בריאות

"סורוקה": מתחם ייעודי לטיפול בחולי קורונה

בריאות10 במרץ 2020    3 דקות
0

לנוכח התפשטות מגפת הקורונה גם לדרום הארץ, נחנכה בבית החולים בבאר שבע "היחידה לטיפול באירועים מיוחדים"

"סורוקה": מתחם ייעודי לטיפול בחולי קורונה
צילום: דוברות "סורוקה"

בתיאום עם משרד הבריאות, נפתח הלילה (בין שני לשלישי) בבית החולים "סורוקה" המתחם הייעודי לטיפול בחולי קורונה, "היחידה לטיפול באירועים מיוחדים".

ל"שבע" נמסר, ש"סורוקה" נערך כבר לפני מספר שבועות להתמודדות עם ההתפרצות, באמצעות צוות מומחים ייעודי, שלמד את נהלי הקליטה, הבידוד, הטיפול הרפואי והלוגיסטיקה המיוחדים, הנדרשים במקרים של חשודים וחולים בקורונה. בהתאם להנחיות המשרד, פעל בית החולים להכשרת המתחם, כולל התייחסות לאפשרות שחולה קורונה עשוי להזדקק לטיפול מוגבר או להתערבויות רפואיות.

המתחם הייעודי המבודד ממוקם בנפרד מבנייני האשפוז האחרים, באופן המאפשר המשך פעילות תקינה של המוסד. הוא יקלוט במחלקה אחת מטופלים חיוביים לנגיף. המחלקה כוללת 2 חדרים, שיכולים להעניק טיפול בחולים מונשמים, בעת הצורך. במחלקה השנייה, ייקלטו מטופלים עם חשש למחלה טרם קבלת תשובת מעבדה, תוך הפרדה מלאה בין 2 הקבוצות. כמו כן, כולל המתחם אזור בקרה ושליטה ואזור נפרד לצוותים המטפלים לטובת היערכות, התמגנות ושהייה. הוא מתוכנן בקפידה, תוך שימת דגש על הקטנת הסיכון של חשיפה לנגיף. כך למשל, מוצבת עמדת לקיחת דגימות ללא מפגש מטפל מטופל, והוקצו מתחמי כניסה ויציאה מסודרים לצוות. במתחם גם מותקנת טלוויזיה במעגל סגור, לצורך תקשורת עם המטופלים, ניטור ובקרה.

בנוסף, ייעשה שימוש בטכנולוגיות חדשניות לרפואה מרחוק באמצעות חיישנים המנטרים את המטופל באופן רציף ובאמצעות מכשיר ה-Tyto, שהוכנס לשימוש ב"כללית", ומאפשר ביצוע בדיקות ואבחון מרחוק ומדידת חום ושידור הנתונים לצוות המטפל. במתחם עובד צוות ייעודי, בראשותו של ד"ר ליאוניד ברסקי (מנהל מחלקה פנימית ו' ב"סורוקה"), יחד עם ד"ר אלי רוזנברג (רופא בכיר) וצוות רפואי סיעודי ועובדים סוציאליים שעברו הכשרה ייעודית לשימוש באמצעי המיגון והטיפול בחולים בתנאי מיגון.

"מקפידים על הנהלים". ד"ר ליאוניד ברסקי | צילום: דוברות "סורוקה"

 

הצוותים עברו סימולציות מיוחדות ב"סימולנע", מתקן אימון ייחודי נייד של "כללית", המוצב במוסד, ומאפשר לתרגל מיומנויות טיפוליות בטכנולוגיה חדשנית ומשוכללת, המדמה סביבת בית חולים. אנשי הצוותים מתרגלים ב"סימולנע" עבודת צוות במצבים לא שגרתיים, דרכי מיגון עצמי וביצוע פעולות מצילות חיים, כגון הנשמה והחדרת עירוי וזונדה וקטטר, בעודם ממוגנים בלבוש מורכב יותר. "סורוקה" ממשיך לבצע בדיקות מעבדה לזיהוי הנגיף במעבדה לווירולוגיה, שהיא אחת מ-4 מעבדות מורשות לבדיקה זו בארץ.

ד"ר ליאור נשר (מומחה במחלות זיהומיות ואחראי המתחם בהיבט של ייעוץ מחלות זיהומיות): "בית החולים נערך היערכות מלאה מרגע קליטת החולה במתחם הייעודי ועד לשחרורו הביתה, כולל הגדרת צוותים מטפלים,ומסלולי הכניסה והיציאה של צוותים, אופן המיגון, הטיפול בפסולת, כביסה, העברת מזון, תרופות, בדיקות וכדומה".

ד"ר שלומי קודש (מנהל "סורוקה"): "מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת של כלל בית החולים, שכללה מעורבות של מאות עובדים מכל הסקטורים, שהתגייסו למשימה במסירות ראויה להערכה. הקמת מתחם ייעודי לקליטת חולי קורונה נותנת מענה לאוכלוסייה החשודה והחולה בנגיף, ובעיקר לכלל האוכלוסייה, שתימנע ממנה הדבקה. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, ומקפידים על הנהלים וההנחיות המתעדכנות מעת לעת".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה