בריאות

שנה למכון הסרטן ב"סורוקה"

בריאות10 במרץ 2020    2 דקות
0

מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון, המרכז לאונקולוגיה המציב סטנדרט חדש בישראל של שירותי רפואה ומחקר בתחום האונקולוגיה, מציינים שנת פעילות ראשונה מוצלחת

שנה למכון הסרטן ב"סורוקה"
"חוויית המטפלים והמטופלים". צוות המכון | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

טקס לציון שנה לאכלוס מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון התקיים באחרונה בבית החולים "סורוקה".

ל"שבע" נמסר, שבמרוצת השנה החולפת אוכלסו המרפאות ואשפוזי היום לאונקולוגיה והמטולוגיה ולאחריהם מחלקות האשפוז. המרכז והמכון מצעידים את המערך לאונקולוגיה ולהמטו-אונקולוגיה בבית החולים לעידן חדש, ומהווים ציון דרך משמעותי לתושבי הנגב בפרט ולתושבי הארץ בכלל.

מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה הוא מרכז כוללני לטיפול ולחקר מחלת הסרטן, המחולל מהפכה בטיפול במחלת הסרטן, ומוענקים בו טיפולים באיכות הרפואית הטובה שיש ובטכנולוגיות הרפואיות המתקדמות ביותר, זאת בשילוב תנאי הטיפול הטובים שבנמצא. מאז פתיחתו, נרשמת עלייה בפעילות המבטאת חזרה של המטופלים האונקולוגים בנגב לקבלת טיפול ליד מקום מגוריהם. בחוד החנית של מרכז לגסי הריטג' ומכון ד"ר לארי נורטון ב"סורוקה" עומדים מנהל המרכז פרופ' יצחק אביטל, יחד עם פרופ' ניר פלד (מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים), ד"ר איתי לוי (מנהל המערך ההמטולוגי) ואנשי הצוות הנוספים במרכז.

בטקס השנה השתתפו מטופלים ובני משפחותיהם, שהודו לצוותים על הטיפול המסור שקיבלו. אחת המטופלות מאיה טמיס, רואת חשבון, בת 43 מאשדוד, אובחנה עם סרטן בשחלה בבדיקה גינקולוגית שגרתית, עברה ניתוח להסרת שחלות, רחם וחצוצרות, ולאחר כשנתיים אובחנו גרורות מפושטות בחלל הבטן שלה. טמיס נותחה בפרוצדורה ארוכה ומורכבת בחלל הבטן, במהלכה בוצעה הזלפה כימותרפית – HIPEC בידי פרופ' אביטל.

לדברי אביטל, המשמש גם כמנהל מחלקה כירורגית א' ב"סורוקה", "במרוצת השנה, הופעלו במרכז החדש מרפאות, מחלקות, משרדים ושירותים בכל תחומי האונקולוגיה וההמטו-אונקולוגיה. העבודה במרכז מתבצעת באשכולות בהתאם לסוג המחלה, וניתן טיפול מותאם אישית לפי סוג הגידול והגנטיקה של המטופל, תוך מתן דגש על חוויית המטפלים והמטופלים כאחד. אני מודה ומוקיר את הצוות הרפואי, הסיעודי, הפרא רפואי והצוות האדמינסטרטיבי במרכז, שהוא מהשורה הראשונה, ומספק שירותים מתקדמים בעזרת ציוד רפואי משוכלל ומתקדם, המלווה את המטופלים ובני משפחותיהם באדיבות ובמקצועיות".

ד"ר שלומי קודש (מנהל בית החולים): "אני מברך על ציון השנה של מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ב'סורוקה', המהווה מרכז חשוב ומוביל לתושבי הנגב. אין ספק שהיום המטופלים זוכים לא רק לאיכות גבוהה של טיפול רפואי עם ניסיון של צוות רפואי וסיעודי, אלא גם לאכסניה ראויה ובתנאי טיפול מתקדמים, המציבים את מרכז לגסי הריטג' לאונקולוגיה ומכון ד"ר לארי נורטון בבית החולים כאחד המרכזים המובילים ביותר ברפואה האונקולוגית בארץ ובעולם".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה