בריאות

מנהל המערך האונקולוגי ב"סורוקה" בכנסת

בריאות4 באפריל 2018    2 דקות
0

פרופ' ניר פלד, שהופיע בתערוכת צילומים מיוחדת בכנסת, השתתף בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה, לרגל יום המדע הלאומי

מנהל המערך האונקולוגי ב"סורוקה" בכנסת
צולם לתערוכה. משמאל, פרופ' ניר פלד | צילום: בן קלמר

מנהל המערך האונקולוגי בבית החולים "סורוקה", פרופ' ניר פלד, השתתף באחרונה, בדיון של ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, בראשות ח"כ אורי מקלב, כשברקע הוצגה תערוכת "חלון קדמי" (המציצה אל החומרים מהם עשויה חדשנות מדעית פורצת דרך, כולל זו של פרופ' פלד, ומראה את המגוון האנושי של האוכלוסייה ומנעד גדול של דיסציפלינות).

מ"סורוקה" נמסר, שלרגל היום הלאומי למדע, ביקשה קרן "פולברייט לחינוך ארה"ב – ישראל", להעלות על נס את הישגיהם של בוגרי תוכניותיה, ולעורר דיון ציבורי על התנאים להמשך פיתוח מחקר ישראלי חדשני. ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת ביקשה להעלות בישיבתה את מעורבות הממשלה בקידום טכנולוגי וחידושים בתחום המדע. מבין הנושאים השונים, בחרה הוועדה לעסוק רבות בתחומי הגילוי, האבחון והטיפול בסרטן הריאה.

פלד הציג את הנתונים הבאים: תוכנית "פולברייט" כמודל למצוינות ולהעצמה אישית ואקדמית, תוך רכישת ידע וכלים ושימור רצף מדעי והיזון חוזר של האקדמיה בישראל; חיזוק המדע בישראל ככלל והמדע הרפואי בפרט, הדורש השקעה בהון האנושי ובתשתיות מדעיות; וקיום הפער ביכולות התמיכה במחקרי בסיס בישראל ועידוד הקמת גוף תומך למדע בתחום הבריאות (כדוגמת ה NIH).

ועדת המדע והטכנולוגיה הרחיבה לגבי העשייה בתחום סרטן הריאה, לנוכח העובדה ששליש מהתמותה הסרטנית בישראל נובע מסרטן הריאה; בכל שנה, נפטרים כ-2,000 איש מסרטן ריאה, מתוכם 80 אחוזים מעשנים. ההתקדמות המהירה ביכולות האבחון והטיפול בתחום סרטן הריאה עשויות להיטיב באופן דרמטי את השרידות מהמחלה, ופרופ' פלד קרא בדיון להעצמת התחום, הן בתמרוץ כוח אדם והן בהנגשת טכנולוגיות אבחון חדישות לחולים אלו. סל הבריאות בישראל הינו מהטובים בעולם, והתרופות החדשות ביותר זמינות למטופלים בישראל.

פלד הוא אחד מששת המדענים, עמיתי תוכנית "פולברייט", שהופיעו בתערוכה "חלון קדמי" כמצולמים בסביבת העבודה שלהם, לצד אובייקטים היוצאים מהתמונה, וקשורים לעבודתם ולאופן שבו הם רואים את העתיד המדעי טכנולוגי, הצפוי לנו. בכל אחת מהתמונות הוצג חלון קדמי, המתעד את השאיפה לפרוץ את גבולות הידע האנושי. והוא סיכם: "תכליתנו להעצים את יכולות המחקר והפיתוח בתחום הרפואה, ולפעול לקידום והכנסת טכנולוגיות חדשות, שיפעלו בבתי החולים ובייחוד בדרום, ולהנגיש את הטיפולים לכמה שיותר מטופלים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה