חדשות

באר שבע במקום ה-10 בליקויי בטיחות באתרי בנייה

חדשות26 ביוני 2019    דקה אחת
0

דירוג 37 הרשויות המקומיות בהן נמצאו ליקויי בנייה מ-2018 מציב את בירת הנגב במקום גבוה יחסית

באר שבע במקום ה-10 בליקויי בטיחות באתרי בנייה
צילום אילוסטרציה: פנתר'מדיה

באר שבע נמצאת במקום ה-10 בדירוג הרשויות המקומיות בליקויי בטיחות באתרי בנייה, שפרסם באחרונה משרד העבודה והרווחה. ל"שבע" נמסר, שבבירת הנגב הוצאו 26 צווי סגירות לאתרי בנייה בגלל בעיות בטיחות, ולא היו הרוגים בתאונות בנייה. מצבה של נתיבות פחות טוב, והיא ניצבת במקום ה-8 בדירוג עם 18 צווי בטיחות וללא הרוגים.

ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות, ומפקחי הבטיחות הוציאו 65 צווי סגירות לאתרים בעיר, שבשטחה נהרגו 3 פועלי בניין בתקופה אליה מתייחס הדירוג. אחריה נמצאות יבנה (10 צווי בטיחות ו-5 הרוגים), חיפה (47 צווים ו-2 הרוגים), אלעד (18 צווי בטיחות וללא הרוגים), חריש (42 צווים ו-4 הרוגים), אשדוד (37 צווי בטיחות וללא הרוגים), פתח תקווה (27 צווים ו-5 הרוגים), נתיבות, מודיעין מכבים רעות (11 צווי בטיחות והרוג 1) ובאר שבע.

לאור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה בארץ והידוק הפיקוח והאכיפה, פנה המשרד ביוזמת השר חיים כץ ל-37 רשויות מקומיות, במטרה להפעיל את אחריותן המרכזית בהקשר של בטיחות בעת הקמת מבנים, הנוגעת בממשקים לגבי בטיחות הציבור הסובב את האתרים. בטיחות זו עלולה להיות מושפעת מהפעלה לא אחראית של עגורני צריח, ביצוע עבודות בנייה ללא מנהל עבודה, פיגומים הנבנים בסמיכות לקווי מתח ועוד.

באפשרות מהנדסי העיריות להטמיע תנאים בהיתרי הבנייה וצווי התחלת העבודה הניתנים לקבלנים, ולעשות שימוש ביחידות האכיפה על הבנייה ברשויות, המפקחות על הנעשה באתרי הבנייה, כדי לאכוף את התנאים הללו.

שר העבודה והרווחה חיים כץ: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי העיריות להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה