בריאות

תמיד בתפקיד

בריאות3 בינואר 2018    דקה אחת
0

אחות "מכבי" יילדה את שכנתה בחדר המדרגות

תמיד בתפקיד
לילה לא שקט. נקש | צילום: "מכבי שירותי בריאות"

נועה נקש, אחות במרכז רפואי "נגב" של "מכבי שירותי בריאות" בבאר שבע (בהנהלת עפרה יטוב) ויועצת הנקה במחלקת בריאות האישה זה כחמש וחצי שנים, כבר סייעה למאות נשים בתהליך ההיריון ובמעמד הלידה, אך את שהתרחש בשבוע שעבר בפתח ביתה, גם לה היה קשה לצפות.

מ"מכבי" נמסר, שהאחות נקש ובני ביתה התעוררו לילה אחד בסביבות 3:00 לקול דפיקות עזות על דלת דירתם. נקש המבוהלת פתחה את הדלת, וראתה את שכנה החדש, שביקש ממנה בלחץ רב לעזור לאשתו ללדת (מאוחר יותר, התברר שהוא הופנה אל האחות בידי שכנה אחרת, שנעזרה בנקש בהזדמנות קודמת…). מספר שניות לאחר מכן, הבחינה האחות באישה, כשהיא יושבת על המדרגות, ולידת תינוקתה כבר מתחילה.

נקש הרגיעה אותה, וביקשה לקבל במהירות מספריים ומגבת, לצורך הוצאת התינוקת, בתוך כמה דקות, "ורודה ומקסימה, כמו שרק תינוקות יכולים להיות. הסבתא גם הגיעה, כי היא גרה איתם בבית. עטפנו אותה במגבת, כדי שתתחמם. וידאנו שיש בכי ונשימה ראשונה, ובמקביל ביקשתי מבעלי, שבינתיים השגיח על הילדים, שיתקשר למד"א, ויזמין אמבולנס, שייקח את האם והתינוקת באופן מסודר לטיפול ומעקב". ואכן, תוך דקות הסיע האמבולנס את היולדת ותינוקתה לבית החולים "סורוקה". כמה ימים לאחר מכן, שמעה האחות מהאב הטרי, במהלך מסיבת חנוכה בגן הילדים של בתה, שבנו מתחנך באותו גן…

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה