בריאות

אין צורך לרוץ למיון

בריאות29 בינואר 2020    2 דקות
1

תושבים בנתיבות, שדרות ואופקים מקבלים באפליקציית "מכבי" רופא לטיפול דחוף, במקום להיטרטר לבית החולים

אין צורך לרוץ למיון
מרפאה במקום בית חולים. מרפאת "מכבי" באופקים | צילום: "מכבי שירותי בריאות"

הכירו את "מכבי RED", שירות חדש ומהפכני של "מכבי שירותי בריאות", המאפשר לחברי קופת החולים לקבל טיפול קרוב לבית במקרה של פציעה או חבלה, ומונע מהם את הצורך ללכת למיון. ל"שבע" נמסר, שבימים אלה החל השירות לפעול בשדרות, נתיבות ואופקים.

מאות אלפי ישראלים מגיעים מדי שנה אל חדרי המיון עם חתכים הדורשים תפירה, גוף זר בעין ושברים, וממתינים בדרך כלל זמן רב לקבלת טיפול, כאשר לפי נתוני משרד הבריאות זמן ההמתנה הממוצע בבתי החולים עומד על כ-4 שעות. במהלך ראשון מסוגו בישראל, פרסה "מכבי" רשת של מאות רופאים ברחבי הארץ, המעניקים טיפול במקרים דחופים אלה, ובהמשך תתווסף גם רפואת נשים בהריון. לפי ההערכות, צפוי השירות להקל על עשרות אלפי מטופלים בשנה, שיקבלו טיפול דחוף קרוב לבית, במקום בבתי החולים.

במחוז הדרום של הקופה ישנם 180 רופאי RED המעניקים מענה לכל תושבי האזור, מתוכם 31 רופאים במרחב הנגב המערבי, הנותנים לחברי "מכבי" בשדרות, נתיבות ואופקים את המענה הרפואי לו הם זקוקים, קרוב לביתם, במהירות וביעילות, ללא צורך בנסיעה והמתנה ארוכה בחדרי המיון עתירי הזיהומים. כל רופא RED מטפל במקרים שבתחום המומחיות שלו: רפואת משפחה, ילדים, נשים, עיניים, רופאי אף אוזן גרון, אורתופדים ועוד. איתור הרופא המתאים והזמין מבוצע באפליקציה מבוססת מיקום שפותחה במיוחד בתוך אפליקציית "מכבי"; המטופל מגדיר מאיזו בעיה הוא סובל, והאפליקציה מאתרת עבורו את הרופא המתאים והקרוב ביותר שיוכל לקבלו בין התורים.

ד"ר ג'וני ארבלי (מוביל "מכבי RED" במחוז דרום וסגן המנהל הרפואי של המחוז): "המטופלים מופתעים מאוד מהשירות הזה, המאפשר להם מענה מיידי ליד הבית, במקום לנסוע לחדר מיון, ולחכות שם שעות. המטופלים שהזמינו תור מראש וממתינים לתורם, מקבלים את זה בהבנה, כי זה ניכר שמישהו הנזקק לתפירה או בעיה דחופה אחרת צריך עזרה מיידית. הם גם מבינים שמחר ייתכן שהם יהיו אלה שיזדקקו לשירות דחוף, ויצפו לאותה סולידריות".

בפיילוט שביצעה "מכבי" בחודשים האחרונים, התגלו נתונים מרשימים, לפיהם מרבית הפניות ל"מכבי RED" קיבלו מענה רפואי תוך כשעה. כמו כן, 9 מכל 10 מטופלים שהגיעו לאחד מרופאי RED לא נזקקו לחדר מיון, והשלימו את כלל הטיפול במרפאה. והבשורה המשמעותית: מבדיקה של כ-10,000 מקרים שטופלו עד כה עולה שכ-80 אחוזים מהמקרים היו בעלי הצדקה רפואית לטיפול במיון (לפי הקריטריונים שקבע משרד הבריאות). המשמעות: אלפי בני אדם נמנעו מהמתנה ארוכה ומייגעת בבתי החולים וחשיפה לזיהומים רבים שנמצאים במיון.

ב"מכבי" מדגישים שרופאי "מכבי RED" פועלים בשעות העבודה של המרפאות (08:00 – 18:00 בימי א' – ה', ובימי שישי 08:00 – 12:00). לצד שירות זה, מפעילה "מכבי" גם מוקדי רפואה דחופה הפזורים ברחבי הארץ, כך שחברי הקופה מקבלים מענה למקרים דחופים לאורך רוב שעות היממה.

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • רן
    בזבוז

    ושוב מבזבזים כספי ציבור על חידושים לא אפשריים
    במקום להשקיע בשירותים הקיימים.