חדשות

פשיטה מוצלחת: כ-20 כתבי אישום בדרום

חדשות16 באפריל 2018    2 דקות
0

צפו: כ-20 כתבי אישום כנגד חשודים במעורבות בעבירות של חשד לנסיונות רצח, הצתות, סחר בנשק, זריקות רימונים ואירועי ירי, יוגשו בימים הקרובים

פשיטה מוצלחת: כ-20 כתבי אישום בדרום
המפקח הכללי של המשטרה רנ"צ רוני אלשיך | צילומים: דוברות המשטרה

"במסגרת המאבק הנחוש של משטרת ישראל בתופעת הפשיעה המאורגנת המעיבה על חיי האזרח הנורמטיבי, פעלה המשטרה בקרב ארגוני הפשיעה ובסיומה של הפעלת סוכן סמוי, יוגשו בימים הקרובים כתבי אישום כנגד כ-20 חשודים במעורבות בעבירות של חשד לנסיונות רצח, הצתות, סחר בנשק, זריקות רימונים ואירועי ירי", כך הודיעו היום במשטרת ישראל, מחוז הדרום.

עוד נמסר כי חלק מהעצורים בחלקם משתייכים לרובד הפשיעה הגבוהה מתחום האלימות ועבירות אמל"ח, בין היתר מאזור באר שבע ואשקלון, אשר על פי החשד פגעו וסיכנו אזרחים חפים מפשע. "ביטחון האזרח הנורמטיבי עומד כל העת לנגד עיננו", הדגישו במשטרה.

לפני כשבועיים, במעמד המפקח הכללי של המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ומפקד מחוז דרום ניצב מוטי כהן, עת ניתן האות בתום תדרוך כוחות אשר מנו עשרות שוטרי, בלשי ולוחמי משטרת ישראל, כשחלקם מלווים גם בכלבי משטרה המיומנים באיתור סמים ואמל"ח, בוצע גל מעצרים נרחב בדרום הארץ ובמרכזה, במהלכו שמו ידם כוחות המשטרה על עשרות חשודים בעבירות פליליות חמורות הכוללות עבירות אלימות, נשק והצתות. במשטרה זיהו כי קיימת עלייה במתיחות בין ארגוני פשיעה שונים ועל מנת למגר פעילות עבריינית זו, עלה צורך מבצעי לטיפול במחוללי הפשיעה.

על כן, פעלה המשטרה בדרכים מגוונות ותוך שימוש ביכולות מבצעיות וטכנולוגיות מתקדמות, וזאת על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע מחד ולאסוף ראיות מפלילות כנגד החשודים, מאידך.

הכוחות פשטו על בתיהם של החשודים, עצרו אותם וביצעו חיפוש בבתיהם, כשבמהלך חיפושים אלו הצליחו השוטרים לאתר ולאסוף ראיות נוספות המצטרפות לכלל הראיות שנאספו בשלב הסמוי החקירה. בנוסף, נתפס רכוש מרשותם של החשודים, שלגבי חלקו צפויה המשטרה לבקש את חילוטו.

במהלך החקירה נקשרו מעורבים נוספים, תושבי באר שבע והפזורה הבדואית, לאירוע גניבת 33 כלי נשק מהבסיס הצבאי שדה תימן במאי 2017, והעברת חלק מהנשק הגנוב לידיו של ארגון פשיעה, וצפוי כנגדם כתב אישום.

היום, עם תם מלאכת החקירה, צפויה הצהרת התביעה בדבר כוונתה להגיש כתב אישום באירועי נסיונות רצח, הצתות, סחר בנשק, זריקות רימונים , ואירועי ירי.

מפקד מחוז דרום. ניצב מוטי כהן | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה ציינו כי הפעלתו של הסוכן הביאה למניעה בפגיעה בחפים מפשע כמו גם מניעת פגיעה בעבריינים מקבוצתו ומקבוצה יריבה. בסך הכל נתפסו במשך הפעלתו 5 כלי ירייה מסוג M-16, אקדחים, נפץ ואצבע חבלה.

חלק מ"השלל" שנתפס. אקדח ומחסניות | צילום: דוברות המשטרה

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה