מגזין

מנהל חדש למרחב דרום בהתאחדות התעשיניים

מגזין7 בינואר 2021    3 דקות
0

ניר שור, בנו של ראש מועצת באר טוביה לשעבר דרור שור, נבחר באחרונה למנהל המרחב, לאחר מינוי הבוס שלו לשעבר, גלעד ארדן, לשגריר ישראל באו"ם ובוושינגטון

מנהל חדש למרחב דרום בהתאחדות התעשיניים
ניר שור. המינוי של ארדן לשגריר הביא אותו להתאחדות התעשיינים | צילום: באדיבות דוברות התאחדות התעשיינים

ניר שור, בנו של ראש מועצת באר טוביה לשעבר דרור שור, נבחר באחרונה למנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים, כמחליפו של אביב חצבני, שמונה לכהן כסגן מנהל אגף הכלכלה בהתאחדות.

שור, המתגורר במושב ביצרון שבמועצה האזורית באר טוביה בן 35, אב לשניים, בעל תואר ראשון בניהול תעשייתי ותואר שני במשפטים. "כמעט בתחילת דרכי, הייתי מנהל פיתוח עסקי ועוזר מנכ"ל בקבוצת 'אלון', קבוצה המתעסקת בנדל"ן וברשת מוסכים, שבעבר רצתה לקנות את 'איי. די. בי' ואת 'סונול' והייתה בתהליכים עם 'בזק'. משם התגלגלתי קצת לעשייה הציבורית" מספר שור, "אבא שלי דרור שור, היה ראש רשות, ראש מועצת באר טוביה, עד לא מזמן. ראיתי את העשייה שלו, נדבקתי בזה, רציתי לראות גם איך זה עובד לא מהבחינה המוניציפלית אלא יותר מהבחינה הארצית, ונכנסתי לעבוד עם השר שבדיוק קיבל את התיק לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן".

והוא ממשיך: "התחלתי לעבוד אצל השר ארדן בתור יועץ, ובהמשך קודמתי להיות ראש המטה המוניציפלי; הייתי אחראי בעצם על כל הפגישות והסיורים ברשויות המוניציפליות, על כל ה'קולות קוראים' ועל כל הקשר עם ראשי הרשויות, אם זה מבחינת פתיחת תחנות משטרה או כבאות ואם זה מבחינת פרויקט 'עיר ללא אלימות', שזה בעצם רשות שאיחדנו לגוף אחד את 'מצילה' והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. בעצם, ניהלנו פרויקט שנקרא 'מוקד רואה', שזה מצלמות לערים, שיש מוקד, ויש בו בן אדם, והוא בעצם רואה 24/7 את הרשות. לאחר מכן, גלעד קיבל הצעה לטוס לייצג אותנו באו"ם ובוושינגטון. ולצערי, הוא קיבל את ההצעה; אני לא יודע אם זה כל כך יקרה עכשיו עם כל המצב, אבל כרגע זה מה שהוא קיבל, וכרגע זה מה שהוא רוצה. לי לא התאפשר לטוס, ונשארתי פה".

רצית להמשיך איתו?

"רציתי להמשיך איתו. קודם כל, העניין הזה לא היה בתוכניות שלו, והוא גם רצה כמובן להישאר ולהיות שר בכיר. אז, מן הסתם הייתי נשאר איתו, אבל עוד פעם לטוס זה לא רלוונטי בשבילי, כי זה לא מסתדר גם מבחינה משפחתית וגם מבחינה כלכלית ומכל הבחינות. יש לזה מחירים גבוהים מאוד. לכן, העדפתי להישאר פה. עוד פעם, זו שורה יפה מאוד בקורות החיים, אבל לא לאיפה שאני רואה את עצמי, והעדפתי להישאר בארץ. רציתי לחזור לעשייה באמת למשהו שעסקתי בו בעבר. אני מכיר את ההתאחדות, מכיר את הכוח שלה, ראיתי משרה שהתפנתה שבאמת מאוד מדברת אליי, וזה נראה לי משהו שהוא לעזור לתעשיינים, שזה בעצם לדעתי הגלגל שמניע את המדינה, במיוחד היום; זה גם גוף חזק מאוד, התעשייה זה גוף חזק, ורק צריך לחזק אותה עוד ועוד. נרשמתי, הגשתי מועמדות והתקבלתי".

מה החזון שלך לשנים הקרובות עבור התאחדות התעשיינים במרחב דרום?

"לחזק כמה שיותר את התעשייה בדרום. לעשות את המרחב מרחב מצליח, משגשג ופורה, שאנשים יקנאו וינסו ללמוד מהעשייה פה. להיות אוזן קשבת, ובאמת לעזור בכל הכלים שיש להתאחדות לכל התעשיינים מכל הבחינות ומכל הרבדים והגופים הרלוונטיים שיש לנו. ובעצם, באתי באמת לתרום ולתת מכל הכלים שאני במהלך שנותיי צברתי והכלים של ההתאחדות, כדי שהתעשייה פה תפרח, גם בארץ ובמיוחד איפה שתחום השיפוט שלי, שזה בדרום. כרגע, אני מתעסק אך ורק בזה".

מרחב דרום של התאחדות התעשיינים הינו הזרוע הביצועית והפעילה של ההתאחדות מקו אשקלון, קריית גת, דרום ים המלח ודרומה עד אילת. בתחומי המרחב פועלים יותר מ-350 חברות תעשייתיות. הנהלתו מורכבת מ-15 תעשיינים בכירים הפועלים בהתנדבות כנציגי ציבור, שמתווים את מדיניות המרחב. היו"ר וחברי ההנהלה נבחרים אחת לשנתיים בדרך דמוקרטית בידי החברים בהתאחדות התעשיינים.

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה