מגזין

רוצים בריאות, תומכים בנתניהו

מגזין7 באפריל 2019    4 דקות
0

סקר הבחירות של אתר "שבע" קובע, שהנושא המטריד ביותר את תושבי הנגב הוא העומסים בבית החולים "סורוקה", אך הדבר לא משויך לראש הממשלה בעשור האחרון, המשמש גם כשר הבריאות, בנימין נתניהו, שזוכה לרוב של 67.3% מקולות הגולשים...

רוצים בריאות, תומכים בנתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילומים: מרק ישראל סלם

העיקר הבריאות: לתושבי הנגב הכי מפריע נושא הבריאות, המתבטא בבהירות רבה בעומסים הבלתי נתפשים בבית החולים "סורוקה" והעובדה כי תוחלת החיים בנגב קצרה ב-3.5 שנים ביחס לאזור המרכז. כך עולה מסקר אתר "שבע", שנערך בשבועיים האחרונים, לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו ב-9 לאפריל.

לפי הסקר, לא פחות מ-32 אחוזים מגולשי האתר שהשתתפו בסקר הבחירות, סבורים שהנושא המטריד ביותר כיום הוא הבריאות והעומסים ב"סורוקה", בית החולים היחיד בנגב שנדרש לתת מענה לכמיליון אזרחים וחיילים המתגוררים ומשרתים באזור.

סורוקה

סורוקה | צילום: באדיבות בית החולים סורוקה

הרחק מאחור, עם 15.7 אחוזים, משתרך עניין הביטחון האישי (או במלים אחרות, התפרעות בכבישי הנגב ותופעת הפרוטקשן).

נושא הביטחון והכרסום בהרתעה של מדינת ישראל מול ארגון "החמאס" בעזה, כפי שחווינו בתקופה האחרונה, הוא רק העניין ה-3 בחשיבותו מבחינת הגולשים, עם 15 אחוזים. כידוע, ישנה ביקורת קשה על התגובה הישראלית המינורית על ירי רקטות אל ישובי הדרום מרצועת עזה, כאשר השיא הגיע בחודש נובמבר האחרון, בשעה שמעל 500 רקטות נורו מרצועת עזה אל עבר דרום הארץ בתוך 24 שעות, ומדינת ישראל לא רק שלא הגיבה, אלא אישרה העברת עשרות מיליוני דולרים לארגון החמאס.

בית משפחת תמנו, שספג פגיעה ישירה של "גראד" ששוגר מרצועת עזה | צילום: "שבע"

לעומת זאת, הביטחון הכלכלי (מחסור במקומות עבודה בשכר גבוה) מטריד פחות מ-10 אחוזים מגולשי האתר (9.8 אחוזים, ליתר דיוק…). מצד אחד, ישנה מגמה חיובית עם חברות טכנולוגיה נוספות שמצטרפות לפארק ההיי-טק בצפון באר שבע שהולך וגדל. מנגד, מזה זמן רב לא הוקמו מפעלים חדשים בנגב שיכולים לספק מקומות עבודה יציבים ובשכר מכובד. המחסור במקומות עבודה מאלץ לא מעט מתושבי באר שבע והנגב לנסוע מדי יום לאזור המרכז כדי להתפרנס בכבוד, או לעזוב את העיר והאזור.

הנושא הכלכלי הלא פשוט של העלייה במחירי הדיור והשכירות, שכנראה מטריד הרבה יותר את תושבי המרכז, משמעותי רק ל- 7.8 אחוזים מהגולשים. בשנים האחרונות, עלו מחירי הנדל"ן באזור הנגב בעשרות אחוזים כאשר תוספת ההכנסות הממוצעת לתושבי הנגב הייתה נמוכה בהרבה אם בכלל.

מחירי הדירות עלו | צילום: "שבע"

החינוך תמיד "נמצא בראש סדר העדיפויות" אצל הפוליטיקאים, בדרך כלל רק בדיבור כמובן. אלא שמתברר, לפי סקר "שבע", שגם גולשי האתר לא ממש מייחסים יותר מדיי חשיבות לחינוך ילדיהם, כאשר עניין הפערים בחינוך מול מרכז הארץ מציק רק ל-5.9 אחוזים מהגולשים…

תזכרו את זה בפעם הבאה שמתפרסמים נתוני ההצלחה בבחינות הבגרות ושיעור האלימות בבתי הספר למשל.

יתר 4 העניינים, שהבאנו להכרעת גולשי האתר, זוכים לשיעורי הצבעה נמוכים במיוחד: המחסור באטרקציות בתרבות ופנאי (5.2 אחוזים), חוסר טיפול מספק באוכלוסיות חלשות (4.6 אחוזים), תחבורה ציבורית לא מספיק יעילה (2.6 אחוזים) ומחסור בתשתיות בכבישים (1.3 אחוזים בלבד).

העבודות בכביש 6 דרום | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

למרות בעיית הבריאות הקשה, העומדת כאמור בראש סדר החשיבות של הגולשים בנגב, ממשיכה התמיכה בממשלתו של בנימין נתניהו. לשאלה, האם אתם מרוצים מהתפקוד של הממשלה הקיימת בכל הנוגע לטיפול בנושאים החשובים בנגב, השיבו 57.3 אחוזים בחיוב, ו-42.7 אחוזים בשלילה.

במענה לתהייה במי תבחר לראשות הממשלה, ענו יותר מ-2 שליש (67.3 אחוזים) מגולשי האתר בראש הממשלה ויו"ר "הליכוד", בנימין נתניהו, ורק 32.7 אחוזים מהגולשים השיבו כי יבחרו ביו"ר מפלגת "כחול לבן", בני גנץ.

בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם, ג'רוזלם פוסט

ולסיום, גולשי האתר מעדיפים שראש עיריית באר שבע הפופולארי בצורה חסרת תקדים, רוביק דנילוביץ', לא יקפוץ לקלחת הפוליטית הלאומית, ויישאר בתפקידו, לפחות לאחר הבחירות הקרובות לכנסת; בתשובה לשאלה, האם הייתם רוצים לראות את רוביק דנילוביץ' כשר בממשלה הבאה, ענו רק 30.1 אחוזים מהגולשים "כן, הוא ידאג לנו בכנסת", בעוד רוב גדול ביותר של כמעט 70 אחוזים (69.9) השיבו "לא, יש לו עוד הרבה לתרום לנו כראש העירייה".

רוביק דנילוביץ' | צילום: ארכיון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה