בריאות

תיק הרופא בעולם הרפואה העתידי

בריאות26 בנובמבר 2018    דקה אחת
0

מנהל בית החולים "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, בכנס "נקסטק 2018"

תיק הרופא בעולם הרפואה העתידי
"המרכיבים הבסיסיים בתיק הרופא ככל הנראה יישארו בתוכו". ד"ר קודש בכנס | צילום: ד.ט.נ

גם מנהל בית החולים "סורוקה", ד"ר שלומי קודש, השתתף בשבוע שעבר, בכנס "נקסטק 2018", שהתקיים בפארק "גב ים" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהאירוע הבינלאומי עסק בטכנולוגיות מתקדמות ובתחומים שונים: אבטחת סייבר, האקו-סיסטם הדרומי לחדשנות, חדשנות טכנולוגית, רובוטיקה ועוד. בכנס נכחו נציגי חברות מהארץ והעולם, חברות סטארט-אפ, גופי מחקר שונים, דוברים בכירים בתעשייה, בכירים מהאקדמיה, משקיעים, אנשי צבא וגורמי ממשל.

ד"ר קודש הציג בפני המשתתפים את ארגז הכלים של הרופא בעולם הרפואה העתידי. בדבריו התייחס מנהל "סורוקה" לתיק הרופא, הכולל כלי אבחון, טיפולים מיידיים, תרופות, ואיך אפשר בלי טופסולוגיה וכן לדפוסים בשנים הקרובות, לפיהם החולה מטפל בעצמו ושותף לטיפול, לבינה מלאכותית ולאיברים מלאכותיים.

הוא ציין גם את הדמוקרטיזציה של הרפואה, עידן בו הרפואה מקוונת, והחדשנות מגיעה מהמטופלים (מוצרי אבחון ושירותים של רפואה מרחוק נכנסים לשימוש בארץ, וקיים עולם שלם של טיפול עצמי, כגון ניטור קצב לב, בדיקות דם ותזונה מותאמת אישית), והוסיף שהרפואה כיום מדויקת יותר, ומתבססת על זיהוי הבסיס הגנטי של החולה, שמאפשר טיפול בתרופות מותאמות לממצאים הגנטיים.

בין היתר, ציין קודש, ש"העולם הרפואי משתנה בצעדי ענק", ובית החולים "סורוקה", כ"מרכז רפואי מוביל, נמצא בקדמת החדשנות. רופאי העתיד צריכים להיות מוכשרים באופן המתאים ביותר לעולם, בו יידרשו לעבוד למרות הקדמה והטכנולוגיה. בינה מלאכותית עדיין לא מהווה תחליף לרופאים, שכן מרכיבים כמו אמנות טיפול וקשר אישי מהווים חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי ומתהליך הריפוי. מה טומן בחובו העתיד? המרכיבים הבסיסיים בתיק הרופא ככל הנראה יישארו בתוכו, ואליהם יצטרפו מרכיבים מתקדמים יותר, וכמובן מטען".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה