בריאות

חדשנות ממנהל "סורוקה"

בריאות31 במרץ 2019    דקה אחת
0

ד"ר שלומי קודש הרצה בפני סטודנטים על רפואה במאה ה-21 וחדשנות בעולם הרפואה

חדשנות ממנהל "סורוקה"
ד"ר שלומי קודש. רפואת העתיד | צילום: דוברות "סורוקה"

מנהל בית החולים "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, הרצה באחרונה, במסגרת תוכנית האצה של מועדון היזמות והחדשנות לסטודנטים בנגב starter ואסר"ן, אגודת הסטודנטים למדעי הבריאות. ל"שבע" נמסר, שהתוכנית מיועדת לסטודנטים מבאר שבע והנגב, ומטרתה לטפח יזמים, ולסייע להם במימוש פרויקטים בתחומים העסקי והטכנולוגי. היא מתמקדת בקיימות, השפעה חברתית, רווחה ובריאות.

ד"ר קודש סיפר לסטודנטים על רפואה במאה ה-21 וחדשנות בעולם הרפואה. בהרצאתו, התייחס קודש לדפוסים העיקריים של רפואת העתיד, רפואה מכוונת מטופל (החולה מטפל בעצמו ושותף פעיל לטיפול), רפואה מותאמת אישית, בינה מלאכותית ואיברים מלאכותיים. ד"ר קודש דיבר גם על דמוקרטיזציה של הרפואה בעידן שבו הרפואה מקוונת והחדשנות מגיעה מהמטופלים. כמו כן, הוא הציג את "ארגז הכלים" של הרופא בעולם הרפואה העתידי.

ד"ר קודש: "הרפואה כיום, מדויקת יותר ומתבססת על זיהוי הבסיס הגנטי של המטופל, המאפשר טיפול בתרופות המותאמות לממצאים הגנטיים. מוצרי אבחון ושירותים של רפואה מרחוק משתלבים בטיפול הרפואי. קיים עולם שלם של טיפול עצמי, כמו ניטור קצב לב, בדיקות דם ותזונה מותאמת אישית".

לדברי מנהל "סורוקה", "העולם הרפואי משתנה בצעדי ענק", ובית החולים "כמרכז רפואי מוביל, נמצא בקדמת החדשנות. רופאי העתיד צריכים להיות מוכשרים באופן המתאים ביותר לעולם, שבו יידרשו לעבוד בהתאם לקדמה ולטכנולוגיה. הרפואה היא שילוב בין מדע ואומנות. בינה מלאכותית לא מהווה תחליף לרופאים, שכן מרכיבים כמו אמנות טיפול וקשר אישי הם חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי ומתהליך הריפוי. הבינה המלאכותית תוכל לסייע בפינוי זמן רופא לפעילויות רפואיות אחרות. מה טומן בחובו העתיד? המרכיבים הבסיסיים בתיק הרופא ככל הנראה יישארו בתוכו, ואליהם יצטרפו מרכיבים מתקדמים יותר".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה