בריאות

מחקר ב"סורוקה": מסוכן מאוד ללדת בבית

בריאות3 במרץ 2019    2 דקות
0

הסיכון של לידת בית לעומת לידה בבית חולים גבוה פי 3, קבע המחקר, שנעשה יחד עם אב"ג

מחקר ב"סורוקה": מסוכן מאוד ללדת בבית
"ללדת בבית חולים". ד"ר וינשטוק ופרופ' שיינר בכנס | צילום: דוברות "סורוקה"

לידה מסוכנת: מחקר של בית החולים "סורוקה" ואוניברסיטת בן גוריון קובע, שלידת בית מסוכנת פי 3 מלידה בבית חולים. ל"שבע" נמסר, שהמחקר הוצג בכנס האחרון של החברה לרפואת האם והעובר בלאס וגאס.

הוא בחן תוצאות היריון של 3,580 נשים, שילדו מחוץ לבית חולים, והשווה אותן לתוצאות לידה של כ-240 אלף נשים, שילדו במרכז "סבן" ב"סורוקה". צוות החוקרים כלל את פרופ' אייל שיינר (מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' בבית החולים), ד"ר גיל גוטווירץ ממחלקת נשים ב' ב"סורוקה" וד"ר תמר וינשטוק מהמחלקה לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באב"ג.

במחקר נבדקו נשים, שילדו מחוץ לבית חולים, באופן מתוכנן או בלתי מתוכן. למרות שהן היו עם פחות סיבוכים מלכתחילה (כלומר, באופן משמעותי, שיעור הנשים עם סוכרת היריונית או סיבוכי יתר לחץ דם היריוניים היה נמוך בקרב נשים, שילדו מחוץ לבית החולים), סיבוכי הלידה היו דווקא גבוהים יותר. כמו כן, היה שיעור תמותת הילודים גבוה יותר באופן משמעותי בקרב נשים שילדו מחוץ לבית החולים, פי 3.

שיעור התמותה בלידות מחוץ לבית החולים עמד על 15 מקרים לכל 1,000 לידות, לעומת 5 מקרים ל-1,000 לידות בבית חולים. גם אחרי נטרול משתנים, כמו מחלות רקע, שבוע לידה, גיל היולדת, עישון ומוצא, נמצא שלידה מחוץ לבית חולים הגדילה את הסיכון פי 2.6.

פרופ' שיינר: "אין ספק שבית החולים מאפשר סביבה בטוחה יותר ללידה; בתי החולים ערוכים לכל תרחיש. ניתן לנטר את תבניות וקצב לב העובר, לשלוח בדיקות דם ליולדת, ובמקביל כמובן לעקוב אחר משתנים חשובים, כגון לחץ הדם של היולדת. במידת הצורך, חדר ניתוח תמיד זמין, עם צוות רופאי ילודים מיומן. המחקר הנוכחי אישר את תחושת הבטן שלנו ובהתאם אין לנו ספק, שההמלצות צריכות להיות חד משמעיות: ללדת בבית חולים. המחקר עומד בקו אחד עם מחקרים גדולים מארה"ב, שהדגימו סיכון של פי 3 לתמותת תינוקות בקרב יולדות, שבחרו ללדת מחוץ לבית חולים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה