רכילות ולילה

7 ל'חמש', מזל טוב

רכילות ולילה1 באוגוסט 2018    3 דקות
0

בסוף השבוע הקרוב יחגגו בפאב החמש נקודת ציון ראויה להערכה, יום הולדת 7 שנים. לכבוד החגיגות תפסנו את איב ומתן אבנעים, הבעלים של הפאב, ואת מנהל השיווק שי חמו, לשיחה על חיי הלילה, על מה גורם לפאב להחזיק 7 שנים ומה צפוי בחגיגות

7 ל'חמש', מזל טוב
איב ומתן אבנעים, הבעלים של הפאב, ומנהל השיווק שי חמו | צילום: עדן זמר

איב אבנעים הוא מה שנקרא בוס טוטאלי. כמעט בכל ערב תמצאו אותו בפאב ובאחות הקטנה ה-11', ככה שהוא זוכר בדיוק את העבודות לפני ההקמה. "אני זוכר את כל הימים והלילות בפאב, ההתחלה הייתה קשה", הוא מספר ל"שבע".

"כמו כל התחלה. לאט לאט המקום קיבל אופי וזהות ואישיות, ממש כמו ילד שמתבגר. זה היה חלום ילדות שהתגשם". ה'חמש', מפתיחתו היה יותר פאב "לא מתאמץ", מאשר בר עם קוד לבוש מוגדר. "בהתחלה המחשבה הייתה שזה יהיה בית, מקום התכנסות של אנשים בלי מחויבות ללבוש או סגנון מסוים, פשוט לבוא, לשתות בירה וליהנות, ופאב בהגדרה זה public house, לכן הדגש היה על פאב", אומר אבנעים. "עם השנים עברנו כמה וכמה שינויים, הן בצד הנראות והן בסגנון העיצובי של המקום שהתחיל כמבנה אחד עם חצר קטנה, והיום החצר פי 3 בגודל ועברה שדרוג של צייר גרפיטי על כל הקירות. המקום קיבל לאחרונה אווירה אחרת, עם שולחנות וכיסאות גבוהים".

אז מה הסוד של ה'חמש'? מה גורם לפאב להיות רלוונטי גם אחרי 7 שנים כשיותר ויותר מקומות בילוי נפתחים? לחבר'ה יש תשובה ברורה: "להצביע על דבר אחד זה לא פשוט, אבל הדבר המיוחד ביותר ב'חמש' זה הביתיות, החמימות וההרגשה שהאווירה המיוחדת של ה'חמש' נותנת לך. עד היום יש ימים שאני חוזר הביתה ואומר – אין על ה'חמש', האווירה קסומה", אומר איב ואחיו מתן ממשיך: "הסוד של ה'חמש' הוא בעיקר האנשים, תמיד ידענו להביא את האנשים הנכונים, אלו שיוצרים אווירה חברתית באר שבעית אמיתית. אין ספק שזה קשה להיות רלוונטיים, אבל החוכמה היא לדעת לשמר את עצמך בקרב תחרות גדולה ובאמת טובה כי יש אחלה מקומות בילוי בבאר שבע, לדעת תמיד איפה להשתפר ברמה השיווקית, שירותית ומקצועית. אנחנו בהחלט בין הפאבים היחידים בבאר שבע שנותנים אלטרנטיבה לכל אחד מימי השבוע".

חמו מצדו מבהיר שהגיוון בין ערב לערב, גורם לכל אחד למצוא את עצמו באחד הערבים בפאב: "הסוד שלנו הוא במילה אחת – הגיוון. במשך השנים החמש עבר שינויים רבים, כול בליין יכול למצוא את המקום שלו מבחינת מוזיקה, מבחינת יום הבילוי המועדף עליו ומבחינת האווירה שמתאימה לו. כול אחד יכול להתחבר למה שה'חמש' מייצג, לצבעוניות, למשפחתיות ולאווירה הקלילה והלא מחייבת".

"הסוד שלנו הוא במילה אחת – הגיוון" | צילום: עדן זמר

תנו לנו את השיאים שלכם משבע השנים האלה?

איב: "מבחינתי היו שלושה ערבי שיא. יום ההולדת הראשון של הפאב, ההופעה של היהודים בחצר והפתיחה המחודשת לפני שנה בדיוק".

מתן: "אחד מרגעי השיא של ה'חמש' הוא ללא ספק היום שבו החלטנו על פתיחת ליין החתולה, שם באמת הרגשנו שאנחנו מתחילים משהו חדש וקסום בעיר".

אז מה צפוי לנו בחגיגות? חמו מדגיש כי החגיגות יתפרשו על כל הסופ"ש וממליץ לבליינים להודיע בעבודה שיגיעו מאוחר ביום ראשון: "חגיגות יום ההולדת יתפרשו על סופ״ש שלם שבו יהיו עמדות אלכוהול וברים נוספים במקום, עשרה דיג'אים שונים שינגנו במהלך הסופ"ש, מתנות שיחולקו ותפאורה קיצית ושמחה. השיא של החגיגות יגיע בשבת עם אפטר מטורף שהכנו. אפטר שיתחיל בצהריים ויימשך עד הלילה".

"הביתיות, החמימות וההרגשה שהאווירה המיוחדת של החמש נותנת לך". פאב ה'חמש' | צילום: עדן זמר

כתבות נוספות ברכילות ולילה

0

הספיישלים של כרמים חוזרים

רכילות ולילה20 במרץ 2024    דקה אחת
0

שיחות על הבר

הכירו את ניב לוי, הברמן של הויקטוריה

רכילות ולילה21 בפברואר 2024    2 דקות

כתיבת תגובה