בריאות

נס גדול: ניצלו חיי באר שבעי, שעבר אירוע לבבי בנהיגה

בריאות3 באפריל 2018    3 דקות
0

בידי עובד קופת החולים "מכבי שירותי בריאות"

נס גדול: ניצלו חיי באר שבעי, שעבר אירוע לבבי בנהיגה
המציל (מימין) והנהג. זימרמן והרב אילן | צילום: "מכבי שירותי בריאות"

עובד "מכבי שירותי בריאות" בבאר שבע הציל, את חייו של תושב בירת הנגב, שעבר אירוע לבבי בזמן נהיגה.

ל"שבע" נמסר, שהעובד יאיר זימרמן יצא מעבודתו בקופת החולים בעיר, והבחין בנהג שאיבד שליטה על רכבו, והתנגש בעמוד. בתום שבע דקות ארוכות, שכללו פעולות החייאה, פונה הנהג לבית החולים "סורוקה", ולאחרונה, לאחר ששוחרר לביתו, הזמין הנהג את זימרמן לסעודת הודיה "מרגשת", שנערכה בבית הכנסת "הכיפה".

האיש, הרב משה אילן, סיפר במהלך הסעודה הגדולה, למשפחתו ולחבריו, על הנס שבזכותו ניצלו חייו, או ליתר דיוק, על אדם זר שלא הכיר בעבר, שבמקרה היה בזמן הנכון ובמקום הנכון; שלושה שבועות קודם לכן, זימרמן, איש תקשורת במחלקת מערכות מידע ב"מכבי" (המתנדב בזמנו החופשי כפרמדיק בגדוד הכוננים של מד"א), סיים את העבודה שלו בבאר שבע, ודקות לאחר מכן הבחין בשכונת נווה זאב בכלי רכב פרטי, שאיבד שליטה, ועלה על אי תנועה, תוך שהוא מתנגש בעמוד. בלי לחשוב פעמיים, עצר זימרמן את רכבו, וניגש לטפל בנהג המכונית, הרב אילן. מהר מאוד, הבין שלא מדובר בתאונת דרכים שגרתית, אלא בגבר, שעבר אירוע לבבי בזמן נהיגה, וכתוצאה מכך איבד שליטה על רכבו. כאמור, בתום פעולות ההחייאה, פונה הרב ל"סורוקה", אחרי שזימרמן הצליח להחזיר לו את הדופק, ומצבו הוגדר יציב.

בהמשך, אושפז הרב אילן בבית החולים, כאשר בשלושת הימים הראשונים הוא היה מורדם. רק לפני כשבוע, שוחרר לביתו בתום אשפוז נוסף בשיקום לב. אשתו של אילן, ליאורה, סיפרה על הקשר המיוחד, שנוצר בין המשפחה ההמומה ובין עובד "מכבי": "חבר של המשפחה, שבכלל לא מתגורר בעיר, ראה הודעה בקבוצת 'וואטס-אפ' של פרמדיקים, שבה נכתב על האירוע של בעלי. בירור גילה, שמדובר במשה, והוא התקשר לגיסי ואמר לו, שהוא שמע על המקרה, והוסיף שהוא מכיר את יאיר זימרמן". עוד סיפרה ליאורה, שמיד לאחר מכן, החל הקשר של בני המשפחה עם איש הקופה: "כבר בערב התאונה, התקשרתי להודות לו, ומשם שמרנו על קשר, שבמהלכו עדכנתי אותו בהתקדמות החלמתו של בעלי".

הרב שחזר את המפגש הראשון עם זימרמן: "אני לא זוכר הרבה מהאירוע, אבל לעד אהיה אסיר תודה ליאיר, שהציל את חיי; הוא פשוט אדם טוב, שליח, שעושה את עבודתו מתוך אהבה ובמסירות ובמקצועיות גדולה". כשנשאל מה היה רוצה למסור למצילו, השיב: "כבר נתתי לו חיבוק גדול, אבל הייתי שמח לתת לו חיבוק נוסף, ולומר לו תודה רבה".

ואילו זימרמן זכר היטב את האירוע, ובהתרגשות אמר לאחר הסעודה: "אני שמח, שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק בנס הגדול, שאירע לרב אילן, ומאחל לו רפואה שלמה. האירוע הזה העניק לי ולמתנדבים נוספים ממחוז דרום ומכל הארץ כוח להמשיך בפעילות ההתנדבותית שלנו למען הקהילה".

גם מנהלת מרחב באר שבע ב"מכבי", מזל חדד, התרגשה מהמקרה, וסיכמה: "האירוע הזה הוא הוכחה לכך, שעובדי 'מכבי שירותי בריאות' מחויבים להצלת חיים ומתן הטיפול הרפואי הטוב ביותר לתושבי ישראל, גם כשהם מחוץ לשעות העבודה. אני וכל הצוות מאחלים לרב אילן רפואה שלמה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה