מגזין

57 פקחים לאכיפת עבירות אופניים חשמליים בבאר שבע

מגזין18 באוגוסט 2019    2 דקות
0

בעירייה טרם החלו לאכוף את התקנות החדשות לרוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים

57 פקחים לאכיפת עבירות אופניים חשמליים בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: מרק ישראל סלם

עיריית באר שבע השיבה באחרונה לבקשתה לפי חוק חופש המידע של עמותת "אור ירוק", שהוסמכו 37 פקחים ובקרוב צפויים בעירייה להכשיר 20 נוספים לאכיפת עבירות אופניים וקורקינטים חשמליים. אולם, הם טרם מבצעים אכיפה בנושא.

ל"שבע" נמסר שבעמותה ביקשו לדעת במאי השנה כמה דוחות רשמו פקחי העיריות בישראל ב-2018 לרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים בגין אי ציות לחוק. ב"אור ירוק" שלחו בקשה, כאמור לפי חוק חופש המידע, ל-28 עיריות (שבתחומיהן מתגוררים 50 אלף תושבים לפחות), כדי להבין האם הסמכויות שנמסרו לפקחים מיושמות הלכה למעשה.

ב-1 ביולי, נכנסו לתוקף תקנות חדשות המבקשות לעשות סדר בתחום האופניים החשמליים והקורקינטים הממונעים, נוכח הכאוס ומספר הנפגעים ההולך וגדל. הרוכבים מחויבים בתיאוריה או מבחן ייעודי, ובמקביל עליהם לרכב עם סימון זוהר על הקסדה. למרות התקנות החדשות, הפקחים העירוניים טרם הוסמכו לביצוע אכיפה, אך מבדיקת עמותת "אור ירוק" עולה שגם כאשר יש בידם סמכויות, עיריות רבות פשוט לא עושות שימוש בסמכויות, ולא מבצעות אכיפה.

2,647 בני אדם נפגעו בשנה שעברה בתאונות שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים, יותר מ-7 בממוצע בכל יום. כך עולה מניתוח של "אור ירוק" לנתוני הלמ"ס. לפי הנתונים במהלך 2018 נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים, ונפגעו בתאונות שדווחו למשטרה לא פחות מ-1,855 בני אדם, עלייה של כמעט 5 אחוזים בהשוואה ל-2017 (137 מהנפגעים אשתקד הוגדרו כנפגעים באורח קשה, עלייה של כ-10 אחוזים לעומת 2017). במקביל נמסר למשטרת ישראל ש-236 בני אדם נפגעו בתאונות עם קורקינט חשמלי.

מרבית הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים (כאלף) היו בני 25 ויותר. רק 345 משתייכים לקבוצת הגיל 16 – 18, בעוד 257 פצועים היו בני 18 – 24. ומה לגבי קבוצות גיל צעירות במיוחד שאינן מורשות לרכוב כלל? ובכן בטווח הגילאים 12 – 15 נפצעו כ-200 רוכבים, וגם ילדים ותינוקות עד גיל 11 נפגעו כתוצאה מאופניים חשמליים, כ-30 במספר.

ארז קיטה מנכל "אור ירוק": 19 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו ב-2018 בתאונות דרכים, ולכן מדובר במשימה לאומית המחייבת את כל הגורמים לשתף פעולה במטרה להציל חיים. ראשי העיריות חייבים להסמיך את הפקחים עוד היום כדי שיבצעו אכיפה נגד מי שמצפצף על החוק, ורוכב על אופניים חשמליים, ומסכן את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך. במקביל צריך להפסיק להתעלם מהרוכבים עצמם, ולכן חייבים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים במטרה להפריד את הרוכבים מכלי הרכב והולכי הרגל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול לשבת על הגדר, וחייב לדרוש מראשי העיריות להשתתף במאמץ לצמצום תאונות הדרכים באמצעות הגברת האכיפה ושיפור התשתיות".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה