חדשות

ימ"ר מג"ב ב"דודאים"

חדשות17 בדצמבר 2018    2 דקות
0

לוחמי ימ"ר מג"ב דרום הגיעו ליום עיון מקצועי באתרי הפסולת ומתחמי המיחזור באזור

ימ"ר מג"ב ב"דודאים"
הכנות ל"קרב". הלוחמים בהשתלמות | צילום: פארק "דודאים"

לוחמי יחידת ימ"ר מג"ב דרום, הנאבקים בעברייני הפסולת בנגב, ואוכפים את החוק בנושא "הבוער", הגיעו באחרונה, ליום עיון מקצועי וסיור באתרי הפסולת ומתחמי המיחזור שבחברת "נגב אקולוגיה" ובפארק המיחזור והחינוך הסביבתי "דודאים".

ל"שבע" נמסר, שבפארק "דודאים" עברו הלוחמים הדרכה וסיירו באתר, תוך קבלת הסבר על משמעות הפסולת, טיפולה והשפעותיה על הסביבה ועל חיי היומיום, ושוחחו עם מנכ"ל הפארק ניר בר דוד. הסיור ויום העיון אורגנו בידי ימ"ר מג"ב דרום, "נגב אקולוגיה" ומרכז המבקרים של "דודאים".

בר דוד: "השלכת הפסולת במרחב הכפרי היא תופעה בממדים בלתי נתפשים, של קבלנים וחברות בנייה פורעי חוק, שבמקום לשלוח את פסולת הבניין שלהם לאתר מורשה בצורה חוקית, הם מעדיפים לזהם את הסביבה, ולזרוק את הפסולת במרחבים חקלאיים בנגב, ללא תשלום. רבים מהם אף שורפים את הפסולת, וגורמים לנזק עצום באוויר, הפצת מחלות וסכנה לשריפות ענק. יחד עם הרשויות המקומיות ועם רשויות החוק, בהובלת יחידת ימ"ר מג"ב דרום ו'המשטרה הירוקה', אנחנו מנסים לטפל בתופעה הזו, ולמגר אותה. לא ייתכן שבזמן שמדינת ישראל עושה מאמצים עצומים ללכת לכיוון המיחזור ואיכות הסביבה, יש אנשים פרטיים שעושים נזק גדול כפליים, המייתר את המאמצים הללו. לא ניתן לפורעי חוק להחריב את הנגב שלנו. אני רואה חשיבות עצומה בביקור של היחידה כאן אצלנו באתר; הלמידה ההדדית ושיתוף הפעולה ההדוק הם שיביאו למיגור התופעה ולשמירה על הנגב שלנו".

מפקד יחידת ימ"ר מג"ב דרום, סגן ניצב רונן כלפון: "בשנים האחרונות, אנו נחשפים לתופעה רחבת היקף של השלכת פסולת בניין באופן פיראטי ברחבי הנגב. מדובר בתופעה, שמזהמת את הסביבה, פוגעת בבריאות התושבים, ומסכנת את כולם. יחד עם גופים נוספים, כמו 'המשטרה הירוקה', הרשויות ופארק 'דודאים', אנחנו פועלים לצמצום התופעה, ולהעמדה לדין של העבריינים. שוטרי היחידה הגיעו לביקור בחברת 'נגב אקולוגיה' ובפארק 'דודאים', במטרה ללמוד ולהעמיק את הידע בנושא המיחזור וההשלכות הסביבתיות של פסולת על איכות הסביבה ועל החיים של כולנו. אני רואה חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה עם החברה והפארק להעשרת הידע של השוטרים, שבסופו של דבר עומדים כשומרי הסף בעניין זה, ודואגים לשמור על הנגב בטוח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה