חדשות

"ממגדל למגדל כוחנו יגדל"

חדשות17 ביוני 2019    3 דקות
0

עובדי תחנת הכוח הסולארית באשלים התאגדו בהסתדרות. עוד 40 מגה-וואט חשמל יגיעו מתחנת כוח סולארית רביעית באשלים שבמועצה האזורית רמת נגב

"ממגדל למגדל כוחנו יגדל"
תחנת כוח באשלים | צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

עשרות עובדי חברת "אלסטום ישראל", המועסקים בתחנת הכוח הסולארית באשלים, השלימו באחרונה את התארגנותם בהסתדרות. ל"שבע" נמסר, שמהלך ההתאגדות של העובדים קרם עור וגידים בימים אלה, על רקע רצונם של העובדים בתחנת הכוח להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם ואת ביטחונם התעסוקתי.

"אלסטום ישראל" מתמחה בתחום החשמל, ומפעילה ומספקת שירותים למשק החשמל הישראלי. בתחנת הכוח באשלים מפיקה "אלסטום" חשמל באמצעות אנרגיית השמש, תוך שימוש ייחודי בעשרות אלפי מראות. בין עובדי החברה, שכ-90 אחוזים מהם חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות נמצאים מהנדסים, הנדסאים, מפעילי בקרה ואנשי תחזוקה. עובדי "אלסטום" מצטרפים לכ-800 אלף עובדים במשק, המיוצגים בידי ההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי: "אני מברך את החברים החדשים שמצטרפים אלינו. זה מקום העבודה ה-10 שנמצא תחת התאגדות ראשונית במרחב, ונקווה שממגדל למגדל כוחנו יגדל. בימים הקרובים, נקיים פגישה ביחד עם ועד הפעולה של העובדים ועם נשיא החברה נסים זווילי, במטרה לסלול את הדרך למערכת יחסים פורייה וטובה בין הצדדים והסדרת תנאי ההעסקה בחברה בהסכם קיבוצי".

ועד הפעולה מסר: "אנו שמחים להיות חלק ממשפחת ההסתדרות, ומאמינים ששותפות הגורל בין העובדים לחברה, ביחד עם ההסתדרות, תצמח לכיוונים הרבה יותר טובים ופוריים. נמשיך לעבוד עם ההנהלה לטובת החברה וכלל העובדים. תודה לארמונד לנקרי, שנתן לנו בית חם, וידע לעמוד לצידנו בכל שלב".

בתוך כך, נבחר זוכה להקמתה של תחנת הכוח הרביעית באשלים. חברת "פארק סולארי אשלים בע"מ" (באמצעות חברת "אי. די. אף אנרג'י נובל ישראל בע"מ") היא שזכתה באחרונה במכרז להקמת תחנת כוח סולארית רביעית באשלים שבתחום המועצה האזורית רמת נגב.

ל"שבע" נמסר, שהתחנה תפעל בטכנולוגיה פוטו וולטאית, ותספק חשמל בהיקף של 40 מגה-וואט. המחיר לקוט"ש שנקבע במכרז עמד על 8.68 אגורות, הזול ביותר לחשמל סולארי בישראל, ואף זול יותר מייצור חשמל באמצעות דלקים מזהמים. באשלים פועלות כיום 3 תחנות כוח סולאריות: 2 תחנות כוח תרמו סולאריות (שהקמתן הושלמה באפריל השנה) ותחנת כוח פוטו-וולטאית (שהוקמה בדצמבר 2017), בהיקף כולל של 272 מגה-וואט.

ועדת המכרזים הבינ-משרדית לאנרגיה סולארית המשותפת למשרדי האוצר והאנרגיה, רשות החשמל והחברה הממשלתית "ענבל", בראשות איציק מרמלשטיין (מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP באגף החשב הכללי באוצר) בחרה כאמור, בהצעה הזוכה במכרז, שיצא לדרך בעקבות החלטות ממשלה להקמת תחנת כוח פוטו וולטאית נוספת במתחם אשלים. הודות להתערבות שר האנרגיה יובל שטייניץ, הוסרו חסמי תשתית שאפשרו את קידום המכרז והצלחתו.

הפרויקט יבוצע בשיטת PPP, במסגרתה היזם הנבחר אחראי לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של תחנת הכוח הסולארית לתקופה של 25 שנה, שבסיומה היא תוחזר למדינה. התחנה צפויה להתחיל לפעול ב-2021, ותצטרף לתחנות הסולאריות הפעילות באשלים. סך ההספק המותקן בפרויקטי PPP במתחם אשלים יעמוד על כ-312 מגה-וואט, ויסייע בהשגת יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, העומדים על 13 אחוזים עד 2025 ו-17 אחוזים עד 2030.

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו: "פרויקט אשלים החל כחזון, שהתממש הודות לשיתוף פעולה פורה בין משרדי האוצר והאנרגיה, רשות החשמל, מועצת רמת נגב ומשרד הביטחון. מדינת ישראל ממשיכה להתקדם אל עתיד של יעילות אנרגטית והפחתת פליטות גזי חממה, כאשר תחנת הכוח הסולארית PV2 מצטרפת לשורה של פרויקטים קיימים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות לצד פרויקטים עתידיים נוספים, העולים בקנה אחד עם תוכנית 'תשתיות 2030' לקידום מהיר של פרויקטי תשתית, הסרת חסמים והרחבת ההשקעה הממשלתית בתשתיות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה