חדשות

דימונה: האקדמיה לסייבר יוצאת לדרך

חדשות11 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

נראה שכבר בשבועות הקרובים, תחל הקמת המיזם החשוב, במסגרתו ילמדו כ-120 סטודנטים

דימונה: האקדמיה לסייבר יוצאת לדרך
עוד דיון חשוב. הישיבה אצל ביטון | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

האם נזכה לחזות כבר בשבועות או בחודשים הקרובים, בתחילת תהליך הקמת האקדמיה לסייבר בדימונה? אם תשאלו את העירייה, התשובה כנראה חיובית. ל"שבע" נמסר, שבתחילת השבוע, נערכה ישיבת עבודה חשובה, אחת מיני רבות בעניין, בין ראש הרשות בני ביטון וצמרת העירייה ובין יגאל אונה (ראש מערך הסייבר הלאומי) ורותי שוהם-איפרגן (ראש המערך האסטרטגי של המערך).

בפגישה זו, שקדמו לה עשרות פגישות עם השרים גילה גמליאל ונפתלי בנט, וגם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (שאף הצהיר בזמנו, במהלך ישיבת עבודה בדימונה, על הקמת האקדמיה לסייבר בעיר) ועם נשיאת אב"ג היוצאת פרופ' רבקה כרמי, המשיכו הנוכחים מהנקודה, בה הסתיימו הדיונים, לפני הבחירות לרשויות המקומיות.

לפי המתווה המסתמן, תהיה האקדמיה לסייבר בדימונה שלוחה של אוניברסיטת בן גוריון, וילמדו בה (כפי שמכנים ברשות, "צפי מושכל"…) כ-120 סטודנטים, זאת כחלק מלימודיהם לתואר ראשון בהנדסה, כאשר את תעודת ה-BA הם יקבלו מאב"ג.

זאת ועוד, הסטודנטים ייהנו בשנה ראשונה מלימודים הפטורים משכר לימוד, יקבלו מלגה שנתית של 10,000 שקלים, והכי חשוב תינתן להם התחייבות, לפיה בתום לימודיהם, הם ייקלטו כעובדים במפעל כי"ל.

בישיבה האחרונה בנושא, סוכם שתיערך פגישה נוספת, מורחבת, בה ייטלו חלק גם פרופ' כרמי ויו"ר דירקטוריון כי"ל, האלוף במיל' יוחנן לוקר. בישיבה זו, ינסו הצדדים לסגור קצוות. בכל אופן, בתום הפגישה השבוע, יצאו ראש העירייה ושני אורחיו, אונה ושוהם-איפרגן, לסיור בשטח, שבו תיבנה האקדמיה.

ביטון: "אני מאמין ומקווה, שאחרי השקעה של זמן ומרץ כל כך גדולים לטובת הקמת האקדמיה לסייבר, היא אכן תיבנה, ובהקדם. אני אופטימי מטבעי. אקדמיה לסייבר, שבסמוך לה גם יוקמו מעונות סטודנטים, תשדרג את העיר, ותהיה חלק ממאבק להורדת עקומת האבטלה, מעבר לעניין ההשכלה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה