חדשות

מהאוצר לאב"ג

חדשות7 במאי 2019    דקה אחת
0

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריאב, נבחר ליו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון, כיורשו של עו"ד אשר חלד

מהאוצר לאב"ג
ירום אריאב. ניסיון עסקי וציבורי | צילום: אלוני חץ

ירום אריאב נבחר, בימים אלה, לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון. ל"שבע" נמסר, שאריאב שייכנס לתפקידו ביום העצמאות (ה-9 בחודש), יחליף את עו"ד אשר חלד, המסיים את תקופת כהונתו. הוועד המנהל של האוניברסיטה אישר, פה אחד, את הבחירה, לאחר שאימץ את המלצתה של ועדת החיפוש.

"אני מאד שמח על הבחירה הראויה, שללא ספק תתרום לתנופת התפתחותה של אב"ג", אמר נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ. אריאב מביא לאב"ג ניסיון רב, הן מהמגזר הציבורי והן מהמגזר העסקי. אני בטוח שיכולותיו הגבוהות, ניסיונו הרב, אישיותו הנעימה ובעיקר מחויבותו ומסירותו, יהיו כוח מניע להגשמת חזון האוניברסיטה ומשימותיה".

ירום אריאב כיהן כמנכ"ל משרד האוצר בין 2007 ל-2009. במסגרת תפקידו, היה ממובילי הכלכלה הישראלית בתקופת המשבר הכלכלי העולמי, אותו צלחה הכלכלה בצורה מרשימה, והיה אחראי להתוויית ויישום המדיניות הכלכלית של הממשלה לפני ובמהלך המשבר. אריאב עמד בראש צוות ההיגוי לצירוף ישראל לארגון ה-OECD, והיה דמות מרכזית ביישום רפורמות בולטות בתחומי הכלכלה והחברה.

לפני עבודתו בממשלה, הוא שימש כמנכ"ל "כי"ל דשנים" באירופה (בין 2002 ל-2006), ומיזג וניהל את כל פעילויות הייצור והשיווק של הקונצרן באירופה. קודם לכן, שירת אריאב במגוון תפקידים בכי"ל, ובהם נציג הקונצרן בדרום אמריקה ודירקטור בחברת SQM בצ'ילה, סמנכ"ל שיווק בחברת "רותם אמפרט" וסמנכ"ל בכיר לשיווק ב"כי"ל דשנים".

מאז סיום תפקידו באוצר, הוא עוסק בייזום ומעורבות בפרויקטים שונים לתועלת המשק והחברה ובייעוץ אסטרטגי, פיננסי וכלכלי לגופים במגזר הציבורי והפרטי. אריאב מכהן, בין השאר, כיו"ר ועדת ההשקעות של "עמיתים" קרנות הפנסיה הוותיקות, דירקטור בחברות "נייר חדרה" ו"צור שמיר" ו"משקי הנגב" ו"סונול" וכחבר בדירקטוריון קרן "ואן ליר" העולמית.

כחלק מתפקידיו הציבוריים, הוא משמש גם כיו"ר הקרן לפיתוח לוד וכחבר הוועד המנהל של עמותות "לתת" ו"אתגרים". לאריאב יש תואר שני בכלכלה (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה