חדשות

מפעל "חרסה" נסגר: "70 שנה ירדו לטמיון"

חדשות29 באפריל 2019    2 דקות
1

עובדי המפעל הוותיק לייצור כלים סניטריים בבאר שבע מפגינים בשערי המפעל, לאחר שנמנעה מהם החזרה לעבודה אחרי חג הפסח

מפעל "חרסה" נסגר: "70 שנה ירדו לטמיון"
מלחמת מאסף. הפגנת עובדי "חרסה" | צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

החל מאבקם של כ-115 עובדי מפעל "חרסה" הוותיק בבאר שבע על זכויותיהם ועתידם הכלכלי. ל"שבע" נמסר, שבשעה זו, מפגינים עשרות רבות מעובדי המפעל בכניסה אליו, לאחר שאתמול (ראשון), הודיעו בעליו לנציגי ההסתדרות ולוועד העובדים, שהוחלט לסגור אותו לאחר כ-70 שנה פעילות.

הנהלת המפעל שכרה חברת אבטחה, כדי למנוע את כניסת העובדים למקום עבודתם, אחרי חופשה מרוכזת בת כשבועיים. העובדים המפגינים (להם נודע, שהייצור יועבר מ"חרסה" למפעל בטורקיה) נושאים שלטים, שעליהם נכתב בין היתר, "70 שנה ירדו לטמיון", "חרסה 'כחול לבן' בטורקיה" ו"נלחמים על הלחם שלנו". עקב מחאת העובדים, נסגר לתנועה קטע הכביש בדרך בן גוריון ממרכז "ביג" לכיוון כביש 60, ושוטרים מכוונים את התנועה במקום, ופועלים להשבת מרקם החיים התקין.

 

כאמור, בתום חופשת הפסח, לא הורשו עובדי "חרסה" לשוב למקום העסקתם, והנהלת המפעל שכרה חברת אבטחה, כדי למנוע את כניסתם למקום. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, הורה לעובדים לסרב לקבל מהנהלת החברה מכתבי פיטורים, עד שיוסדרו בהסכמות זכויותיהם והתנאים שיקבלו, כתוצאה מסגירת האתר. לפני כחודש, ערכו העובדים אסיפת חירום, על רקע הפרסומים לפיהם בעלי המפעל מתכוונים לסגור אותו, ולהעביר את הייצור לטורקיה.

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

"חרסה" הוא מפעל לייצור כלים סניטריים, כמו אסלות וכיורים. מדובר במפעל היסטורי, שהוקם בבירת הנגב זמן קצר לאחר קום המדינה. עובדיו, תושבי באר שבע והסביבה, מועסקים ישירות כעובדי המפעל, מאוגדים בהסתדרות ובעלי הסכם קיבוצי. "חרסה" גם מספק פרנסה לעוד מאות עובדים במעגלים חיצוניים. זה כשנתיים, קיים חשש בקרב העובדים לגבי עתידם התעסוקתי, בשל העובדה שבעלי החברה בנו מפעל לייצור כלים סניטריים בטורקיה. עתה, התממש החשש עם החלטת החברה לסגור את המפעל בבירת הנגב, ולהעביר את מלוא הפעילות שלו לטורקיה.

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

בביוף אמר, אתמול: "הכניסו היום בצהריים, כמה עשרות מאבטחים לתוך המפעל, בריונים בשכר, כדי שכאשר יגיעו העובדים, המפעל יהיה חסום. המפעל סגור, ונמסר לעובדים: 'אין לכם מה לבוא לעבודה'. הערב, צפויה פגישה של נציגי ההסתדרות במרחב הנגב עם מנהל המפעל, עידו שפר, הפועל בשם הבעלים, יואב גולן. אנחנו לא מתכוונים להפקיר את העובדים, אחרי 70 שנה של ייצור. נדרוש ונעמוד בתוקף על קבלת תנאים מוגדלים ומשופרים, לאור סגירת המפעל. נשאף להגיע להסכמה בדרך של מו"מ, אבל אם לא תהיה הסכמה, נצא למהלך חריף. אני מתואם עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שנתן את מלוא הגיבוי לניהול מאבק למען העובדים. ההנהלה בנתה מפעל אלטרנטיבי בטורקיה, ואז הודיעה על סגירת המפעל בארץ, כי זה לא משתלם לבעלים, ומבחינתו שהעובדים ילכו לעזאזל. אנו לא מוכנים לקבל זאת".

צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • שגיא
    הצעת עבודה במפעל יציב

    אם אין להם בעיה להגיע בהסעות שאני אארגן לאשדוד אני מוכן להציע להם עבודה במפעל יציב 0508341977