חדשות

האימא נפטרה ב-1991, הבן פדה עבורה גמלה עד היום…

חדשות6 בפברואר 2019    דקה אחת
0

בחודשים האחרונים, ניהלה יחידת ההונאה במחוז הדרום במשטרה חקירה סמויה, על קבלת כספים במרמה, בהיקף של כמיליון שקלים, בידי בן מיופה כוח של המנוחה

האימא נפטרה ב-1991, הבן פדה עבורה גמלה עד היום…
ביטוח לאומי | צילום אילוסטרציה: אריק סולטן מעריב

חוקרי משטרת מחוז הדרום הצליחו לעלות על פרשת הונאה לכאורה, בהיקף גדול, של המוסד לביטוח לאומי. ל"שבע" נמסר, שבמהלך החודשים האחרונים, ניהלה יחידת ההונאה המחוזית, יחד עם מערך החקירות בביטוח הלאומי, חקירה סמויה אודות קבלת כספים במרמה במשך עשרות שנים, בידי קרוב משפחה מיופה כוח של אישה שהלכה לעולמה. שלשום (שלישי), הפכה החקירה לגלויה, והחשוד במעשה הועבר בידי בלשי היחידה לחקירה במשטרה, בחשד להונאה בהיקף של כמיליון שקלים.

תחילת הפרשה בשלהי 2018, כאשר פעולות שערכו נציגי המוסד לביטוח לאומי לאתר אישה מכסייפה לצורך הזמנתה לטקס אזרחים ותיקים שהגיעו לגיל 100, שנערך בבית נשיא המדינה, עלו בתוהו. מניסיונות ההתחקות והאיתור עלה חשד, שהאישה ילידת 1919 אינה בין החיים כבר עשרות שנים, וזאת על אף שבמערכות הביטוח הלאומי היא רשומה כחיה, ומקבלת עד עצם היום הזה את קצבת הזקנה והשארים באמצעות קרוב משפחתה, בעל ייפוי כוח בחשבונה.

מחקירה מקצועית ורגישה של חוקרי יחידת ההונאה בדרום, כאמור יחד עם נציגי הביטוח הלאומי, התברר שהמנוחה נפטרה עוד ב-1991, אך דבר זה לא מנע מבנה (53) של המנוחה המשמש כמיופה כוח בחשבונה, להמשיך לפדות את כספי גמלת השארים והזקנה למרות פטירתה ועד עצם היום הזה. להערכת החוקרים, מדובר כאמור בהיקף הונאה של סכום הקרוב למיליון שקלים. בחקירתו הודה החשוד בדברים, וקשר עצמו למעשים המיוחסים לו. בהמשך, שוחרר בתנאים מגבילים, וחקירת המשטרה נמשכת.

במשטרת ישראל מדגישים: "מדובר במעשה חמור, בו רמס החשוד ברגל גסה את החוק, תוך שהיתל ברשויות לאורך שנים ארוכות, זאת מתוך כוונה למרמה והונאת סכום כסף רב, כשהוא ללא ספק מודע למעשיו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה