חדשות

אופקים: עלייה של 8 אחוזים בתקציב העירייה

חדשות13 בינואר 2019    3 דקות
0

מועצת העיר אופקים תתכנס, ביום שלישי הקרוב, לאישור תקציבה ל-2019. כל הפרטים בפנים...

אופקים: עלייה של 8 אחוזים בתקציב העירייה
בתנופה. אזור בנייה חדש באופקים | צילום אוויר: שלומי זנטי, באדיבות דוברות עיריית אופקים

תקציב עיריית אופקים ל-2019 יובא, ביום שלישי, ה-15 בחודש, לאישור מועצת העיר, במסגרת ישיבה שלא מן המניין, כאשר היקפו גדל לעומת השנה הלועזית החולפת בלא פחות מ-8 אחוזים (216 מיליון שקלים לעומת 200 מיליון אשתקד, כאשר לפני 5 שנים עמד התקציב על 125 מיליון שקלים בלבד, 91 מיליון פחות מבשנה הנוכחית, הפרש של כ-73 אחוזים…).

ל"שבע" נמסר, שתקציב העירייה הנוכחי הינו נגזרת של היעדים המרכזיים, שהוצבו בידי ראש הרשות איציק דנינו, בתחילת הקדנציה הנוכחית, וכולל הגדלה של תקציבי החינוך, התרבות והשירותים המוניציפליים. גם השנה, כמו בכל שנה מאז הקדנציה הראשונה של דנינו בתפקידו, נותר תעריף הארנונה זהה, ולא הועלה, כך שהתושב נהנה משירותים נרחבים, בלי תוספת בחיובו בדמי ארנונה. שיעורי גביית הארנונה באופקים נחשבים לבין הגבוהים בארץ, ועומדים כיום על יותר מ-90 אחוזים, כאשר השנה אף חצתה הגבייה את קו ה-40 מיליון שקלים. עם זאת, יש לציין שהארנונה מהווה בסך הכל כ-20 אחוזים מכלל תקציב העירייה.

בתקציב 2019 נרשמה, כאמור, עלייה בתקציב החינוך, המסתכם ב-74 מיליון שקלים, לעומת 32 מיליון, שאושרו בתחילת הקדנציה הקודמת. כן תהיה תוספת בתקציב הרווחה והשירותים החברתיים, שיעלה ב-10 מיליון שקלים, ויעמוד על 35 מיליון. גם בתחום השירותים המוניציפליים, הכוללים את אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) והאגף לביטחון וסדר ציבורי, נרשמה עלייה: ב-2013, אושר תקציב של 21 מיליון שקלים, ב-2018 התקציב כבר עמד על 34 מיליון, והשנה יובא לאישור תקציב שירותים מוניציפליים של קרוב ל-39 מיליון שקלים, המהווים תוספת של 81 אחוזים ב-5 שנים, דבר המאפשר מתן מגוון רחב יותר של שירותים איכותיים לתושב. גם תקציב התרבות עלה מ-3 מיליון ל-5 מיליון שקלים.

בתנופה. אזור בנייה חדש באופקים | צילום אוויר: שלומי זנטי, דוברות עיריית אופקים

 

ההתחייבות המוסדרת של הרשות לטווח ארוך מול הבנקים (עומס המלוות) ירדה באופן משמעותי, ונחשבת לבין הנמוכים במדינה, יחסית לתקציב השוטף של רשויות אחרות. עומס זה עומד על 26 מיליון שקלים, לעומת 35 מיליון לפני 5 שנים, ירידה של 25 אחוזים. ב-5 השנים האחרונות, שמרה העירייה על ניהול תקין של תקציבה השוטף, ומ-2013 לא נרשמה חריגה תקציבית, והיעדים המרכזיים שהוצבו הושגו. עקב כך הוגדל, במקרים רבים, התקציב במהלך השנה, וכך אף הצליחה הרשות להקטין את הגרעון המאושר לה בידי משרד הפנים.

בנוסף, נעשו תהליכי התייעלות ב-2 תחומים מרכזיים: משק המים וצריכת החשמל; באמצעות פרויקט "מים מושבים", צמצמה העירייה את הוצאות צריכת המים בהשקיית גנים וגינות ציבוריות, ועלות צריכת החשמל ירדה עקב שימוש בתאורת לד חסכונית ומתקדמת ברחבי העיר.

דנינו: "בדומה לתקציב של השנה שעברה, גם הפעם הצלחנו ליצור תקציב חברתי, חינוכי ושירותי, הנוגע בכל אחת ואחד מתושבי העיר. זהו תקציב, שמצליח לגעת בתחומים רבים, ובהם התחדשות עירונית, תרבות הפנאי, חינוך המצמצם את הפער בין תלמיד באופקים לתלמיד במרכז הארץ, אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים ותחומים נוספים, הקשורים להעלאת איכות חייהם של התושבים. זה תקציב אחראי, המביא לידי ביטוי את יעדי הרשות, ואני בטוח שניתן לראות את השינוי בכל פינה באופקים. למרות הגידול המשמעותי הניכר בתקציב 2019, אנו עדיין שואפים להמשיך ולהגדילו, במטרה להרחיב את השירותים לתושב, ובנוסף לתקציב השוטף, נמשיך במהלך לגייס תקציבים תוספתיים במאות מילוני שקלים לטובת פרויקטים רבים ומשמעותיים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה