חדשות

דימונה: עשור למותו של איש החינוך דוד שטרית

חדשות5 בפברואר 2019    2 דקות
0

ערב לזכרו של שטרית נערך, באחרונה, במרכז לגיל הרך בעיר

דימונה: עשור למותו של איש החינוך דוד שטרית
זוכרים את המחנך האהוב. האירוע במרכז לגיל הרך | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

זוכרים את איש החינוך: ערב לזכרו של דוד שטרית נערך, באחרונה, באודיטוריום של המרכז לגיל הרך שבדימונה. ל"שבע" נמסר, שהערב בארגון אגף התרבות (בראשות מאיר חזן ואיילת כהן) התקיים  במלאות עשור להסתלקותו של מי שהיה עמוד התווך בתחום החינוך בעיר ובעירייה, במשך כ-30 שנה. את מקומו של ראש הרשות בני ביטון, שנבצר ממנו להגיע בשל מות חמיו, מילא סגנו אריאל ללוש.

האירוע (אליו הגיעו כ-200 תושבים, ביניהם בני משפחה כמו רעייתו רותי, בנו רון, ואחיו פרופ' יוסף שטרית), נפתח עם "הבייבי" של שטרית, "קונצרט גן", כאשר מקהלת ילדי גן "ורד" בניהולה של מירי גוטמן, גן מוזיקלי שהמנוח היה אחראי להקמתו, שרו בסגנון ארץ ישראלי מוכר, לקול תשואות הנוכחים. לאחר מכן, הוקרנה מצגת על קורות חייו של שטרית, שנשא במגוון תפקידים לטובת הציבור, כולל מורה וסגן מנהל חטיבת הביניים ותיכון "זינמן", מנהל אגף הגביה בעירייה, סגן גזבר הרשות, מנהל פרויקט הרווחה מועדוניות וגולת הכותרת: מנהל אגף החינוך.

האלמנה,  אף היא מורה ומחנכת, נשאה דברים לזכרו של אלוף ואהוב נעוריה, ברגש ובדמע, ולאחריה הקריא אחיו פרופ' שיטרית, קינה שכתב על האח. בהמשך, שר הבן רון (מוזיקאי מוכשר) לזכר אביו את השיר שכתב במיוחד עבורו ולזכרו, "אבא שלי". גם שר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן, ששטרית נפטר במהלך כהונתו כראש העירייה, נשא דברים, והעלה על נס את תרומתו של המנוח לדימונה באמצעות הרשות ומערכת החינוך.

את הערב, שאותו הנחה בחן רב מנהל אגף התרבות חזן, נעל הקומיקאי המוכשר משה פרסטר, בקטעים הומוריסטיים "מפילים", תוך הפעלת הקהל הרב, שהגיע לכבד את זכרו של שטרית.

המנוח נולד במרוקו ב-1952, ועלה ארצה לדימונה בגיל 11. את לימודיו היסודיים סיים בבית הספר הדתי "בן עטר", ואת התיכון גמר כבוגר "ליהמן". בתום השירות הצבאי, נרשם שטרית ללימודי היסטוריה באב"ג, במקביל לעבודתו כמורה ב"זינמן". כמורה, הוא בלט בכל תחום ונושא, בו נגע; הוא הקפיד לראות את האדם שבתוך המערכת, ולהנחיל לו ערכים יהודיים, מסורתיים וערכי כבוד. שטרית שימש כמחנך, רכז שכבה ורכז מערכת.

ב-1989, עם עלייתו של גבי ללוש ז"ל לכס ראש העירייה, הוא הצטרף לצוות הניהולי חינוכי של הרשות. בתוקף תפקידיו בעירייה הוא הגה, יזם ואף הוציא מן הכוח אל הפועל עשרות אם לא מאות פרויקטים על פני כמעט שני עשורים; פרויקטים שהפכו לשם דבר ולאבן שואבת לתושבי העיר.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה