חדשות

"מרחבי הכלה" בבתי ספר בבאר שבע

חדשות19 במרץ 2019    דקה אחת
0

ישולבו בהם תלמידי חינוך מיוחד, הלומדים בבתי הספר "הרגילים"

"מרחבי הכלה" בבתי ספר בבאר שבע
מחזירים את המחשבות לסדרן. חדר הכלה | תמונת אילוסטרציה: באדיבות משרד החינוך

בישיבתה האחרונה של ועדת הכספים בעיריית באר שבע, באמצע החודש שעבר, אושרה קבלת 4 מענקים של משרד החינוך, עבור מימון "מרחבי הכלה" בבתי הספר היסודיים "תומר", "בארי", "יחדיו" ו"אוריין", בסכומים של 44 אלף שקלים, 50 אלף שקלים, 25 אלף שקלים ו-30 אלף שקלים בהתאמה.

ממשרד החינוך נמסר, בתגובה לפניית "שבע" בעניין, שכחלק מיישום רפורמת חוק החינוך המיוחד, וכדי לאפשר השתלבות מיטבית של תלמידים עם צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל, מוקמים "מרחבי הכלה" חדשים בבתי הספר. מרחבים אלו מתאפיינים בהיותם מקום רגוע ונעים, המאפשר לתלמידים עם בעיות לימודיות, רגשיות, חברתיות או התנהגותיות, להתמודד עם הקשיים, באווירה מכילה ומחבקת. המקום מאפשר לתלמיד לסדר מחדש את מחשבותיו ואת רגשותיו, באמצעות שיחה, טיפול רגשי, מוזיקה נעימה, ציור, משחק, יישומי מחשב, קריאה, יצירה או כל אמצעי אחר.

"מרחב ההכלה" אמור להעמיק את  הקשר הבינ-אישי, בין איש הצוות לתלמיד ובין התלמידים לבין עצמם. כמו כן, יתקיימו בו טיפולים רגשיים, מפגשים חברתיים ושיעורים פרטניים או בקבוצות קטנות. בהתאם לתוכנית חומש, שגיבשה הנהלת המשרד בראשות המנכ"ל שמואל אבואב, ייבנו ב-4 השנים הקרובות כ-1,000 "מרחבי הכלה" ברחבי המדינה, בקצב של כ-250 מרחבים בשנה (בעלות של כ-20 מיליון שקלים).

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה