חדשות

מוטמנים לשכונת רמות

חדשות14 ביולי 2019    דקה אחת
0

עשרות מכלי אשפה חדשים יוצבו בשכונה הבאר-שבעית

מוטמנים לשכונת רמות
פח מוטמן | צילום אילוסטרציה: יניב סול

האגף לאיכות הסביבה בעיריית באר שבע יציב בחודשים הקרובים עשרות פחי אשפה טמוני קרקע נוספים בשכונת רמות. ל"שבע" נמסר, שהפחים המוטמנים יחליפו את העגלות בחדרי הפסולת, במטרה ליצור סביבה אקולוגית נקייה ואסתטית.

הצעד הוא עוד נדבך במהלך אותו מובילה העירייה בשנים האחרונות להצבת מכלי אשפה טמוני קרקע בשכונות ותיקות וחדשות ברחבי בירת הנגב, במסגרת תוכנית עירונית לפיתוח בר קיימא, המשלב היבטים כלכליים, חברתיים וסביבתיים, ומבטיח שימור של מערכות אקולוגיות, לצורך קידום איכות החיים של התושבים.

מכלי הפסולת המוטמנים מתחת לפני הקרקע הם בעלי כושר אצירת אשפה גבוה בשל מבניהם תוך בידוד מהסביבה, ומצטיינים בהגנה ובטיחות. מכסה המתקן נסגר כך שהמיכל מצמצם משמעותית הפצת ריחות לא נעימים, ומונע גישה לבעלי חיים וגלישת פסולת. מעל לפני השטח ניתן לראות רק יחידה לקליטת אשפה המעוצבת כרהיט רחוב שמוצב על גבי משטח דריכה, ומתחת לפני הקרקע טמון מכל איסוף פסולת בעל נפח גדול במיוחד העשוי מתכת.

בהמשך, מבטיחים ברשות, יותקנו בפחים חיישנים שיוכלו להעריך את קיבולת האשפה בפח, וכך לדעת מתי יש לפנותו, ולבצע בקרה על הפינויים שנעשו. לפי הנחיות האגף, הפחים הטמונים מיועדים לפסולת בלבד ולא להשלכת אשפת בניין. מהעירייה פונים לתושבי רמות בבקשה להימנע מהנחת פסולת סביב המתקן, דבר העלול לגרור הטלת קנסות על המניחים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה