תרבות ופנאי

מצלמים זיכרון

תרבות ופנאי30 ביולי 2018    דקה אחת
0

ערב פתיחה חגיגי של תערוכת "מצלמים זיכרון" התקיים השבוע (ראשון) בקפה "לולה". תערוכה שכולה הוקרה לניצולי שואה, בסיוע ובארגון עמותת "עמך

מצלמים זיכרון
ניצולת השואה, מלכה ליברמן | צילום: ניר שמול

בתערוכה "מצלמים זיכרון" מוצגות 12 תמונות של ניצולי שואה, מראשוני החברים בסניף "עמך" באר שבע.

"מצלמים זיכרון" נוצרה במסגרת אירועי יום השואה 2018. מעבר לפן האמנותי והחשיבות ההיסטורית והאנושית של הנושא, המטרה בערב היא חשיפה והעלאת המודעות של הציבור הרחב, ובמיוחד של הצעירים הרבים המגיעים למקום, לנושא ניצולי השואה ולעשייה הנרחבת של עמותת "עמך", בכל הנוגע לשיקום החברתי והנפשי של הניצולים.

התערוכה מוצגת בקפה הבוטיק "לולה" שבחר להוות 'בית יצירה לדרום'. לולה משלב בתוך בית הקפה בין היתר גלריות אומנות מתחלפות, הופעות אקוסטיות וחשמליות וערבי הקראת שירה. יוזם התערוכה הוא ניר שמול, דור שלישי לניצולי שואה ובוגר ביה"ס לצילום "קמרה אובסקורה". שמול מתנדב ב"עמך" באופן קבוע וביקש לתרום גם בדרך שתביא לידי ביטוי גם את היצירתיות שלו. הצילומים עוסקים בחוט המקשר בין העבר לבין ההווה, באמצעות סמלים המייחדים את סיפורו של כל אחד מן הניצולים.

בערב הפתיחה השתתפה אחת הניצולות שצולמו לפרויקט מיוחד זה, מלכה ליברמן, ניצולת שואה ואחת ממקימות סניף "עמך" באר שבע, שצולמה במסגרת התערוכה. בתמונה מומחש הגעגוע העז שהיא חשה לערב שבת בבית הוריה שנספו יחד עם כל משפחתה.

קפה לולה, העיר העתיקה באר שבע. נעילת התערוכה: 31.8

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת
0

אוכל יין ואומנות

תערוכה חדשה נפתחה במסעדת כרמים

תרבות ופנאי11 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה