חדשות

נחנך המבנה ה-1 בקריית התקשוב בבאר שבע

חדשות27 ביוני 2019    2 דקות
0

ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "היום הזה יירשם כרגע מכונן בהיסטוריה של ישראל"

נחנך המבנה ה-1 בקריית התקשוב בבאר שבע
"עוגן טכנולוגי". חנוכת המבנה ה-1 | צילום: דיאגו מיטלברג

קריית התקשוב הדיגיטלית בבאר שבע מתחילה לקבל צורה ממשית. ל"שבע" נמסר, שמינהל מעבר דרומה במשרד הביטחון חנך אתמול (רביעי) את המבנה הראשון בקריה המוקמת בסמוך לפארק ההיי-טק המקומי.

באירוע השתתפו, בין היתר, ראש העירייה רוביק דנילוביץ', ראש המינהל תת אלוף במילואים איציק כהן, פרופ' נשיא אוניברסיטת בן גוריון דניאל חיימוביץ, סגן הנשיא לפיתוח אזורי ותעשייתי פרופ' דן בלומברג, סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה דוד ברקת ומנכ"ל פארק "גב ים נגב" רועי צוובנר.

שטחה של קריית התקשוב יעמוד על כ-180 דונם, כ-150 אלף מ"ר מתוכם מבנים, בהם ישרתו כ-5,000 חיילים. המכרז להקמת הקריה התבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PFI), וכלל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופת זכיינות של 25 שנה. קריית התקשוב, הנבנית בידי קבוצת החברות "שיכון ובינוי ואפריקה ישראל", תאופיין כ"בסיס חכם" עם תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית, בשילוב תהליכים מתקדמים ליצירת אקו-סיסטם טכנולוגי במטרופולין באר שבע, ובתוכם משרדי הממשלה, הרשות המקומית, אוניברסיטת בן גוריון ותעשייה מבירת הנגב.

פרופ' חיימוביץ: "קיים קשר הדוק בין הצמיחה והפיתוח העתידי של האוניברסיטה בקמפוס הצפוני לבין מערכת היחסים שלנו ההולכת ומתפתחת עם יחידות הטכנולוגיה והמודיעין של צה"ל בבאר שבע והאזור. חנוכת המבנה הראשון בקריית התקשוב הדיגיטלי, הוא הקדימון לפיתוחים גדולים שיביאו אלפי חיילים מצטיינים לבסיס זה, שרבים מהם ילמדו באוניברסיטת בן גוריון, תוך כדי שירותם הצבאי. אני מתרגש לראות את גידול קמפוס התקשוב הדיגיטלי, וכמובן את שיתוף הפעולה של האוניברסיטה עם צה"ל, כאשר היחידות הרלוונטיות עוברות דרומה".

כהן: "אנחנו מנהלים 4 מכרזי ענק תשתיתיים בשיטת ה-PFI, וביניהם את הקמתה של קריית התקשוב הדיגיטלית. לצורך הקמת הקריה, אנו מעבירים תשתיות טכנולוגיות חדשניות, ויוצרים קמפוס חכם שישרת אלפי חיילים ממיטב היחידות הטכנולוגיות המתקדמות" בצבא, "תשתית שיש בכוחה לחזק את  היכולות המבצעיות של צה"ל. לצד אלו, אנחנו גם מביאים לשיתופי פעולה שיהפכו את הנגב לבירת הסייבר של ישראל: אקו סיסטם של אקדמיה, עירייה, תעשייה וצבא".

דנילוביץ': "היום הזה יירשם כרגע מכונן בהיסטוריה של ישראל. המדינה שלנו החלה, באופן מעשי, בביצוע ההחלטה הדרמטית, ההופכת את העיר באר שבע למרכז ידע בינלאומי. הידע העשיר, הטכנולוגיה פורצת הדרך וההון האנושי האיכותי ביותר בעולם מתרכזים בנגב. החיבור בין קריית התקשוב, מערך הסייבר הלאומי, יחידות העילית של המודיעין, פארק ההיי-טק, רובע החדשנות, האוניברסיטה ובית החולים 'סורוקה' ייצור פריצות דרך טכנולוגיות, תגליות מדעיות ותשתית כלכלית עולמית. מכאן יבריקו המוחות הקודחים, וייצאו הרעיונות שישנו את המציאות של האנושות, ויעצבו את העתיד של העולם כולו. באר שבע הופכת היום לעוגן טכנולוגי לאומי ולמרכז ידע בינלאומי"!

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה