בריאות

מצילים חיים גם של מבוטחים בקופת חולים מתחרה

בריאות6 בפברואר 2018    2 דקות
1

אחות במרפאת "מכבי" בנתיבות סייעה למבוטח בקופה אחרת

מצילים חיים גם של מבוטחים בקופת חולים מתחרה
ריקי שרביט. "לסייע לכל אדם" | צילום: יח"צ

העיקר השירות, לא חשוב באיזו קופה אתה מבוטח: אחות מרפאת "אסיה" של קופת החולים "מכבי שירותי בריאות" בנתיבות ריקי שרביט משדרות, הצילה חיים של מבוטח בקופה אחרת, בעקבות טלפון מפתיע שקיבלה.

ל"שבע" נמסר, שלדברי שרביט, "לפני חודש וחצי, פתאום באמצע היום, אני מקבלת טלפון מבועת מחבר של הבן שלי, שאומר לי: 'ריקי, אבא שלי רועד ומזיע עם לחצים בחזה; אני צריך עזרה דחוף'"!

האחות הוותיקה (25 שנות פעילות במרפאה!), המכירה את כל מטופליה באופן אישי, וסייעה לאלפי חולים בקבלת טיפול רפואי (ועדיין מעניקה יחס אישי לכל מטופל, כאילו היה הראשון שפגשה, שלא לומר כאילו היה בנה, כזכות בסיסית במקצוע בו בחרה).

היא ניהלה שיחה קצרה עם בנו של המטופל, והבינה שהוא מבוטח בקופת חולים מתחרה, אך אין במרפאה של אותה קופה רופא זמין עד אחר הצהריים, וייתכן שהאב נמצא במצב קריטי: "הילד נשמע חסר אונים, ואמרתי לו שאגיע אליו הביתה, ואקח את האבא למרפאה שבה אני עובדת, שם נבדוק אותו, ונחליט כיצד מתקדמים. במרפאה זיהיתי, שיש שינוי בבדיקת הא.ק.ג, והחלטנו בעצה אחת עם מנהל המרפאה לפנות אותו למיון באופן מיידי".

למקום הוזעק אמבולנס, שלקח את המטופל לבית חולים, לא לפני שהאחות שרביט דואגת לקבלת הפנייה מתאימה, ומשוחחת עם הרופא במיון, העתיד לקבל את החולה, כדי לעדכן אותו במצב האב. בבית החולים התברר, שאכן המטופל היה בסיכון גבוה ללקות באירוע לב, והגעתו למוסד אפשרה לו לקבל טיפול רפואי מציל חיים.

שרביט: "צריך להבין, ששינויים בא.ק.ג הם פוטנציאל מיידי להתקף לב, וכשאני מזהה מצב כזה, זה לא משנה אם האדם הוא לקוח של 'מכבי' או של קופה אחרת, אני מחויבת קודם כל לעזור לו, ולהציל חיים, ולכן עשיתי רק את המוטל עליי: לסייע לכל אדם".

החולה שהבריא מאז ובני משפחתו אסירי תודה, כמובן, על היחס לו זכו, והבן אומר: "ריקי פשוט הצילה את החיים שלו; קשה לדמיין מה היינו עושים בלעדיה. החלק, שהכי מחמם את הלב, הוא שהיא בכלל לא הייתה חייבת לעזור, כי אבא היה לקוח של קופה מתחרה. ועדיין, ריקי דאגה לו, כאילו היה לקוח, שהיא מטפלת בו שנים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מאור
    כל הכבוד לאחות, אבל הכותרת עושה עוול לאחיות ממקומות אחרים

    יש לכם ספק בכלל שאחות הייתה פועלת אחרת?