חדשות

בטוחים באופניים בבאר שבע

חדשות21 בפברואר 2019    2 דקות
0

בניגוד למגמה הארצית, בבירת הנגב כמעט שלא היו נפגעים בתאונות אופניים בשנה הלועזית החולפת

בטוחים באופניים בבאר שבע
מסתכנים בחייהם, רק לא בבאר שבע. רוכבים על אופניים | צילום: עמותת "אור ירוק"

2018 הייתה קטלנית לרוכבי האופניים הרגילים ברחבי המדינה, ש-16 מהם נהרגו בתאונות דרכים באותה שנה (המספר הגבוה ביותר זה 8 שנים), לעומת 12 ב-2017. עם זאת, בבאר שבע נרשם רק רוכב אופניים אחד שנפצע קל בתאונה בשנה הלועזית החולפת, ללא פצועים קשה או הרוגים. בכלל, בעשור האחרון (2009 – 2018), נפגעו בתאונות דרכים בבירת הנגב 24 רוכבי אופניים בלבד, 11 מהם נפצעו קשה ו-13 באופן קל. מספרי השיא של רוכבי אופניים שנפגעו בתאונות בעיר היו 5 ב-2009 וב-2014 (3 פצועים קשה ב-2009 ו-2 ב-2014).

ל"שבע" נמסר, שההערכה היא שיש כמיליון רוכבי אופניים בישראל, ביניהם ילדים ובני נוער רבים, הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים במדינה. התשתית בכבישים רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים, והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, ב-2018 (ינואר – נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 187 רוכבי אופניים, מתוכם כאמור 16 הרוכבים שנהרגו ו-52 שנפצעו באורח קשה. 150 מהרוכבים שנפגעו בתאונות בשנה החולפת רכבו בתחום העירוני, בתוך הערים והיישובים, ו-9 מתוכם נהרגו (רוב ההרוגים בתאונות אופניים).

בעמותה העבירו את הטיפים הבאים לרכיבה בטוחה: שימוש במיגון ראש – מחקרים מראים ששני שליש מתמותת רוכבי האופניים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, המצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש, ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות; שימוש במגני גוף – לפני הרכיבה, יש להצטייד במגני גוף, כגון מגני ברכיים ומרפקים, היכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה, ולמנוע פציעה חמורה יותר; הקפדה על נראות טובה – בשעות החשיכה ובבקרים, יש לרכוב עם בגדים זוהרים ולהצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור, כדי להבטיח שהרוכב ייראה בידי נהגי המכוניות; בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד, כך שיהיה המסלול הבטוח ביותר, ולא המהיר ביותר; מסלול בטוח יהיה כזה, שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה ייעודים ומכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

מנכ"ל "אור ירוק", ארז קיטה: "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כאשר זה מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך רוכבים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני. ניתן וצריך להגן על רוכבי האופניים, ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה ולסלילת שבילי רכיבה ייעודים, כפי שקורה בערים רבות בעולם. כאשר הרוכב נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים, הוא מצוי בסכנה של ממש, ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש, עוד היום לפני שייפגע הרוכב הבא".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה