חדשות

ממשיכים ב"נתיב האור" של האלוף אלמוג

חדשות14 במאי 2019    דקה אחת
0

בסימן 71 שנה למדינה ו-95 שנות אור, ייערך מחר (15.5) כנס "נתיב האור" של חברת החשמל בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן"

ממשיכים ב"נתיב האור" של האלוף אלמוג
"נתיב האור" של האלוף (במיל') אלמוג. דורון וערן ז"ל | צילום: באדיבות כפר "עלה נגב - נחלת ערן"

כנס "נתיב האור", המופנה לילדים מכל רחבי המדינה, בדגש על חינוך מיוחד, יתקיים השנה, ביוזמת חברת החשמל (בסימן 71 שנה למדינה ו-95 שנות אור), בכפר השיקומי "עלה נגב – נחלת ערן", שהקים האלוף (מיל') דורון אלמוג, במטרה ליצור מרחב מגורים עבור אנשים עם מוגבלויות, בו כל דייריו שווים.

ל"שבע" נמסר, שבמהלך שירותו הצבאי, פיקד האלוף (במיל') אלמוג, בין היתר, על סיירת שלד"ג, חטיבת הצנחנים, אוגדת עזה ופיקוד דרום, ואף הוביל את סיירת הצנחנים במבצע החילוץ המפורסם באנטבה. במהלך מלחמת יום הכיפורים, נהרג אחיו הצעיר, ערן אברוצקי, בקרבות השריון ברמת הגולן. אלמוג החליט לקרוא לבנו הבכור ע"ש אחיו. בעקבות פגיעה מוחית בעת הלידה, סבל ערן הבן בחייו מאוטיזם ופיגור שכלי קשה.

לאחר שחרורו מצה"ל, החליט האלוף (במיל') אלמוג להקים כפר שיקומי למבוגרים בעלי פיגור שכלי קשה, כמו בנו. ערן אלמוג נפטר בגיל 23, מספר חודשים בלבד אחרי שאביו השלים את פתיחת הכפר, ועל כן הוא החליט לקרוא לכפר השיקומי על שמו, "עלה נגב – נחלת ערן". ב-2006, הדליק אלמוג משואה בערב יום העצמאות, כאות הוקרה על פעילותו למען האוטיסטים בישראל, וכעבור 10 שנים זכה בפרס ישראל למפעל חיים.

במסגרת כנס "נתיב האור" של חברת החשמל, ייחשפו כ-200 תלמידים מכל רחבי המדינה ל"עלה נגב – נחלת ערן", ישוחחו עם דייריו בעלי המוגבלויות, וחשוב מכל ילמדו את ערכי הכפר, במטרה להנציח את נתיב האור, אותו התווה דורון אלמוג לאורך כל חייו, ולהמשיך את דרכו גם בעתיד.

"נתיב האור" הוא פרויקט חינוכי, שיזמה חברת החשמל, בשיתוף משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, המיועד לחנך את ילדי ישראל, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל. השנה, פעלה התוכנית ב-250 מוסדות של חינוך מיוחד, ונפרסה בפני כ-2,000 תלמידים ישראליים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה