חדשות

תלמידים ממרכז הקליטה "יעלים"

חדשות5 בספטמבר 2018    דקה אחת
0

9 מ-57 תלמידי גן עד תיכון במרכז הקליטה הבאר שבעי נכנסו, השנה, לראשונה למערכת החינוך הישראלית

תלמידים ממרכז הקליטה "יעלים"
קליטה לימודית. שלי וסמי בזילבסקי, תאומים בני 8, הלומדים בכיתה ג' בבית הספר "אוריין", עלו לפני שבועיים מברזיל, ומתחילים את שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל | צילום: באדיבות "הסוכנות היהודית"

מערכת החינוך הבאר שבעית קלטה, בפתיחתה של שנת הלימודים החדשה, 9 תלמידים, המתגוררים עם משפחותיהם במרכז הקליטה "יעלים" של "הסוכנות היהודית" בבירת הנגב. ל"שבע" נמסר, שבמרכז שוהים בימים אלה 57 ילדים בגילאי גן עד תיכון.

מנתוני "הסוכנות" עולה, שכ-1,100 מבין העולים החדשים, שהתחילו השבוע את שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל הם ילדים ובני נוער בגילאי 6 עד 17, שהשתלבו בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים בארץ, ועוד כ-400 הם ילדים בגילאי 3 ויותר, שנרשמו לגנים. בסך הכל, החלו לראשונה את לימודיהם בארץ 1,500 נערים וילדים, שהגיעו מ-42 מדינות ברחבי העולם.

רוב התלמידים, שהצטרפו למערכת החינוך הישראלית, עלו הקיץ מרוסיה (כ-450), ארה"ב (כ-340), צרפת (כ-280) ואוקראינה (כ-120), אבל יש גם כאלה שהגיעו הקיץ מצ'כיה, יוון, קרואטיה, קולומביה, אקוודור, פינלנד, הודו, מלטה, קירגיסטאן, סין, סינגפור ואפילו ויאטנאם.

יו"ר "הסוכנות היהודית", יצחק הרצוג: "מרכזי הקליטה של 'הסוכנות היהודית' שולחים מדי שנה, לבתי הספר ברחבי הארץ מאות עולות ועולים צעירים, המתחילים את צעדיהם הראשונים לא רק בכיתה חדשה, אלא במדינה חדשה וסביבת חיים חדשה. אני מאחל לילדות וילדי העולים החדשים שנת לימודים מעשירה ופורייה, בה מעבר לרכישת שפה חדשה, ידע וכלים, הם ירכשו גם חברים חדשים לספסל הלימודים, שילוו אותם בחייהם החדשים במדינת ישראל. מאחל לכל תלמידי ישראל שנה מעשירה, שנת השכלה, שקט, ביטחון ושלום".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה