חדשות

לחקלאים במקום ל"אינטל"

חדשות5 בפברואר 2019    דקה אחת
0

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה בכנס החקלאות בערבה, ש-4 מיליארדי השקלים שהועברו לתאגיד הבינלאומי, יכלו להציל את החקלאים במדינה

לחקלאים במקום ל"אינטל"
"לשאת פירות מדהימים". יחימוביץ' בערבה | צילום: יח"צ

"אם המדינה הייתה לוקחת את 4 מיליארדי השקלים שהעניקה ל'אינטל', ומחלקת אותם לכם, החקלאים היזמים והחדשנים, לעידוד מחקר ופיתוח בתחום החקלאות ולמשקים חקלאיים, מצב החקלאות היה היום שונה לחלוטין; היו יותר מקומות עבודה והמחקר והפיתוח היו משגשגים", כך אמרה באחרונה, יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ', בכנס החקלאות בערבה, לפני שסיירה בדוכני התערוכה החקלאית.

בפתיחת היום הפתוח בערבה והתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, ציינה ח"כ יחימוביץ': "לחקלאות יש ערך ציוני, וכשאר מפעלי הציונות היא אינה יכולה להתנהל רק במונחים של רווח והפסד, בדיוק כשם שאנחנו לא מצפים שהצבא או מערכת החינוך יכסו את העלויות של עצמם. למדינה יש אחריות, והיא לא יכולה להפקיר את החקלאות לחסדי השוק החופשי". לא מזמן, "התבשרנו ש'אינטל' תרחיב את השקעותיה בישראל, תקבל מענק בשווי של 4 מיליארד שקלים, ותשלם בעשור הקרוב 5 אחוזי מס, לכאורה תמורת יצירת 1,000 מקומות עבודה. אם המדינה הייתה לוקחת את 4 מיליארדי השקלים האלה, ומשקיעה אותם בעידוד מחקר ופיתוח בתחום החקלאות ולמשקים חקלאיים, מצב החקלאות היום היה שונה לחלוטין; המדינה הייתה פורחת, הייצוא היה מזנק, היו יותר מקומות עבודה, והמחקר והפיתוח היו משגשגים, וגם היינו מממשים ערך ציוני ראשון במעלה. יש כאן איוולת ומסורת, שחוזרת על עצמה שוב ושוב, להשקיע בתאגידי ענק, במקום להשקיע במשהו שהוא שלנו ומזוהה איתנו, ויכול לשאת פירות מדהימים, וזאת החקלאות הישראלית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה