממניעים אישיים. יש לפתוח את התיקים של כל החתומים על המסמך ולהבין מה גרם להם להתחייב להכשיל את ראש העיר הנבחר במחיר כה גבוה. בנוסף, על מס הכנסה לחקור לאלתר ההיסטוריה של שלושתם ובמיוחד מר טלאל כדי להבין מה מקור הכספים האלה והאם זה כסף נזיל בחשבון או שמא מסתתר במקומות שחורים

  • רהט..

    מנהיגים מחפשים רק אינטרסים אישיים ולא מעניין אותם מהציבור. צריך לכלוא את שלושתם.

  • אף אחד

    פאיז וטלאל שניכם הביתה …גנבים ! גנבים ! גזענים ! הרבה משפחות סובלות ברהט והסיבה לכך הן לא קרובת לצלחת…. סתם לא עושים כלום בשבילנו, כל אחד דואג לשבט שלו…העירייה לא מעסיקה אנשים משכילים מתאימים לתפקידים
    … הפתרן היחיד צריך להעסיק בן אדם אחד מכל שבט .

  • אם מחמד

    זה לא נכון, זה הסכם שהיה עוד לפני הבחירות בסיבוב הראשון.
    ראש העיר היה כבול כי היו לו הסכמים עם סיעת אלנהדה ואלאחלאס על תיק החינוך וכל מיני תפקידים, הוא לא יכל לנהל שום משא ומתן ללא הסכמה של עטא אבו מדיגם.
    לפי ההסכם של פאיז עם עטא על מנת שיקבל תמיכה מסיבוס ראשון, אין לפאיז שום סמכות והוא אך ורק מכהן ראש עיר בלבד!
    ראש העיר נכשל בניהול משא ומתן והוא היה כבול וחנוק על ידי יו״ר סיעת אלנהדה ואלאחלאס

  • עטיה
    פיזור חברי עיריית רהט ע,"י הערמומי טלאל

    טלאל אדם ערמומי ולא ישר
    הוא לא השלים עם תוצאות הבחירות שאינו ראש עיר יותר
    לגבי ראשי הסיעות שהחתים אותם הוא צחק עליהם
    לגבי תיק החינוך מה אתה רוצה פיסל מה זה ירושה שאתה והמשפחה שלך מחזיקים את התיק הזה הזה 40 שנה
    למה לא ינהלו תיק החינוך אנשי אקדמיה ממשפחות אחרות איך אתם מעודדים שבטיות וחמולות
    לגבי חסן נסאסרה שהוא ראש סיעה שחתם פשוט מאוד צחקו וסדרו אותך והחתימו אותך על מסמך הסכם
    אתה נגרר אחרי טלאל שרפת את עצמך