חדשות

לראשונה בתולדותיה: ערד זוכת פרס החינוך

חדשות7 במרץ 2019    4 דקות
0

העיר זכתה גם באות ההצטיינות "רשות מעודדת עלייה" של ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי

לראשונה בתולדותיה: ערד זוכת פרס החינוך
עו"ד ניסן בן חמו. ראש עיריית ערד. צילום: באדיבות עיריית ערד

הישג כפול לעיריית ערד, בראשות עו"ד ניסן בן חמו: בתוך שבוע אחד, זכתה העירייה לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך ובאות ההצטיינות "רשות מעודדת עלייה". ל"שבע" נמסר, שאתמול (רביעי) התקשר שר החינוך נפתלי בנט, לעו"ד בן חמו, כדי לבשר לו על הזכייה בפרס החינוך הארצי, ואמר: "המשמעות היא שאתם מספר אחת במדינת ישראל בתחום החינוך. זכיתם בגלל שאתם גם מזנקים בהישגים ב-5 יחידות מתמטיקה באנגלית במדעים, אבל לצד זה, אתם גם מזנקים בצד הערכי, בהנחלת ערכים של אהבת הארץ, של כבוד וקבלת השונה, והשילוב הזה של הישגים יוצאים מן הכלל עם ערכים ואהבת הארץ והעם והמדינה, זה השילוב המנצח. לכן, תושבי ערד, אתם יכולים להיות מאוד מאוד גאים היום".

בעיריית ערד ובמערכת החינוך המקומית ההתרגשות עצומה, שכן פרס החינוך הוא תעודת הוקרה למערכת העירונית, המציגה בשנים האחרונות, הישגים רבים בנתוני הזכאות לבגרות, תוכניות לימוד חדשניות ומעטפת ייחודית לכל ילד בעיר הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי. בנוסף, תקבל הרשות פרס כספי בסך 100 אלף שקלים, שיושקעו בפרויקט חינוכי בערד.

השר בנט התייחס לכל הזוכים השנה בפרס, שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך ובביצוע תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם (הפרס ניתן כהוקרה על איכות ומצוינות, והוא פועל יוצא של השקעה מיוחדת בקידום מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי: "כוחה של מערכת החינוך הוא בשטח, במגע מול התלמידים וההורים. כל הורה מרגיש הכי טוב את החינוך בישראל דרך הילד שלו, וזוכי פרס החינוך היישובי עשו עבודה יוצאת מן הכלל, כל אחד ביישובו. אני מצדיע להם. הם השקיעו מאמץ רב ובעיקר המון אהבה בחינוך של המשפחות, שאותן הם מנהיגים, וזה נפלא. הקניית חינוך טוב ואיכותי לילדי ישראל היא הדבר החשוב ביותר לעתידה של המדינה שלנו. הפרס מוענק על ההצטיינות, על המצוינות ועל הזכות להיות שותפים מלאים בחינוך דור העתיד. הרשויות הזוכות, המנהלים וצוותי ההוראה משמשים דוגמה ומופת לכולנו ולשאר הערים בישראל, ואני מודה להם על כך".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "חינוך לערכים, למנהיגות חברתית, לחדשנות וליזמות הם מאבני היסוד של חינוך במאה ה-21. בזכות פועלם של אנשי חינוך מעולים ומצטיינים, ברשויות הזוכות בפרס החינוך היישובי, מערכת החינוך תמשיך להצעיד את בוגריה ואת המדינה לשגשוג ולצמיחה. אני מברך את בתי הספר על התרומה הנפלאה והעשירה שלהם למערכת, המהווה סמן דרך למצוינות חינוכית".

עו"ד ניסן בן חמו: "גאווה גדולה שיש לנו כזו מערכת חינוך, המקדמת ערכים של חינוך, חדשנות ומנהיגות חברתית. אנחנו נחגוג, ונמשיך לעבוד קשה, כדי להמשיך לטעת בכל תלמיד ותלמידה את האמונה בעצמם וביכולתם".

בתוך כך, בישרו השבוע, ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי לעיריית ערד על זכייתה באות הצטיינות על שילוב וקליטה של אוכלוסיות העולים בעיר, זאת לקראת יום העלייה, שיצוין בחודש הבא בכנסת. ערד, שקלטה אלפי עולים בשנות ה-70 וה-90, וממשיכה בקליטת עולים, פועלת באמצעות מחלקת הקליטה העירונית, לאורך כל השנה, בקליטת אוכלוסיות חדשות בעיר, בהן אוכלוסיות העולים, המהווים 40 אחוזים מאוכלוסיית העיר. גם כיום, משתתפת המחלקה בירידי עלייה בינלאומיים בחו"ל, ונפגשת עם קהילות יהודיות מרכזיות, במטרה לעודד עלייה לערד. כחלק מפעילויות הקליטה, גיבשה העירייה סל הטבות ייחודי לעולים חדשים, שכולל אולפן לעברית וסיוע במציאת עבודה וברכישת מקצוע חדש.

מנהלת המחלקה לקליטה, מרינה גליזר, ציינה שאחת הפעילויות המשמעותיות והייחודיות לעיר, שהקנו לה את אות ההצטיינות, היא קבוצת המתנדבים, תושבי ערד הוותיקים, הפוגשים, מלווים ותומכים במשפחות העולים: "המחויבות של התושבים הוותיקים בעיר כלפי התושבים החדשים פשוט מחממת את הלב. לצד עידוד העלייה, תהליך הקליטה הוא התהליך המשמעותי ביותר עבור העולה החדש, וערבות הדדית היא המפתח לקליטה מוצלחת ואיכותית".

ובן חמו סיכם: "אני מברך את המחלקה לעלייה וקליטה בערד, ומתרגש מהזכייה בפרס היוקרתי. אנו בערד, מאמינים בכוחן של קהילתיות וערבות הדדית להשפיע ולייצר חיבור אמיתי  ותחושת שייכות. בעיר יש מגוון אוכלוסיות, המנהלות מרקם חיים מכבד ושוויוני. אני גאה בתושבים בערד, שיחד הופכים את העיר לפסיפס אנושי ייחודי".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה