בריאות

מסרונים למאושפז

בריאות4 במרץ 2019    2 דקות
0

שירות חדש וייחודי במחלקות האשפוז בבית החולים "סורוקה": הודעות למטופל על מצבו

מסרונים למאושפז
המטופל מקבל עדכונים. מסרונים מהצוות הרפואי בבית החולים | צילום: דוברות "סורוקה"

פיתוח חדשני בבית החולים "סורוקה": הודעות SMS למטופל בזמן אשפוז. ל"שבע" נמסר, שכבית חולים על, מעניק "סורוקה" שירות לכמיליון תושבים, וכ-100 אלף מטופלים מתאשפזים בו מדי שנה במחלקות השונות. לאורך תהליך האשפוז, עשוי המטופל להיות בחרדה ובחוסר ודאות לגבי מצבו והטיפול בו. בית החולים "סורוקה" חרט על דגלו להעניק למטופלים ומשפחותיהם תחושה של אמון מלא וביטחון מוחלט, ולשם כך נבנתה מערכת חדשנית באמצעות אלגוריתם חכם של מידע מותאם אישית למטופל, המאפשר לתאם ציפיות, להגדיל את תחושת הוודאות לגבי שלבי הטיפול, ולהפוך אותו לשותף פעיל בתהליך ההחלמה והטיפול של הצוות הרפואי.

המערכת (שבשלב ראשון פועלת במחלקות האשפוז הפנימיות, ובהמשך תוטמע במחלקות נוספות) מהווה פריצת דרך בתחום חוויית המטופל במחלקות האשפוז ומתן מידע באופן יזום, ומשלבת את כל השותפים בתהליך הטיפול: החולה, בני המשפחה, המלווים והצוות המטפל. התהליך משקף למטופל בשפה ידידותית ומונגשת, שהוא נמצא בידיים טובות, ולקראת כל שלב מקבל המטופל את המידע לטלפון הנייד שלו באופן יזום: המערכת מתעדכנת בזמן אמת מהמערכות התפעוליות של בית החולים, מזהה את המחלקה שבה נמצא המטופל, ושולחת לו הודעה על קבלתו למחלקה ומידע מקיף על: תהליך האשפוז, צוות המחלקה, מהלך הטיפול והשלב הבא וכן מידע על השהות בבית החולים.

במהלך האשפוז, מקבל המטופל הודעות בדחיפה בנושאים שונים, כמו שינויים בטיפול המתוכנן, בדיקות והכנה לקראתן, תוצאות הבדיקות שעשה, הכנה ודגשים לביקור הרופאים, שמות אנשי הצוות המטפל בו בכל שלב וסיום שעות הביקור. המערכת מאפשרת גם להעביר הודעות אישיות למטופל בדחיפה לפי צרכי הצוות המטפל ועדכון שוטף של בני המשפחה במהלך הטיפול בהתאם להרשאות שנותן המטופל, כך שהם יכולים להיות שותפים מלאים במהלך הטיפול

במחלקות היולדות, מקבלת כל יולדת ברכת WELCOME מהמחלקה ובה קישור לדף נחיתה, המכיל עולם תוכן שלם וכתבות מצולמות מזווית ראיית היולדת: על תהליך ההחלמה, הטיפול בה ובתינוק ב"סורוקה" ובבית ותהליך החזרה הביתה. לקראת השחרור מהמחלקה, מקבל המטופל את תמצית המלצות הרופא לשחרור, שיהיו נגישות לו במכשיר הנייד בנוסף למכתב השחרור המפורט והודעה עם ברכת החלמה מהירה מצוות המחלקה וסקר שביעות רצון. מטופל שחוגג יום הולדת בזמן אשפוז, מקבל מסרון ברכה, והצוות מברך אותו באופן אישי. התהליך החדש מייעל את הטיפול, מגדיל את תחושת הוודאות, ומעניק תרומה משמעותית מאוד לשיפור שביעות רצונם של מאות אלפי מטופלים בשנה.

המשנה למנהל בית החולים, ירדן נבו: "כבית חולים המקדם תהליכי חדשנות, אנו יוזמים פרויקטים מגוונים, כדי לתת מענה לצרכים השונים של המטופלים וליצור 'סביבה בריאה'. מערכת הודעות למטופל בזמן האשפוז היא פריצת דרך בתחום חוויית המטופל במחלקות האשפוז במתן מידע באופן יזום באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אנחנו מעדכנים את המטופלים במידע חשוב, ובכך מפחיתים את תחושת אי הוודאות, שעלולים המטופלים להרגיש בכל שלב במהלך האשפוז".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה