מגזין

"רוביק עוד יהיה ראש ממשלה, ומדינת ישראל תרוויח"

מגזין2 במאי 2019    7 דקות
0

כך אומר ל"שבע" שמעון בוקר, סגן ראש עיריית באר שבע, מחזיק תיק האחזקה העירונית ושיפור פני העיר וראש סיעת "הליכוד" במועצה > "סגן ראש עירייה, התפקיד שלו הוא ללכת בדרך שראש העירייה מתווה; אתה עובד, בעצם, במשרד שלו", הוא מדגיש

"רוביק עוד יהיה ראש ממשלה, ומדינת ישראל תרוויח"
שמעון בוקר | צילום: "שבע"

לפני שאנחנו צוללים לנבכי ראיון ראשון איתו כנבחר ציבור, חשוב לסגן ראש העירייה הטרי יחסית להעלות תחילה נושא חשוב ביותר מבחינתו: "אני רוצה להגיד לך, שהדבר הכי טוב שקרה לי ב-35 השנים האחרונות, זו חני, אשתי; היא פתחה לי את הדלת ופתחה לי את העיניים. כשאומרים על בן אדם שכולו לב ונתינה ואהבה והכל הכל למען המשפחה קודם כל ולמען האחר, זה הדבר הזה שנקרא חני. תודה לך, אלוהים, שנתת לי אותה"!

אפשר לעגל פינות ולעזור לאנשים

מה ההבדל מבחינתך בין עיסוקך כעובד עירייה לתפקידך הנוכחי כנבחר ציבור?

"בתוך ההרגשה הפנימית שלי, אני לא מרגיש שום תזוזה, אבל אני מאוד מרוצה מזה שאני מזיז היום דברים הרבה יותר מהר; מבחינת תפקיד, זה בגדול אותו תפקיד שעשיתי, אבל עכשיו עם הרבה יותר סמכויות; תמיד היו לי סמכויות, אבל פחות אחריות, ועכשיו אני לא יכול, ואסור לי, להתלונן שאין לי סמכות. צריך להבין, שכשראש העירייה מטיל עליך סמכות, זה כי הוא סומך עליך שתעשה את הדברים. אני קם כל בוקר, הולך לשוק לקחת את כוס הקפה שלי (רק בלי סיגריה, כמו פעם…). אחר כך אני עושה את הסיורים שלי, ובאופן טבעי אני מתחיל בעיר העתיקה ובאזורי התעשייה, כי אלה היו המקורות שלי, ואחר כך עובר בין השכונות. רק מאוחר יותר, אני מגיע למשרד לעבוד, אלא אם כן יש משהו דחוף, כמו משימה מראש העירייה. בגינון ובאחזקה יודעים בכל יום שאני אתקשר אליהם או אקליט את עצמי בדרך, ואעביר להם את מה שאני רואה. ההערכה שלי, שעובדי הגינון והאחזקה כבר מזהים אותי, למרות שאני לא בודק אותם".

האישה שאיתו. חני ושמעון בוקר | צילום: פרטי

והוא מדגיש: "אני חושב שיש לנו עובדי עירייה טובים מאוד, אבל העיר שלנו גדולה מאוד וקשה מאוד לתחזק אותה. אני גם חושב שמאז שראש העירייה לקח אליו את תיק איכות הסביבה, השתנה משהו אצל אנשים שהיו זורקים את האשפה ליד הפח, ולא בתוכו; עכשיו, יש איזושהי תרבות של פחות ערימות אשפה ליד הפחים. זה לוקח זמן, אבל אנשים משתנים. אני יכול לעשות יותר, וגם חייב, כי הסמכות והאחריות הן אצלי ואני חושב שכל נבחרי הציבור צריכים לעשות את זה. אני גם מדבר הרבה עם פקידים בכירים ועם נבחרי הציבור הבכירים, ומפרגן בלי סוף ואוהב לפרגן (וכשאני מפרגן לעובד, והוא מרגיש טוב, גם אני מרגיש טוב). אני תמיד אומר לעובדים שאנחנו עובדי ציבור וצריכים לתת שירות; אני לא מרגיש שאני עושה טובה למישהו כשאני מטפל לו בבעיה, כי זו העבודה שלי. הציבור בחר בנו כדי לעזור לעקוף טיפ טיפה את הביורוקרטיה. והפינה לא צריכה להיות תמיד חדה, אלא גם מעוגלת; אפשר לעגל פינות ולעזור לאנשים, כך שיהיה להם טוב".

"זה היופי שלו"

וזה מצריך עבודה מסביב לשעון…

"כשאני מגיע הביתה בערב אני מוריד את הנעליים, שותה את כוס הקפה שלי, ומספר לאשתי מה עשיתי כל היום. חני תמיד מתפלאת: 'מה, כל זה עשית היום'? בשבוע שעבר נסעתי לסיור בעמק שרה, בנושא החלפת תשתיות. יום לפני כן, התקשר אליי ב-12 בלילה בעל עסק משם שסגרו לו את הכניסה לעסק שלו בגלל העבודות, ואמרתי לו שאטפל בעניין כי גם ככה אני מגיע לאזור למחרת. בדרך לסיור, מתקשר אליי בעל עסק לחלקי חילוף שהבטיחו לו בפיקוח לפנות באותו יום גרוטאת רכב שחנתה ליד העסק שלו, והוא ביקש שאבדוק מה קורה עם זה. אמרתי לו שאם הבטיחו לו, זה יבוצע. ואכן, אחרי חצי שעה, הוא התקשר להגיד לי תודה. אמרתי לו, שזה לא אני, כי אפילו לא הספקתי לבדוק את הנושא. כך טופלו שני עניינים. הרי, למה יש לנו את הפלאפון הזה (מצביע על הנייד שלו)? כדי לפתור בעיות"!

בוקר בשטח | צילום: פרטי

ובוקר מוסיף: "אני ממשיך לעבוד באותה הדרך שלי כעובד עירייה, אבל בשינוי אחד: כל בוקר אני מגיע לפה, עובר על כל הפניות ובודק אותן מיידית, איפה הדברים עומדים. עכשיו לדוגמה, אנו הולכים לשפץ ולחדש את הרחובות הוותיקים קויפמן ואלתרמן בשכונה ה', אחרי שקיבלתי פניות מהתושבים באותם רחובות, שלא טיפלו להם ברחוב אף פעם. וזה כבר על הפרק. חוץ מזה, ברחוב משה הס, אני הולך לטפל בבעיה של החנייה לדיירים, שהסטודנטים גונבים להם את כל החניות. יש דברים, שאני אפילו לא מחכה לקבל פנייה לגביהם; אנשים בעירייה יודעים, שאני בעצם המוקד העירוני, ומנהל אגף האחזקה אבי ביטון, כבר למד להכיר אותי כך. למשל, כשאני שומע שעומד לרדת גשם חזק, אני מבקש מביטון לבדוק את קולטני המים, במיוחד בעיר העתיקה, כדי שלא היו 'נחלים' של מים ברחובות. ואני גם מבקש מעובדים בגינון לבדוק עוד פעם את מצב העצים, כך שלא יפלו על אנשים או רכוש".

ואת זה למדת, מן הסתם, מראש העירייה…

"את כל הדברים האלה למדנו מרוביק; הוא אלוף! אין לי ספק שרוביק (שאני מכיר עוד כשהיה ראש המינהלת שלי בעיר העתיקה), למרות שאני מבוגר ממנו בגיל, הוא מורה הדרך שלי ויעידו על כך יותר מ-90 אחוזים מתושבי באר שבע, שבחרו בו לפני כחצי שנה. לדוגמה, הלכנו לנטיעות ט"ו בשבט האחרונות ו-500 תלמידים רוצים להצטלם איתו. אז, הוא עשה סלפי עם כולם וכולם היו מרוצים; הוא נותן יחס לתינוק בן שנה ולאישה בת 100. זה היופי שלו, ואנחנו לומדים ממנו".

איך אתה משלב בין הפעילות הפוליטית שלך לעבודה המקצועית בעירייה?

"קודם כל, בתקופת בחירות, אני מחויב למפלגה ומשתדל לעשות הכל עבורה. ובינינו, רוב הפעילויות הפוליטיות קורות בשעות אחר הצהריים לאחר שעות העבודה. אני חושב ובטוח, שאני מביא ועוד אביא הרבה תועלת ממשרדי הממשלה בירושלים לבאר שבע. אני לא מתכוון לעשות הנחה ל-35 הח"כים של 'הליכוד', שכולם חברים שלי ואני אוהב אותם, בחרתי בהם ונלחמתי בשבילם; אני לא מתכוון לעשות הנחה בס"מ אחד, בכלום! באר שבע תקבל את כל מה שמגיע לה ובענק! בבחירות אמרתי, שאם אני 'מביא' תיקו עם האחוזים בבחירות הקודמות, אני מבסוט, אבל התברר שעשינו עבודה טובה. ראש הממשלה אמר לי ב-2 שיחות שעשינו אחרי הבחירות, שהוא היה בטוח שאלונה תגנוב לנו קולות, ושש"ס תקבל יותר קולות, בגלל העבודה המוניציפלית הטובה שלה".

רוביק דנילוביץ' וביבי נתניהו

בוקר: "אני מכיר את ביבי ואת רוביק, ואת שניהם בערך במשך אותה תקופה והם מאוד דומים". נתניהו ודנילוביץ' | צילום: ארכיון "שבע"

איך היית מגדיר את מערכות היחסים שלך עם ממלאי המקום וסגן ראש העירייה האחרים?

"ממש מצוינים! כיף לעבוד עם אנשים שמפרגנים ועם ראש עירייה, שזו ההזדמנות להודות לו בתודה ענקית על ההזדמנות שנתן לי לעבוד לצידו. וזה אומר לצד אדם, שכמה שאני מכיר אותו, במשך כ-20 השנים האחרונות, אני כל הזמן מופתע לראות מולי מנהיג בקנה מידה ארצי, ואני לא אומר את זה בציניות. אני לא יודע מתי, אולי בעוד 10 שנים או יותר, אבל רוביק עוד יהיה ראש ממשלה, ומדינת ישראל תרוויח. אני מכיר את ביבי ואת רוביק, ואת שניהם בערך במשך אותה תקופה, והם מאוד דומים. ואני אומר את זה כ'ליכודניק'! אתה לא רואה רק מישהו שמדבר, כמו שאני שומע שאומרים על רוביק, אלא גם עושה, ותראה את באר שבע! זה לא מישהו שיודע לדבר, אלא לבצע, להביא כסף ולעשות, ורואים את זה".

הראיון המלא בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה