חדשות

כך תמנעו את הרוגי החורף הבאים

חדשות5 בנובמבר 2018    3 דקות
0

בחורף שעבר, נהרגו שני תושבים בתאונות דרכים בבאר שבע. לקראת החורף הקרוב, לפניכם המלצות איך למנוע טרגדיות דומות

כך תמנעו את הרוגי החורף הבאים
זהירות, חורף. נסיעה גשומה | צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

בסוף השבוע החולף, עברה מדינת ישראל לשעון חורף, כך שהחשיכה מקדימה להגיע, ויחד איתה גם הגשמים, שהופכים את הכבישים לחלקים וכן ערפל, שלוליות ענק בדרכים ואפלוליות לאורך שעות היממה, המאפיינים את העונה הקרה בשנה. לפי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, נפגעו בחורף שעבר (נובמבר 2017 עד מרץ 2018) בתאונות דרכים 9,334 בני אדם ברחבי המדינה, כאשר בבאר שבע נפגעו בתאונות בתקופה זו לא פחות מ-225 בני אדם, ששניים מהם נהרגו.

מהנתונים עולה עוד, שבמהלך חודשים אלה, נהרגו 136 בני אדם בתאונות דרכים, ו-869 נפצעו באורח קשה. המשמעות היא, שבמהלך 5 חודשי החורף בשנה החולפת, כמעט בכל יום נהרג אדם בתאונה. יותר ממחצית מאותם נפגעים בחודשי החורף הקודם, 5,524 בני אדם, נפגעו בתחום העירוני. 59 נהרגו בתחום הערים והיישובים ו-540 נפצעו באורח קשה.

ב"אור ירוק" ממליצים על נהיגה נכונה בחורף והתאמת אופן הנהיגה לתנאי הדרך המשתנים; הכביש רטוב, מרחק העצירה מתארך, יש שעות חושך רבות יותר, והכביש מתמלא בתערובת של מים ושמן ואבק, ופוגע באחיזת הצמיגים בו.

כדי להגביר את הבטיחות בדרכים גם בימי החורף הגשומים, מומלץ להקפיד על הכללים הבאים: הכינו את הרכב (בתחילת החורף, כדאי לבדוק את הרכב במוסכים המורשים, חלקם מעניקים בדיקת חורף חינם. יש לוודא, שהמצבר, האורות והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה בתנאי גשם ובוץ), סעו לאט (יש להוריד את מהירות הנסיעה ב-10 קמ"ש לפחות, ולהגדיל את המרחק מכלי הרכב שמלפנים), אפשרו כניסת אוויר (מומלץ להשאיר פתח בחלון, כדי שאוויר צח ייכנס וימנע אדים ותחושת עייפות), לתכנן מסלול ולהתלבש בהתאם (כדאי לתכנן את מסלול הנסיעה ולהתלבש בלבוש קליל, ולא כבד ומסורבל), להקפיד על נראות (חשוב להקפיד על הדלקת אורות בכבישים בינ-עירוניים גם ביום וגם בלילה, משום שתנאי מזג האוויר בחורף מקשים על הראייה), אורות בערפל (בימים שבהם קיים ערפל, חשוב לדאוג להדלקת אורות מתאימים בכל שעות היממה), תקינות הצמיגים (יש לוודא, שצמיגי הרכב תקינים ולא שחוקים או יבשים, ושלחץ האוויר בהם תקין), תקינות המגבים (יש לוודא, שמגבי הרכב אינם יבשים, ושיש מים במיכל המגבים) ונראות הולכי רגל (להולכי הרגל מומלץ על לבוש בהיר ושימוש במחזירי אור, במידת האפשר, כך שלנהגים יהיה קל יותר להבחין בהם".

מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "בחורף, נדרשת מכל הגורמים היערכות מיוחדת בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להגביר את ההסברה בנוגע לסכנות בכבישים, בעקבות תנאי מזג האוויר המשתנים, ולהעלות את המודעות לנהיגה המתאימה לחורף. צריך לעודד את הנהגים להכין את רכבם לעונה הקרה והגשומה, לכבישים החלקים ולהצטברות המים במקומות המועדים. במקביל, צריכים ראשי הרשויות המקומיות להשקיע בשיפור התשתיות בכבישי הערים, לנקות את תעלות הניקוז, ולתקן בורות בכביש וליקויים החוזרים על עצמם מדי שנה כבר היום, ולא להמתין להצפות או קריסת תשתיות. בשילוב כוחות של כל הגורמים נוכל לצמצם את ההיפגעות מתאונות דרכים בחודשי החורף".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה