חדשות

6 מתקנים סולאריים של "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" בנגב

חדשות6 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

יספקו כ-60 מגה וואט של חשמל נקי, שייוצר מאנרגיית השמש בלבד, בהיקף השקעה של כ-220 מיליון שקלים

6 מתקנים סולאריים של "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" בנגב
כמה אגורות למ"ר לשנה. מתקנים פוטו וולטאיים | צילום אילוסטרציה: "אלבטרוס"

בתום כ-8 חודשים של עבודות קדחתניות ובהשקעה של כ-220 מיליון שקלים, משיקה חברת "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת" את הפרויקטים "גבעולים", "שחר", "שיבולים", "נבטים", "ברוש" ו"אורים". ל"שבע" נמסר, שהשדות הסולאריים ממוקמים בנגב המערבי, קרוב למגה פרויקט נוסף של החברה, "צאלים" שהינו המתקן הפוטו וולטאי הגדול בישראל, בהספק של 120 מגה וואט, שהפעלתו מתוכננת לאמצע 2019.

בשנה שעברה, פרסמה רשות החשמל תוכנית הסדרה לייצור חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשות, לרבות גגות ושדות סולאריים. ההסדרה מצטרפת לתוכנית, שפרסם באחרונה, משרד האנרגיה "להצלת ישראל מאנרגיה מזהמת", במסגרתה יופסק השימוש בפחם בייצור חשמל עד 2028, במקביל לגידול ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות (כ-17 אחוזים).

מנכ"ל "שיכון ובינוי", משה לחמני: "הפרויקטים שאנו חונכים היום, ליצירת אנרגיה בהספק משמעותי מן השמש, הם דוגמה מצוינת להמחשת חזון הקבוצה, להיות קבוצה עסקית מובילה, היוצרת סביבת חיים בת קיימא ומתקדמת בארץ ובעולם. חברת 'שיכון ובינוי' ממשיכה להיות נאמנה לחזון הזה, ולהרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה בארץ ובעולם, ולוקחת חלק ברפורמה, שתשנה את משק החשמל בישראל ובעולם. אנחנו מחבקים את תושבי עוטף עזה, על הקושי הביטחוני אותו הם חווים כבר זמן רב, ובעיקר בימים אלה. כולנו מייחלים לימים קלים יותר, שיגיעו במהרה"

מנכ"ל "שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת", נבות בר: "אני גאה לחנוך היום, 6 פרויקטים, שביחד יספקו לרשת הארצית אנרגיה נקייה מהטבע, בהספק כולל של 60 מגה וואט. יש כאן הוכחת יכולת של 'שיכון ובינוי' וצעד נוסף להפיכת החברה לשחקן משמעותי במשק החשמל הישראלי, שיכולותיו יתרמו לתחרות במשק החשמל. השדות תוכננו והוקמו בזמן שיא, והפעלתם תסייע בהגשמת יעדי הממשלה לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה