מגזין

בנעלי בית | רואה רחוק

מגזין6 בינואר 2020    3 דקות
0

אריה לוי, מנכ"ל מגבית קנדה בישראל ונציג פדרציית מונטריאול בבאר שבע ובני שמעון, תושב מיתר

בנעלי בית | רואה רחוק
משפחת לוי | צילום: Ary Brami

גיל: 40

סטאטוס משפחתי: "נשוי לרות ולהם 5 בנות – איילת, נועה, נילי, תהילה וליאורה".

מה החוויה המכוננת של חייך?

"היום שעליתי לארץ, אני זוכר שבפעם הראשונה שביקרתי בקבר בן גוריון שמתי לב שרשום לו על המצבה מתי הוא נולד, מתי נפטר ומתי עלה לארץ – בזמנו זה נראה לי מאוד מוזר, אבל רק כשעליתי ארצה הבנתי שזו באמת נקודה מאוד מכוננת בחיים. זה כנראה גם קשור לעובדה שהתחתנתי חודשיים לפני העלייה ארצה אבל זה ללא ספק אירוע ששינה לי את החיים לטובה".

מה אנשים לא יודעים עלייך?

"שאני מאוד אוהב אסטרונומיה, יש לי טלסקופ בבית ואני יודע לזהות חלק מהדברים בשמיים והמדע שסביב – העניין מאוד מעניין אותי".

מה מביך אותך?

"מחמאות. קשה לי לקבל את זה ואני כל הזמן מנסה לצאת מהסיטואציה הזאת".

איזה תכונות היית מוסיף לעצמך?

"סבלנות, לתת אפשרות לתהליכים להתבשל. בנוסף הייתי רוצה להוסיף קצת יותר הבנה עמוקה של נושאים – יש לי ראייה רחבה על דברים אבל אני שואף לקחת תחביב כמשהו מקצועי יותר- לדוגמא אני יודע לנגן משמיעה אבל הייתי רוצה להתמקצע בזה באמת".

יש מקום שבו לא יראו אותך לעולם?

"שאלה טובה… אני מנסה לא להיות באירועים המוניים אבל לא תמיד מצליח".

היכן היית רוצה לבלות את החופשה שלך ?

"הייתי רוצה לבלות את החופשה הבאה שלי במלון הכל כלול כשר, שהילדים יתפרעו ואני ורות ננוח, אבל אני יודע שאחרי יומיים אני אשתגע מרוב שעמום".

מה הסרט האחרון שראית?

"היו ימים בהוליווד של טרנטינו בהקרנה חגיגית ביס פלנט".

וספרים יש לך זמן לקרוא?

"האמת שכבר 10 שנים לא היה לי זמן לקרוא, הקדשתי הרבה זמן לטובת סיום עבודת המחקר שלי באוניברסיטה – אני עושה דוקטורט בבן גוריון בתחום של השקעות חברתיות. אבל אחרי כעשור, ממש בשבת האחרונה, התחלתי לקרוא את הספר 'מישהו לרוץ איתו' וזה בשבילי הישג כי לא קל לי לקרוא בעברית ספרים מהסוג הזה, אז אני מנסה לצמצם פער ספרותי בעברית".

ומה יכול לעצבן אותך?

"הדבר העיקרי הוא חוסר אמינות, שבגדול נותנים לך להאמין במשהו שהוא לא מדויק, אני מעדיף להתמודד עם האמת מאשר עם משהו שמתברר שהוא לא אמיתי".

אם היית יכול להחזיר אדם אחד לחיים, מי זה יהיה?

"זה קשה.. לדעתי הייתי מחזיר את יהודה הלוי- היה מדען, פילוסוף, חכם בתורה ומשורר ועלה לארץ בסוף חייו, מאוד מעניין אותי לדעת איך בן אדם יכול להיות מוכשר בכל כך הרבה תחומים. הייתי שמח לשבת איתו כדי ללמוד איך חילק את הזמן שלו ויש לי הרבה שאלות בשבילו".

היכן לדעתך תהיה עוד 10 שנים?

"נקווה שאמשיך להיות בתפקיד ציבורי, לאחרונה מוניתי לתפקיד מנכ"ל מגבית קנדה בישראל, רוצה להמשיך לשרת את החברה הישראלית מצד אחד ומצד שני להתחבר ליהדות התפוצות".

ולו ניתנה לך משאלה אחת, מה היית מבקש?

"עוד משאלות. אבל בגלל שזה אסור לפי התקנון אז הייתי מאוד רוצה ללוות את המשפחה שלי בריאים ושלמים עד החופה של הנינים והנינות שלי- לראות גם איפה הם יהיו ומה יהיה איתם וגם באופן כללי ארץ ובעולם".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה