חדשות

צו הפסקה מינהלי ל"קפה אורטל" בבאר שבע

חדשות13 בינואר 2019    2 דקות
0

רופא מחוז דרום במשרד הבריאות, ד"ר מיכאל גדלביץ, הוציא הבוקר, צו הפסקה מינהלי למרכול שברחוב דוד המלך, עקב החזקת משקאות אלכוהול מזויף עם רמות מתנול גבוהות

צו הפסקה מינהלי ל"קפה אורטל" בבאר שבע
בקבוקי אלכוהול מזויף, המכיל רעל קטלני. קפה אורטל | צילום: "שבע"

המלחמה של משרד הבריאות במכת האלכוהול המזויף מסכנת החיים, גם בבאר שבע, נמשכת; הבוקר, הוציא רופא מחוז דרום במשרד, ד"ר מיכאל גדלביץ, צו הפסקה מינהלי למרכול "קפה אורטל" שברחוב דוד המלך (במרכז גילת), עקב החזקת משקאות אלכוהול מזויף עם רמות מתנול גבוהות

ל"שבע" נמסר, שבתחילת אוגוסט האחרון, בוצעה ביקורת במרכול, בעקבות אירוע הרעלת מתנול ומידע שהתקבל על רכישת אלכוהול מזויף מהמרכול. ניתן הסבר למנהל העסק, משה ביטון, לגבי הסכנות הכרוכות ברכישה וצריכת משקאות אלכוהוליים מזויפים, וכן הוסבר לו על דרכי רכישה ופיקוח נאותים מיצרנים מורשים לפי החוק. ב-10 בחודש, נעשתה ביקורת חוזרת במרכול, לאחר קבלת מידע מאימו של אדם, שנפטר בחשד להרעלת מתנול, כשלדבריה המנוח רכש אלכוהול מזויף מאותו מרכול. בביקורת נמצאו בקבוקי וודקה "פשניצ'ניאה", המוכרים לד"ר גדלביץ כבעלי רמה חריגה ביותר של מתנול, ותואמים לתיאור שמסרה האם. המוצרים נשלחו לבדיקת מעבדה, שבסיומה נמסר למשרד הבריאות, שהם מכילים מתנול בכמות גבוהה מאוד מעל התקן.

בצו הסגירה ציין רופא המחוז: "מהדברים עולה בבירור", ש"ביטון החזיק במרכול בקבוקי אלכוהול מזויף, המכיל רעל קטלני, לצרכים שלא הסביר, וזאת למרות שהוזהר והודרך מספר חודשים קודם לכן. לאחר שקיבלתי דוח מפורט ממפקחי שירות המזון, הכולל תמונות המוצרים, צו תפיסה ועיכוב והודעה ממעבדת בריאות הציבור על כמויות המתנול החריגות והמסוכנות בבקבוקים שנתפסו, הגעתי למסקנה שאין מנוס מלהזמין את בעלת העסק (אורטל ביטון – י.ס.ד) לשימוע מיידי בפניי, מאחר ששקלתי הוצאת צו הפסקה מינהלי לעסק שבנדון. בעלת העסק הוזמנה לשימוע ליום 13.1.19 בשעה 09:00, אך לא הופיעה".

בקבוקי אלכוהול המזויף שנמצאו בבאר שבע בעבר | צילום ארכיון: דוברות משרד הבריאות

ולכן, החליט ד"ר גדלביץ בתוקף סמכותו לפי חוק רישוי עסקים, ואחרי היוועצות שלו עם היועצת המשפטית בלשכת הבריאות, עו"ד סנדרה שראייר (שעותק מהצו נשלח גם אליה) "ומאחר שמדובר בסכנה בריאותית חמורה מאוד ואף סכנת מוות באנשים שיצרכו משקה מזויף זה, שהכיל רעל מסוג מתנול בכמות גבוהה מאוד מהנדרש בתקן", להוציא את צו ההפסקה המינהלי למרכול, שמשמעותו הפסקת פעילותו באופן מיידי, עם קבלת הצו בידי בעלת העסק או מנהלו.

רופא המחוז הזכיר, שלפי אותו חוק, רשאי אומנם מי שרואה עצמו נפגע מהצו לבקש את ביטולו בבית המשפט השלום, אך הגשת הבקשה לא תעכב את ביצועו, כל עוד לא קיבל בית המשפט החלטה אחרת. בנוסף, מי שאינו מקיים צו הפסקה מינהלי דינו מאסר ל-18 חודשים. ד"ר גדלביץ אף הורה למשטרת ישראל (עותק מהצו שוגר גם למפקד התחנה, ניצב משנה אפריים שימן) לנקוט באמצעים הדרושים להבטחת ציות להוראות הצו, ולהביא להפסקתו המיידית של העיסוק במקום, והמליץ לרשות הרישוי בעירייה (עותקים מהצו נשלחו גם לראש הרשות רוביק דנילוביץ' ולמנהלת אגף רישוי עסקים מלכה גל) לבטל את רישיון העסק למקום, כמרכול ללא טיפול במזון.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה