חדשות

ראשונים בנוער

חדשות24 בפברואר 2019    2 דקות
0

מחלקת הנוער העירונית בבאר שבע זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות ל-2018

ראשונים בנוער
דוגמה ומופת. ראשי מחלקת הנוער בבירת הנגב | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

מחלקת הנוער באר שבע זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות של מרכז השלטון המקומי, כאשר טקס הענקת הפרס יתקיים ביום חמישי הקרוב (ה-28 בחודש) ב"גני התערוכה" שבתל אביב.

ל"שבע" נמסר, שבמסגרת התחרות, נבחנו היחידות בין היתר, על פיתוח והפעלת מסגרות ופעילויות ומיזמים להעצמה והתפתחות אישית של בני נוער, הפעלת מערך פעילויות להגברת הנכונות לשירות משמעותי (אזרחי, לאומי וצה"לי) והכשרה והשמה להתנדבות במגוון תחומים ולאורך זמן המאפשרות לכל מתנדב לבחור את אופן ההתנדבות תוך העצמת וניתוב יכולותיו וכישוריו האישיים.

בנוסף, נבחנו ההיבטים, הנוגעים להפעלת רצף חינוכי, "מבוקר עד ערב", הכולל פעילויות משותפות למסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ניהול מערך פעילויות לנוער בשעות אחר הצהריים על בסיס שותפויות בין ארגונים, שילוב נערים עם צרכים מיוחדים במגוון פעילויות המוצעות לכלל קהילת בני הנוער ברשות, ייזום תוכניות ייחודיות במהלך חופשות החגים והקיץ ועוד.

מפעילות מחלקת הנוער בבירת הנגב, הנחשבת לפורצת דרך בחשיבה וביצירתיות, כוללת הפעלת מועצת הנוער העירונית, מרכז מצוינות במנהיגות ומעורבות חברתית, קבוצת מנהיגות ופעילות שוטפת לבני ובנות נוער מהמגזר הדתי, תוכנית מד"צים, הפעלת מועדוני הנוער העירוניים, קיום אירועי נוער, חיזוק הקשר בין בני הנוער לקהילה ועידוד הליכי תרומה לחברה והתנדבות מעבר לפעילות הנעשית במסגרת החינוך הפורמאלי, חיזוק הפעילות והצטרפות בני נוער לתנועות נוער ועידוד יציאה לשירות משמעותי, ש"ש ומכינות ותפקידי פיקוד וקצונה. המחלקה מקיימת שיתופי פעולה עם כל הגופים, הארגונים והעמותות, העוסקים בבני נוער, ביניהם מסגרות פורמליות ובלתי פורמליות, זאת במטרה להגיע למקסום היכולות של הנערים והנערות בעיר.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ', שיבח את עבודתה של מחלקת הנוער, וציין שהוא גאה בזכייה בפרס זה, וחשוב מכך בבני הנוער בעיר, שהם מנהיגי העתיד של החברה הישראלית בכל תחומי החיים. דנילוביץ' הוסיף, שהמחלקה בבאר שבע מהווה חממה עירונית להעצמת בני ובנות נוער, תוך התבססות על ערכי המצוינות והחדשנות, מנהיגות צעירה ויצירת שותפויות, כדי לטעת בבוגרים משמעות ומטען ערכי לעיר ולמדינה, תוך התמקדות בפרט ומתן הזדמנות שווה לכל נער ונערה.

מ"מ ראש הרשות ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר, ציינה שמודל העבודה הייחודי, שפותח במחלקה העירונית לנוער, מבטא הלכה למעשה את התפישה "שחינוך זה חינוך, זה חינוך", אין הפרדה בין חינוך פורמלי לבלתי פורמלי; המצוינות עוברת כחוט שני ערכי בין כלל המעגלים, ומאפשרת יצירת הזדמנויות ערכיות, מנהיגותיות ואיכותיות בעבור בני ובנות הנוער, דור העתיד של העיר והמדינה.

מנהל מחוז דרום במשרד החינוך, רם זהבי, שיגר איגרת למחלקת הנוער של בירת הנגב על הצטיינותה הארצית, בה שיבח את עבודת המחלקה, ובירך אותה על הישגיה המיוחדים בתחום העצמת בני נוער, יצירת קשרים בין מגזריים, פיתוח מנהיגות צעירה, תרומה לקהילה ועוד. עיסוקה בתחום החינוך הבלתי פורמלי משקף רצף חינוכי ערכי חברתי וקהילתי עם החינוך הפורמלי וכהמשך טבעי שלו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה