בריאות

"לחיות בשלום עם מחלת הלימפאדמה

בריאות21 במרץ 2018    2 דקות
0

מכון הפיזיותרפיה של "כללית" מחוז דרום בבאר שבע ציין את יום הלימפאדמה הבינלאומי בהרצאות ופעילויות מיוחדות, שהוקדשו לחולים ובני משפחותיהם

"לחיות בשלום עם מחלת הלימפאדמה
גם בני המשפחה שותפים. האירוע במכון הפיזיותרפיה | צילום: באדיבות מחוז דרום ב"כללית"

כ-60 מטופלים, המתמודדים עם מחלת הלימפאדמה, ובני משפחותיהם מבאר שבע והסביבה השתתפו, באחרונה, ביום מיוחד, שקיים עבורם צוות הפיזיותרפיסטיות הלימפתיות במכון הפיזיותרפיה של "כללית" מחוז דרום, לציון יום הלימפאדמה הבינלאומי. ל"שבע" נמסר, שלימפאדמה היא מחלה כרונית, הנגרמת כתוצאה מהצטברות נוזל לימפה ברקמות, בעיקר בגפיים התחתונות והעליונות, ובאופן הגורם לעיבוי האיבר ולהיווצרות בצקות משמעותיות. החולים בה נדרשים לשמר את המצב מפני הידרדרות, ולשם כך הם נזקקים בדרך כלל לסיוע ולתמיכה.

היום התמקד בסוגיות "מהי נפיחות לימפתית, וכיצד ניתן ללמוד לחיות עימה בשלום"? הוא נפתח בהרצאה, שהעבירה מירב יאול, עובדת סוציאלית מטעם המחוז, על החשיבות העצומה של התמיכה כחלק מההתמודדות עם המחלה. בהמשך, הסבירה הפיזיותרפיסטית רויטל סימון "מהי מערכת לימפתית ונפיחות לימפתית, כיצד היא נוצרת, ומהם הסימנים, הסכנות והטיפול"? לבסוף, יחד עם הפיזיותרפיסטית לאורה רוזנבאום, למדו המשתתפים על חשיבות עיסוי לימפתי עצמי ותרגול לשיפור התפקוד של המערכת הלימפתית. המטופלים ובני משפחותיהם קיבלו הסבר מהי מחלה כרונית ובעיקר מה חשוב לעשות כדי לחיות איתה בשלום, מדוע יש חשיבות לטיפול העצמי, ומהו הטיפול העצמי הנכון לשימור המצב (טיפול, הכולל חבישות, עיסוי עצמי, תרגול ועוד), עם בני משפחה או באופן עצמאי. כל משתתף יצא עם חוברות הסבר, דפי תרגול, דפי עיסוי עצמי ורצועת גומי לתרגול.

מנהלת מכון הפיזיותרפיה, כאות'ר חמוד: "הרבה פעמים, מגיעים מטופלים, שאינם מסוגלים לחבוש לעצמם את הרגל או היד הפגועה, חבישה הכרחית, המסייעת בשימור המצב, וזקוקים לבני משפחה או לחבר שיעזור להם. לכן, החלטנו השנה להזמין ליום המיוחד בני משפחה, ולתת כלים להתמודדות עם המחלה וגם להשלים את הידע החסר לעתים. לתמיכה הקבוצתית והמשפחתית יש חשיבות עליונה בהתמודדות עם מחלת הלימפאדמה; זאת אחת הסיבות, שבנוסף לטיפולים פרטניים בחולים במכון, מתקיימות גם שתי קבוצות לאורך כל השנה. כל קבוצה מונה 15 משתתפים, הנפגשים אחת לשבוע, והמפגש עצמו נותן מעבר לתרגול גם את התמיכה לחולים. כשהם חוזרים הביתה, הם זקוקים גם לסיוע מבני המשפחה. צוות המכון שמח על ההיענות הרבה, וכולנו מקווים שבזכות יום כזה, נוכל לשפר את חייהם של עוד כמה מטופלים, ולעזור להם להתמודד עם המחלה".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה