חדשות

בלעדי: "המדינה לא עומדת בחוק"

חדשות8 בינואר 2019    דקה אחת
0

גזבר עיריית באר שבע, רו"ח תומר ביטון, טען בישיבה של ועדת הכספים העירונית, שמדינת ישראל איננה פועלת לפי חוק מוסר תשלומים

בלעדי: "המדינה לא עומדת בחוק"
רו"ח תומר ביטון. 8 עובדים כגיבוי | צילום: ארכיון "שבע"

אי עמידתה של מדינת ישראל בחוק מוסר התשלומים, שהיא עצמה חוקקה, עלול להעמיד בעתיד את עיריית באר שבע בפני בעיות כספיות. כך ציין, בישיבתה של ועדת הכספים העירונית, שהתקיימה בסוף החודש שעבר, גזבר העירייה רו"ח תומר ביטון.

במהלך הדיון בעניין הגירעון הזמני בתקציבי הפיתוח של הרשות, בסך כ-33.4 מיליון שקלים, אמר רו"ח ביטון: "באחרונה, נחקק חוק שנקרא חוק מחוסר תשלומים, וקובע למעשה שמשרדי הממשלה צריכים לשלם לנו עוד בטרם שאנחנו משלמים את הכספים לספקים. ואז למעשה, לא צריך להיות מצב, שבו יש לנו פער מבחינת מימון של עבודות בטרם שאנו מקבלים את הכספים. יחד עם זאת, אנחנו רושמים את הדברים האלה בשיטה המצטברת, זאת אומרת שאנו כבר רושמים את החשבונות עוד לפני שמקבלים את הכספים. אז, זה לא משנה כרגע מתי המדינה מעבירה, כי לפי השיטה המצטברת אנחנו קודם כל רושמים את ההוצאה, ורק לאחר מכן כאשר ההכנסה מתקבלת בפועל, זה לא אקוויוולנטי לצד של התשלום לספקים. זאת אומרת, ההוצאה נרשמת לפני זה, אז זה לא אומר שבהכרח יש גירעון מימוני; זאת אומרת ששילמנו יותר ממה שקיבלנו, אבל ככה זה קורה, כי המדינה לא מקדימה כספים וגם לא עומדת היום בחוק מוסר תשלומים". אולם, "בסופו של דבר, הכספים האלה מתקבלים".

אלא שהגזבר הדגיש: "כרגע, אין שום נזק כזה או אחר לעירייה, מבחינת היקף המזומנים שלה, כי היא יכולה לעמוד עדיין במימון הביניים של 33 מיליון שקלים, אבל אם זה ילך ויגדל אז יכולה להיווצר פה בעיה; אני מקווה, שנוכל להגיע להסכמות עם המדינה, לגבי מימוש חוק מוסר תשלומים כמו שצריך, ושאנו נקבל את הכספים עוד לפני שאנחנו משלמים אותם לספקים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה