חדשות

סגן נשיא חדש באב"ג

חדשות2 בינואר 2019    דקה אחת
0

פרופ' רז ילינק מונה לסגן הנשיא ודיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטת בן גוריון

סגן נשיא חדש באב"ג
פרופ' רז ילינק. גם פעיל סביבתי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון אישר, היום (שלישי) את המלצתו של נשיא האוניברסיטה הטרי (מהיום, ה-1 בינואר…), פרופ' דניאל חיימוביץ, למנות את פרופ' רז ילינק לתפקיד סגן הנשיא ודיקן למחקר ופיתוח, במקומו של פרופ' דן בלומברג, שסיים את תפקידו. ל"שבע" נמסר, שפרופ' ילינק יכהן בתפקידו לתקופה של 4 שנים.

ילינק נולד וגדל בבאר שבע, וחבש את ספסלי אב"ג עוד כילד, כאשר לקח חלק ב"חוגי מדע לנוער". את התואר הראשון שלו בכימיה סיים בהצטיינות יתרה באוניברסיטה העברית ב-1988, המשיך לדוקטורט בכימיה באוניברסיטת קליפורניה ברקלי כעבור 5 שנים, ולאחר מכן השלים פוסט דוקטורט באוניברסיטת פנסילבניה.

ב-1996 הצטרף פרופ' ילינק לסגל המחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון. כמו כן, כיהן כפרופ' אורח באוניברסיטאות פנסילבניה, Johns Hopkins University, Jilin University (סין) ו-NYU-Shanghai (סין). תחומי המחקר של ילינק מגוונים: החל מחקר המנגנונים המולקולריים של מחלות עמילואידיות כמחלת האלצהיימר, דרך פיתוח חיישנים כימיים וביולוגיים, כימיה של מוצרי מזון, מערכות ננו-חלקיקים, חומרים אופטיים מתקדמים ומערכות אגירת אנרגיה. הוא פרסם כ-180 מאמרים מדעיים בכתבי עת מובילים, כתב 4 ספרים, והגיש כ-15 בקשות פטנט.

הוא זכה בפרסים Roger-Siegel-Braun Prize של האקדמיה הישראלית, Toronto Prize ,The Ruth L. Kirschstein Senior Fellowship Award of the National Institutes of Health (NIH) ועוד. מלבד פעילותו האקדמית, ילינק הוא פעיל סביבתי, ומשמש כיו"ר עמותת "תושבים משפיעים במודיעין" (עמותה רשומה), הפועלת לשמירת שטחי הטבע והמסדרון האקולוגי סביב העיר.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה