חדשות

עכשיו זה סופי: ד"ר שלמה קרעי נציג הנגב ברשימת "הליכוד" לכנסת

חדשות18 בפברואר 2019    3 דקות
0

"יש לדעתנו, עדיפות למבחן הפשוט והפורמלי, שאינו מתמרץ את המועמדים לבלוש זה אחר זה, לשלוח חוקרים פרטיים, ולחטט זה בחיי זה", קבעו שופטי בית הדין העליון של המפלגה

עכשיו זה סופי: ד"ר שלמה קרעי נציג הנגב ברשימת "הליכוד" לכנסת
ד"ר שלמה קרעי וראש הממשלה נתניהו | צילום ארכיון: יח"צ

הרכב של בית הדין העליון של תנועת "הליכוד" דחה, אתמול (ראשון), עתירה נגד זכיית ד"ר שלמה קרעי במשבצת הנגב של רשימת "הליכוד" לכנסת הבאה, כאשר אחד מחברי ההרכב היה עו"ד רפי בוקר, אחיו של סגן ראש עיריית באר שבע שמעון בוקר.

העותרים שלום דנינו, גבי קדוש ופיני דלויה (3 מהמועמדים למשבצת, שלא הצליחו לנצח את ד"ר קרעי), טענו שקרעי איננו זכאי להתמודד במחוז הנגב במפלגה, אלא במחוז המועצות האזוריות, זאת בשל מגוריו לכאורה במושב זימרת שבמועצה האזורית שדות נגב, ולא בשדרות, בו רשומה כתובתו של ד"ר קרעי. לדבריהם, עתירתם הופנתה נגד החלטתה של ועדת הבחירות של המפלגה מה-15.1 השנה לרשום את קרעי כמועמד למשבצת המשוריינת למחוז הנגב, ושדבר מגוריו של ד"ר קרעי בזימרת נודע להם רק ב-8 בחודש הנוכחי, בעקבות ראיון עיתונאי, ומכאן עיתוי הגשת העתירה. קרעי השיב, שהוא התגורר בבירת הנגב ב-2010, כשהתפקד ל"ליכוד", ונרשם בסניף באר שבע, ושהוא גר כיום בפועל בשדרות, בכתובתו הרשומה.

השופטים דחו את העתירה, "הן מטעמי סף והן לגופה". לדבריהם, היה "שיהוי אובייקטיבי כבד ביותר" בהגשתה שבוע לאחר קיום הבחירות המקדימות וכמעט חודש לאחר רישום המועמד לבחירות במחוז, שכן ערעורים על הכללה ואי הכללה ברשימת המועמדים ניתן היה להגיש רק עד ה-22 בינואר. השופטים ציינו, שהעותרים עצמם צירפו לעתירתם תדפיס דף "פייסבוק" מה-24.1, בו נכתב שד"ר קרעי גר כביכול במושב זימרת, כך שב"שקידה סבירה", הם יכלו לגלות את כל הראיות, המבססות לדעתם את עילת העתירה: "מדובר בשיהוי מהותי, שמחד (גיסא) המועמד וחברי המרכז שהצביעו בעדו הסתמכו על המועמדות, ומאידך (גיסא) ייגרם לתנועה נזק משמעותי ביותר אם עתה, לאחר סיום הבחירות וספירת הקולות, יהיה צורך לערוך בחירות חוזרות". ולכן, "די בשיהוי בלבד, כדי להצדיק את דחיית העתירה".

אומנם, הגשת העתירה ישירות לבית הדין, מבלי לעבור בוועדת הבחירות, לא הייתה מביאה לדחייתה רק עקב כך, "בהתחשב בלוח הזמנים הצפוף. אולם, בהינתן השיהוי ובהינתן הסוגיה המהותית, גם לשאלה הדיונית יש משקל". השופטים שוכנעו מהראיות שהוצגו בפניהם (חשבונות חשמל וארנונה, שאין יסוד לפקפק בהם), שקרעי אכן גר בשדרות בכתובתו הרשומה, כאשר העותרים לא הביאו ראיות לסתירת נתוני מרשם האוכלוסין והראיות של ד"ר קרעי.  בנוסף, כאשר חברי מרכז מכל הארץ בוחרים בנציגי המחוזות, משמעות מקום המגורים בפועל מוגבלת. "לכן, יש לדעתנו, עדיפות למבחן הפשוט והפורמלי, שאינו מתמרץ את המועמדים לבלוש זה אחר זה, לשלוח חוקרים פרטיים, ולחטט זה בחיי זה"….

תגובת קרעי: "בית הדין של 'הליכוד' אמר את דברו; בחירות מנצחים בקלפי. אנחנו ממשיכים הלאה בשביל הציבור ולטובת תנועת 'הליכוד'. 'ליכוד' חזק עם 40 מנדטים יהיה עמוד שדרה איתן לטובת מדינת ישראל. לנגד עינינו עומדים תושבי הפריפריה, הדרום והזוגות הצעירים. נבחרתי למשבצת מחוז הנגב, כדי להרים גבוה את הדגל החברתי כלכלי בתנועת 'הליכוד'. אני מודה לעו"ד אבי אסיאו, שייצג אותי בבית הדין של 'הליכוד' בצורה יוצאת מן הכלל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה