חדשות

מעקב "שבע": עושים צחוק מהמים

חדשות17 ביוני 2019    3 דקות
0

שעות אחדות לאחר שתאגיד "מי שבע" החל לנתק מים לבתי כנסת, הגיעה ההוראה מעיריית באר שבע לחבר חזרה את שעוני המים...

מעקב "שבע": עושים צחוק מהמים
מוטי בן יהודה. "הפעילות של 'מי שבע' חייבת להתבצע לפי החוק" | צילום: ארכיון "שבע"

מנתקים, מחברים: התנהלות תמוהה של עיריית באר שבע בסוגיית תשלום המים של בתי הכנסת בעיר לתאגיד המים והביוב "מי שבע". אחרי שפרסמנו כאן בלעדית ב-20 במאי שכ-90 מבתי הכנסת בבירת הנגב יצטרכו לשלם עבור צריכת המים שלהם בעקבות שיגור בקשות להעברת שם משלם לצורך שיגור חשבונות המים אליהם בידי "מי שבע", זאת כ-3.5 חודשים לאחר קיום דיון בעניין במועצת העיר; ולאחר ש-8 ימים לאחר הפרסום, הודיע רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי ל"שבע", בעקבות פנייתנו, שהוא סיכם עם ראש העירייה רוביק דנילוביץ' על הקפאת הליכי התשלום, החלו אתמול (ראשון) בתאגיד "מי שבע" לנתק מים למספר בודד של בתי כנסת.

כזכור, עד סוף השנה שעברה, הקצתה העירייה כחצי מיליון שקלים מהתקצוב השנתי של המועצה הדתית בעיר לתשלום חשבונות המים של בתי הכנסת, אך הסדר זה בוטל. יו"ר דירקטוריון תאגיד "מי שבע" מוטי בן יהודה, אמר בזמנו ל"שבע": "הפעילות של 'מי שבע' חייבת להתבצע לפי החוק, ואנחנו חייבים להגיע למצב, שכל שעון יהיה רשום עם שם משלם. כל בית כנסת רשאי ללכת ולבקש הקצבה מהמועצה הדתית בוועדת התמיכות שלה, אבל רק אם יהיה לו שם משלם. אנו לא רוצים להגיע למצב, שבתי כנסת יהיו חייבים הרבה מאוד כסף, ואחר כך להיכנס למערכות מסובכות, שאנחנו לא רוצים להיות בהן".

רוביק דנילוביץ' נואם

רוביק דנילוביץ'. "עד להודעה חדשה" | צילום: ארכיון "שבע"

כאמור, בעקבות פניית "שבע" בנושא לרב העיר, הודיע הרב דרעי, שהוא סיכם עם דנילוביץ' על הקפאת הליכי תשלום המים, וציין שהוא ביקש מראש הרשות "להורות ל'מי שבע' להקפיא את כל ההליכים, את כל המכתבים; הבקשה שלי היא ל-3 חודשים לפחות, עד להסדרת העניין, התערבות משרדי הממשלה הרלוונטיים וכל הגורמים הרלוונטיים. הוא אמר, שהוא לא יכול להבטיח 3 חודשים; הוא ישתדל לעשות את זה כמה שיותר, ולפחות עד הפגישה בוודאי שיקפיאו את הנושא… היום, אפשר לומר יש נכונות למועצה (הדתית) לשלם, מחפשים את הדרך, ולכן ביקשתי את הפגישה. הפגישה תתקיים, נקווה בשבועות הקרובים או בימים הקרובים, אבל לא מעניין אותי מתי ואיך; מעניין אותי שעד אז, הגבאים יכולים להיות רגועים, ואנו ביקשנו את הקפאת כל ההליכים. זו מתנה לכבוד חג השבועות, חג המים, חג המים! מתנת מים לחג המים".

הרב יהודה דרעי. "מתנת מים לחג המים" | צילום: ארכיון "שבע"

אלא שדברי הרב לא הפכו, משום מה, להוראה מסודרת לתאגיד "מי שבע" לעצור את הליכי הגבייה, ואתמול (ראשון) החלו אנשי התאגיד לנתק מים למספר קטן של בתי כנסת. מובן שמן הסתם, התעוררה זעקה בעניין, ומשנודע הדבר ל"שבע", העברנו שאילתא לעירייה, בה ציינו ש"באופן טבעי בית כנסת המנותק ממים איננו יכול לפעול, ולשרת את ציבור המתפללים שלו", ושאלנו מה בכוונת ראש הרשות דנילוביץ' לעשות בנדון?

התשובה, יש לומר, הפתיעה גם אותנו, שכן באופן עקבי ולאורך כל שנות פעילות "מי שבע", הקפידו בעירייה שלא לעסוק כלל בענייני מים, כולל תלונות תושבים על ניתוקי מים בשל נזילות בשטח הציבורי. אולם הפעם, באופן חריג ביותר, מסר דובר הרשות אמנון יוסף את התגובה: "עד להודעה חדשה הוחלט להפסיק את ניתוק זרם המים לאותם בתי כנסת שטרם הסדירו את התשלום. תאגיד המים בוחן בימים אלה פיתרונות חלופיים לנושא הנ"ל".

את תגובת רב העיר השוהה בימים אלה בחו"ל לא ניתן היה להשיג.

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה