חדשות

5.5 שנות מאסר לתוקף ערבים מבאר שבע

חדשות5 בנובמבר 2018    2 דקות
0

רז עמיצור ירצה את מאסרו בניכוי כשנה מימי מעצרו

5.5 שנות מאסר לתוקף ערבים מבאר שבע
| צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר, באחרונה, 5.5 שנות מאסר על רז עמיצור (20), שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשה של תקיפות בני מיעוטים בבירת הנגב, במהלך פברואר – אפריל 2017.

ל"שבע" נמסר, שפרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה למחוזי בפרשה זו 4 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, בגילאי 17 – 20, כולם תושבי באר שבע. מעובדות כתבי האישום נגד 3 נאשמים מרכזיים עולה, שהנאשמים התארגנו במטרה לפגוע באנשים ממוצא ערבי, השוהים בחברתן של יהודיות, זאת כדי לעורר בקרבם פחד ובהלה, ולמנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות.

כאמור, עמיצור הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני ועוד. כתב האישום המתוקן נגדו אוחז 4 אישומים, שהרקע שלהם דומה, לפיהם דקר הנאשם באמצעות סכין באירוע אחד והוא יחד עם אחרים תקפו במוט ובפטיש בני מיעוטים, ששהו כאמור בחברת יהודיות, במטרה לעורר בהם פחד, ולמנוע קשרים אישיים.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקש עו"ד יריב צרי מהפרקליטות להטיל על עמיצור עונש מאסר משמעותי, מאחר ש"הנאשם היה הרוח החיה בקבוצה, שביצעה את המעשים, כשהרציונל המשותף, פעולה מתוך מניע גזעני, בלא שגרמה לכך התגרות או מעשה כלשהו, מצד המותקפים, ואין מדובר בפעולה להגנה עצמית, אלא בתקיפה יזומה ומכוונת". בא כוחו של עמיצור, עו"ד גיא זהבי, ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן, ולהטיל על הנאשם עונש של עבודות שירות.

בית המשפט המחוזי (בהרכב, בראשות השופט הבכיר אריאל ואגו, והשופטים אלון אינפלד ואריאל חזק) קיבל את עמדת פרקליטות המחוז, והטיל כאמור על עמיצור 5.5 שנות מאסר בפועל (מהם ינוכו ימי מעצרו בפועל, מאפריל 2017 עד מרץ השנה) ומאסר על תנאי ל-9 חודשים ול-3 שנים מיום השחרור, על כל עבירה שבה הורשע או על כל עבירת אלימות אחרת שהיא פשע. עניינם של הנאשמים המרכזיים האחרים בפרשה, קורן אלקיים ותמיר ברטל, טרם הסתיים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה